2008-08-31, 20:55
Medlem
ischs avatar
Tanke på att jag kanske har raderat 30 inlägg idag som är trams/ot så finns det ingen möjlighet att skicka PM till alla berörda var gång. Tyvärr
2008-08-31, 21:02
Medlem
antagonistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackSmoke
Ingen ide att skriva något jag bröt inte mot någon regel. Moderatorer som tar bort inlägg bara för att de kan är jag så jävla trött på finns oftast en sån på varje större forum. Och det här ska ändå va ett av de mer frispråkiga forumen men det verkar vankas nya tider här också.
Du bröt mot regel 0.03 då du inte höll dig till topic.
Det skulle dock vara kul att höra hur du ansåg att ditt "jag blir så arg!"-inlägg tillförde något till diskussionen.

Du bröt dessutom mot regel 0.06 när du skapade den här tråden.
Det kanske är dags att läsa igenom regelverket?

[Moderator]
Jag raderar uppemot ett femtiotal inlägg om dagen och jag har inte tid att kontakta alla som får sina inlägg raderade.
Om jag däremot raderar en hel drös OT-inlägg i samma tråd brukar jag skriva det och uppmana medlemmarna att hålla sig till ämnet.
[/Moderator]
2008-08-31, 21:05
Medlem
Hispers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isch
Tanke på att jag kanske har raderat 30 inlägg idag som är trams/ot så finns det ingen möjlighet att skicka PM till alla berörda var gång. Tyvärr

Jag har full förståelse om att det ibland, kanske tom ganska ofta för vissa modeeratorer i vissa forum, skulle bli en ohanterlig massa PM att skicka.

Men idag så kan man ju välja att tala om varför man rapporterar inlägg genom att gör ett val i en drop-down-meny. Skulle man inte kunna införa en liknande funktion för er mods när ni skall radera ett inlägg? För att kunna radera så måsta ni ha valt ett skäl till radering och när ni gjort det valet och sedan trycker på Verkställ så skickas ett automatgenererat PM till den som skrivit inlägget som raderas med info om varför det raderats, när och av vem. Plus att det finns möjlighet att lägga till en egen text också om man tycker att det behövs. En liten tanke bara.
2008-08-31, 21:08
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hisper
Jag har full förståelse om att det ibland, kanske tom ganska ofta för vissa modeeratorer i vissa forum, skulle bli en ohanterlig massa PM att skicka.

Men dag så kan man ju välja att tala om varför man rapporterar inlägg genom att gör ett val i en drop-down-meny. Skulle man inte kunna införa en liknande funktion för er mods när ni skall radera ett inlägg? För att kunna radera så måsta ni ha valt ett skäl och ni gjort det valet och sedan trycker på Verkställ så skickas ett automatgenererat PM till den som skrivit inlägget med info om varför det raderats, när och av vem. Plus att det finns möjlighet att lägga till en egen text också om man tycker att det behövs. En liten tanke bara.

Det har varit på tal och jag hade gärna sett en sådan lösning då jag tror att det hade varit ett mycket bra verktyg för både moderatorer och användare. Dels så får man förklaring varför ett inlägg raderas samtidigt som man får se van man verkligen skrev vilket är lätt hänt i stridens hetta. Det skulle kanske också minska folks konspiratoriska runt varför vissa inlägg plötsligt försvinner.
2008-08-31, 21:44
Bannlyst
Ni kanske borde satsa på att utveckla nån automatisk funktion som meddelar användarna att ett meddelande har tagits bort?
2008-08-31, 21:53
Moderator
impieteers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aschbergsyndrom
Ni kanske borde satsa på att utveckla nån automatisk funktion som meddelar användarna att ett meddelande har tagits bort?

Ärligt talat vore det en riktigt bra idé. Jag tror vissa användare, ingen nämnd, ingen glömd, skulle skärpa till sig när de har 10 autogenererade PM varje gång de loggar in.
2008-08-31, 21:56
Medlem
El Zorros avatar
Läs reglerna och sök.

*låst*

/Mod
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto