2008-08-31, 11:25
Medlem
blubbblubbblubbs avatar
Bara ett förslag.
Ta bort det du har omedelbart i alla fall. Har bara en eller två kollat på din sida är ingen skada sked.

Citat:
Ursprungligen postat av Nanoq
Och du MÅSTE lägga upp ett foto, killar som inte har foto får aldrig några svar!
jo
Senast redigerad av blubbblubbblubb 2008-08-31 kl. 11:41.
Citera
2008-08-31, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Men vad ska jag göra om jag nu tar bort det, de vill träffas och när de väl gör det kommer praktiskt taget till en vägg första gången vi möts?
Kan ju inte ljuga =/.

Ni behöver väl inte träffas på en kvart liksom. Ni kan väl prata över msn/sms och sånt i iaf någon vecka innan ni ses, eller hur? Och när ni (läs: du) börjar bli bekväma och lära känna henne så kanske ni kan ses och då kan du lättare slappna av och så.
Citera
2008-08-31, 13:13
Bannlyst
Du ska vara ärlig, lek lite med texten tillslut blir den säkert bra. Ett foto är ett måste.

Om han tar bort att han A's syndrom, så blir det bara jobbigare för honom sen? De är inte redo på att han har lite svårare att börja prata, vilket kommer göra att han kanske skäms? Vet ej, det väl nog TS bäst.

Teknikintresserad kanske du kan ta bort, man kan bli geekstämplad men inte alltid? Ha kvar det lite till. Du skriver ju vad du är intresserad av?!

Lycka till.
Citera
2008-08-31, 13:37
Medlem
Gasps avatar
Något som påpekats tidigare; En bild säger mer än tusen ord.

Är du däremot en tjej, så räcker det alldeles utmärkt med enbart en bild... Presentation är ej nödvändig. Besökarna och lyckosökarna flodas ändå.
Citera
2008-08-31, 13:44
Medlem
Molson Canadians avatar
Jag saknar humor och självironi i den där presentationen. Tror att de flesta tjejer vill ha någon med humor, så om du har humor - se till att få fram det.
Citera
2008-08-31, 13:47
Medlem
Kör en kort presentation och förklara på MSN istället. Typ såhär:

Jag är en 19-årig kille från Göteborg som tog studenten i våras och nu är redo för att kliva ut i arbetslivet. Om jag får nämna tre egenskaper för att beskriva min personlighet så säger jag att jag är schysst, ödmjuk och allmänt trevlig. Jag är inte den typen som omedelbart öppnar upp sig och maler på inför främmande människor, men vill du lära känna mig så garanterar jag att ingen blir besviken.

Är du tjejen jag söker, så tveka inte att kontakta mig på mailen eller varför inte lägga till mig på MSN så kan vi börja snacka där.
Citera
2008-08-31, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Molson Canadian
Jag saknar humor och självironi i den där presentationen. Tror att de flesta tjejer vill ha någon med humor, så om du har humor - se till att få fram det.

Jag håller med, men sen fick han med en sak som är värt tusen ggr mer vilket nästan ingen annan får med och det var ärlighet.
Citera
2008-08-31, 14:21
Medlem
Molson Canadians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ÅsaNisse
Jag håller med, men sen fick han med en sak som är värt tusen ggr mer vilket nästan ingen annan får med och det var ärlighet.

Så olika man kan uppfatta en presentation. Att han skulle vara ärlig var inte något som jag reagerade på. Jag uppfattade presentationen ganska intetsägande och allmän. Men det är ju bra att det finns folk som uppfattar presentationen som du gjorde, för jag hade aldrig svarat. =)
Citera
2008-09-01, 11:09
Medlem
Belenuss avatar
Låt dig inspireras av en mästare:
http://www.utsidan.se/member/view.htm?ID=31783

LMFAO!
Citera
2008-09-01, 11:19
Medlem
atms avatar
Vrid och vänd på dina "dåliga" egenskaper tills de blir något bra. Gärna med lite humor.

Istället för att du skriver att du inte är pratglad så kan du skriva att... du inte är den där jobbiga typen som alltid ska fråga massor av onödigt bara för att under föreläsningar. Det finns ju alltid nån sådan.
Citera
2008-09-01, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Molson Canadian
Så olika man kan uppfatta en presentation. Att han skulle vara ärlig var inte något som jag reagerade på. Jag uppfattade presentationen ganska intetsägande och allmän. Men det är ju bra att det finns folk som uppfattar presentationen som du gjorde, för jag hade aldrig svarat. =)

Jo den allmän, men han kanske är det och det vimlar av folk som är vanliga men som ska ha nånting bättre än dom själva är. Hur många sitter inte och läser kontaktannonser på drömmänniskor som har det mesta. Sen kommer dom själv dragandes med dålig humor och inga intressen själva. Det är ganska klassiskt människor vill bli serverade en guldpartner som ska förgylla deras tillvaro.

Jag tolka iaf han som ärlig i det han skrev, sen att sånt inte verkar funka i vårt samhälle utan vi tar hellre lögnare som sen visar sig vara knäppa är en annan sak. Anledningen till att det poppar upp 3 trådar dagligen med "Han var inte som jag trodde" osv är för att folk går på massa skitsnack och falska fasader en person visar. Han här visar direkt vem han är, och jag håller med att det kanske blir för negativt och tråkigt. Men det var inte det jag prata om, utan jag prata bara rakt av att han faktiskt var ärlig och att det är där ingen som nämner som positivt vilket är ganska skrämmande.

Snart kommer väl internet att vimla av mallar på hur en presentation ska se ut, men hur personligt blir det? Det kommer ta 100 ggr längre tid att gallra bland dom som inte passar en istället för att alla bara hittar det dom söker direkt. Ungefär som när en annonsförsäljare ljuger om det han ska sälja, när man ser produkten blir det oftast inget köp ändå men han har spillt ens tid.
Citera
2008-09-01, 15:55
Medlem
Gasps avatar
Är det verkligen värt att öda så mycket tid på en presentation?
-De flesta kollar ju endast på fotot. Enkel, kort och koncis presentation och ett bra foto är A och O! Inget foto är lika med; inga besökare...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in