Citat:
Ursprungligen postat av Molson Canadian
Så olika man kan uppfatta en presentation. Att han skulle vara ärlig var inte något som jag reagerade på. Jag uppfattade presentationen ganska intetsägande och allmän. Men det är ju bra att det finns folk som uppfattar presentationen som du gjorde, för jag hade aldrig svarat. =)
Jo den allmän, men han kanske är det och det vimlar av folk som är vanliga men som ska ha nånting bättre än dom själva är. Hur många sitter inte och läser kontaktannonser på drömmänniskor som har det mesta. Sen kommer dom själv dragandes med dålig humor och inga intressen själva. Det är ganska klassiskt människor vill bli serverade en guldpartner som ska förgylla deras tillvaro.
Jag tolka iaf han som ärlig i det han skrev, sen att sånt inte verkar funka i vårt samhälle utan vi tar hellre lögnare som sen visar sig vara knäppa är en annan sak. Anledningen till att det poppar upp 3 trådar dagligen med "Han var inte som jag trodde" osv är för att folk går på massa skitsnack och falska fasader en person visar. Han här visar direkt vem han är, och jag håller med att det kanske blir för negativt och tråkigt. Men det var inte det jag prata om, utan jag prata bara rakt av att han faktiskt var ärlig och att det är där ingen som nämner som positivt vilket är ganska skrämmande.
Snart kommer väl internet att vimla av mallar på hur en presentation ska se ut, men hur personligt blir det? Det kommer ta 100 ggr längre tid att gallra bland dom som inte passar en istället för att alla bara hittar det dom söker direkt. Ungefär som när en annonsförsäljare ljuger om det han ska sälja, när man ser produkten blir det oftast inget köp ändå men han har spillt ens tid.