Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2008-08-25, 17:11
Medlem
Allt_är_tagets avatar
Japp som topicen lyder så vill jag göra backupkopior av mina "System återställningar" om man kan kalla dem det.

De ska befinna sig i "System Volume Information" har jag hört men jag vet inte hur man kommer in i den mapen. Står att "åtkomst nekas" varje gång jag klickar.

Hoppas nån vet! Tack
Citera
2008-08-25, 17:32
Medlem
chribsson2s avatar
Såhär kommer du åt mappen:

1. Klicka på Start och sedan på Den här datorn.
2. Klicka på Mappalternativ på Verktyg-menyn.
3. Klicka på Visa dolda filer och mappar på fliken Visning.
4. Avmarkera kryssrutan Dölj skyddade operativsystemfiler (rekommenderas). Klicka på Ja när du ombeds bekräfta ändringen.
5. Avmarkera kryssrutan Använd förenklad fildelning (rekommenderas).
6. Klicka på OK.
7. Högerklicka på mappen System Volume Information i rotmappen, och klicka sedan på Egenskaper.
8. Klicka på fliken Säkerhet.
9. Klicka på Lägg till, och skriv sedan namnet på den användare som du vill ge åtkomst till mappen. Normalt är detta det konto som du är inloggad med. Klicka på OK och sedan på OK igen.
10. Dubbelklicka på mappen System Volume Information i rotmappen så att den öppnas.

Allt enl. microsoft själva.
Citera
2008-08-25, 17:53
Medlem
Allt_är_tagets avatar
http://img92.imageshack.us/my.php?image=skerhetdb2.jpg
:S

Var är den där "Säkerhet" saken?
Citera
2008-08-25, 18:09
Medlem
Asystolis avatar
Gör en "ghost" av din dator när den är i ett stabilt läge, t.ex. vid en vald systemåterställningspunkt. Använd Norton Ghost och skapa med hjälp av det en backup av din dators använda utrymme. backupen blir faktiskt bra komprimerad, och stöter du på problem i framtiden så kan du enkelt återställa datorn till det tillfälle då ghosten gjordes. Norton Ghost tillåter även att du kan välja att lägga backupfilen (ghosten) på en annan dator över nätverket, mycket smidigt.

ett litet tips bara (:
Citera
2008-08-25, 18:17
Medlem
Allt_är_tagets avatar
Orkar verkligen inte pröjjsa 629 spänn för något och det känns knappt värt att ens ladda ner. Samtidigt så tar det nog en jävla tid att göra en gång varannan vecka som jag planerar att göra det.

Men tack ändå.
Citera
2008-08-25, 22:24
Medlem
Allt_är_tagets avatar
Bump
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem