Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2008-08-25, 15:33
Medlem
Har en nerladdad EE som jag tänkte installera, jag har dessutom virusprogrammet antivir. Men varje gång ja ska installer EE så ploppar Antivir upp och säger att insteelm2.exe är ett virus, antingen så är det TR/buzus.rig trojan eller Contains a recognition pattern of the (harmful) BDS/Bifrose.xzl back-door program...

Vad menas?? Är det ett virus eller vad e problemet?!?!?!?!??!?!
Citera
2008-08-25, 16:17
Medlem
927s avatar
är filen på 5 mb och från tillverkarens hemsida?
Citera
2008-08-25, 16:26
Medlem
runt 5 mb och crackat, testat flera. Vet att det inte är så bra med piratkopierade program givetvis inte minst från säkerhetssynpunkt men testat flera olika EE med samma problem.

Tror jag minns det var dylikt med EE v. 5.0.

Vore intressant att veta anledningen till detta?
Citera
2008-08-25, 18:55
Medlem
927s avatar
det är inte fler filer, tex installationsfilen och crack filen/er?
exe filen som jag hämtat är 5,04 MB (5*285*624 byte)

det kan även va så att när du startar exe filen så vill den "packas upp" först och då kan det finns fler än 1 fil. det går att kolla med tex winrar eller 7-zip

på vilken sida hitta du filerna?
Citera
2008-08-25, 19:07
Medlem
tankade ner den på piratebay.

Det är en fil som inte ens har en loga. som heter insteelm2.exe, det är en fil bara i winrar.

Hade samma problem med EE 5.0 med norton så hände inget men med antivir så gav den utslag för att vara en trojan... Men programmet funkade i sig utmärkt!!

Så det jag undrar är om någon känner till anledningen till detta eller någon annan bra info. För övrigt, någon som vet om det är någon större skillnad mellan 5.0 och 6.0? Mindre buggar eller liknande kankse?

Tack för all hälp

MVH
Citera
2008-08-25, 21:11
Medlem
927s avatar
skicka upp filen så kanske nån kanske nån kan lista ut varför avira varnar
Citera
2008-08-25, 21:19
Medlem
www.virustotal.com kommer hjälpa dig en bit på vägen...
Citera
2008-08-25, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 927
skicka upp filen så kanske nån kanske nån kan lista ut varför avira varnar

där är den, misstänker att det är ett trick från någon kanske och det inte funkar överhuvetaget eller så är min dator CP

http://www.keepmyfile.com/download/6bb34c2324913
Citera
2008-08-25, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Voine
tankade ner den på piratebay.

Det är en fil som inte ens har en loga. som heter insteelm2.exe, det är en fil bara i winrar.

Hade samma problem med EE 5.0 med norton så hände inget men med antivir så gav den utslag för att vara en trojan... Men programmet funkade i sig utmärkt!!

Så det jag undrar är om någon känner till anledningen till detta eller någon annan bra info. För övrigt, någon som vet om det är någon större skillnad mellan 5.0 och 6.0? Mindre buggar eller liknande kankse?

Tack för all hälp

MVH

kolla på virustotal/liknande sidor och skaffa ett annat antivirus system än norton... har inte hört annat/varit med om annat än dåligt från dom, tyvärr..!
när jag bindade trojaner, bl.a. bifrost med andra filer så fick jag samma resultat på virustotal. men som sagt... skaffa ett annat anti-vir. och scanna igen..
Citera
2008-08-26, 06:31
Medlem
927s avatar
filen är ju manipulerad, jag skulle inte köra den
Citera
2008-08-27, 08:30
Medlem
DaVajjs avatar
IT-Säkerhet -> Datoranvändning - MS Windows

// Mod
Citera