2008-09-02, 21:26
Medlem
mexicolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L0daren
Varför skulle man inte vilja vara tillsammans med någon som tror att de är guds gåva till mänskligheten? Självförtroende är väldigt sexigt, speciellt för kvinnor. Så länge självförtroende bygger på inre trygghet och inte på yttre attribut(utseende, att se ned på andra etc) så är det den en av de absolut bästa egenskaperna man kan ha.
Ja, så länge självförtroendet är baserat på det du skriver, visst. Du verkade ta för givet att jag tycker nåt annat, vilket jag inte gör.
Självförtroende är bra, men inte när det går ut på att man tycker sig ha rätten att behandla andra hur som helst. Det var den typen av "självförtroende" jag syftade på.

Citat:
Hon kommer garanterat få ökad respekt för honom, i och med att hon kommer se ett ökat värde i att han kan attrahera andra kvinnor och att han uppvisar alfahanne kvalitéer.
Och visst du kan tycka att det är dett barsnligt beteende, men hur mogna är vi som människor när det kommer till känslor? När det gäller denna typ av situationer så är tyvärr känslospråket det enda språk ni kvinnor förstår.
Det är mig veterligen en människa vi pratar om, inte nån hamster... Vilken människa som helst med lite självrespekt skulle inte tolerera att bli dissad på det sättet.

För övrigt är det mycket märkligt att du drar alla kvinnor över en kam och tror att "de" per automatik endast förstår "känslospråket". De är väl inte små barn mentalt allihopa? Har du bara träffat den typen av kvinnor tycker jag lite synd om dig, inget illa menat.
Jag tror fortfarande mer på att faktiskt kommunicera som vuxna människor, men det är förstås helt upp till TS.
Citera
2008-09-03, 15:30
Medlem
L0darens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mexicola

Det är mig veterligen en människa vi pratar om, inte nån hamster... Vilken människa som helst med lite självrespekt skulle inte tolerera att bli dissad på det sättet.

För övrigt är det mycket märkligt att du drar alla kvinnor över en kam och tror att "de" per automatik endast förstår "känslospråket". De är väl inte små barn mentalt allihopa? Har du bara träffat den typen av kvinnor tycker jag lite synd om dig, inget illa menat.
Jag tror fortfarande mer på att faktiskt kommunicera som vuxna människor, men det är förstås helt upp till TS.

Tja.....instinkter som instinkter. Vi människor tror ju att vi är så fasanfullt olikt allt annat på denna planet, och visst vi har en logisk förmåga och en välutvecklad hjärna som slår det mesta, men våra instinkter och känslor ligger på en mer primal nivå.

När det kommer till situationer som denna och förhållanden rent allmännt så är de uppbyggda på känslor, inte på logik. Ramarna för ett förhållande utgörs av känslor. Därför blir känslospråket det mest effektiva sättet att kommunicera på, både för män och kvinnor.
På ett sätt är vi alla små barn när det kommer till känslor, vi kan alla bete oss väldigt barnsligt om vi blir sårade, arga, förälskade osv.
Man kan inte bemöta känslor med vuxen logik, jag tror tyvärr inte på det. Jag tror på att förmedla känslor.
Citera
2008-09-03, 15:52
Medlem
mexicolas avatar
Citat:
Tja.....instinkter som instinkter. Vi människor tror ju att vi är så fasanfullt olikt allt annat på denna planet, och visst vi har en logisk förmåga och en välutvecklad hjärna som slår det mesta, men våra instinkter och känslor ligger på en mer primal nivå.

När det kommer till situationer som denna och förhållanden rent allmännt så är de uppbyggda på känslor, inte på logik. Ramarna för ett förhållande utgörs av känslor. Därför blir känslospråket det mest effektiva sättet att kommunicera på, både för män och kvinnor.
På ett sätt är vi alla små barn när det kommer till känslor, vi kan alla bete oss väldigt barnsligt om vi blir sårade, arga, förälskade osv.
Man kan inte bemöta känslor med vuxen logik, jag tror tyvärr inte på det. Jag tror på att förmedla känslor.
Jaja, jag antar att vi är olika och bemöter konfrontationer och "konflikter" olika. Självklart är känslor en gigantisk del i ett förhållande, men jag skulle bli tokig om min partner endast försökte kommunicera med mig genom att frammana vissa mindre attraktiva känslor hos mig; provocera mig, rent av.
Du tror på att "förmedla känslor", jag tror på rak och öppen kommunikation. Det ena behöver ju inte utesluta det andra, men jag tror vi båda kan vi glada över att det inte är du och jag som är ihop med varandra. Jag skulle bli tokig på dig om du skulle börja tjafsa "känslor" med mig när jag vill ha ett rakt och ärligt svar.
Citera
2008-09-04, 00:28
Bannlyst
skulle aldrig acceptera sån förnedring

inte ens från miss universe
hejdå direkt
Citera
2008-09-04, 00:35
Bannlyst
Klockrent

Jätte bra sagt av lemasive men det gäller inte alltid mest latinos
tror jag om jag har fel så berätta gärna mera om detta din erfarenhet
osv man måste kunna styrka ett sånt påstående
Citera
2008-09-04, 00:41
Bannlyst
Du måste nog tämja denna lilla hyena. Tyvärr.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in