2008-08-31, 22:33
Medlem
En önskan med en innebörd som är så liten men samtidigt så stor. Stjärnorna på himlen som är så små men endå så stora. Solen som lyser upp vår jord som är så liten men endå så himla stor. Små ord men endå med en sån stor betydelse.

Människor offrar så mycket för varann men får inte alltid lika mycket tillbaka. Se ett leende på varandras läppar men endå inte. Man vill göra så mycket för någon, saker som ingen annan gör. I dagens samhälle kretsar allt om kärlek. Är det verkligen så viktig som vi tror att den är? Är de inte bara så att människan har skapat ordet kärlek för att ha något att söka efter. Något vi tror vi kommer finna som kan göra oss lyckliga. Vi alla bär med oss hopp. Hoppet som får oss att tro att det finns en sån sak som kallas kärlek.

Man kanske bara vill finna en person som förstår & tänker som dig. Någon som man kan finna tröst & trygghet hos? Någon som finner lyckan då den ser den hos dig? Om kärleken är lika bra & omtyckt som den verkar, vart finner man den? sökande efter svar men utan svar & resultat. Folk letar & strävar efter något som skulle finnas, men hur kommer det sig att ingen har hittat den? De som tror sig hittat den men sen har den dött ut med tiden, kallas det kärlek?

Kärlek är något abstrakt. Det är helt enkelt något overkligt. De kan bara upplevas genom tankar. Men tänk om det verkligen är så, att kärleken är bara något som finns i våra tankar som vi försöker uppleva men som inte existerar?
äh vad vet jag, jag är bara person. Med tankar & funderingar precis som er. Fast med frågor utan svar.
Citera
2008-08-31, 22:41
Medlem
Späks avatar
Min spontana fråga som jag förutsätter blir utan svar är:

Vad vill du diskutera iom den här tråden?
Citera
2008-08-31, 22:43
Medlem
Jag ser på kärlek såhär:

"varje sång har ett slut, men det är inget fel att njuta av musiken".

Inget kommer vara förevigt...
Citera
2008-08-31, 22:44
Medlem
Kärlek

Jag ser på kärlek såhär:

"varje sång har ett slut, men det är inget fel att njuta av musiken".

Inget varar förevigt
Citera
2008-08-31, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Späk
Min spontana fråga som jag förutsätter blir utan svar är:

Vad vill du diskutera iom den här tråden?

Jag vet inte riktigt, någon som kanske hade svar på mina frågor =)
Citera
2008-09-01, 00:43
Medlem
Äsch!
Sluta tänk så jävla mycket på sånna där konstiga saker som kärlek o sånt. Man blir bara deprimerad. Kör på bara... för Faa-an
Citera
2008-09-01, 09:36
Medlem
foshoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anckarström
Äsch!
Sluta tänk så jävla mycket på sånna där konstiga saker som kärlek o sånt. Man blir bara deprimerad. Kör på bara... för Faa-an

Kom igen, Britt-Marie!

Detta var den ostigaste trådstarten på länge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in