2008-08-27, 18:42
Medlem
Egon3s avatar
Kroppsspråket med sidoblickar avslöjar mer än de skvallrande tror, även om inte
»offret« förstår ordens betydelse. Motsvarande gäller om två personer utbyter
SMS med anmärkningsvärd synkronitet. Sidoblickar och flin avslöjar ofta dem
som tror att de kommunicerar med 160 bokstäver.
Citera
2008-08-27, 19:44
Medlem
Har själv suttit i samma tågvagn som ett nederländskt sällskap som småpratade om allt möjligt. Detta pågår i ungefär två timmar. Det var brukligt att de utrop konduktören gjorde över PA't var på både Engelska och Svenska. Dock inte vid ett tillfälle då jag befinner mig i gången, passerar det nederländska sällskapet och översätter det som just sagts.

Detta följdes av en timmeslång total tystnad från sällskapet
Citera
2008-08-28, 10:39
Medlem
Disgustipateds avatar
Jag och två kamrater befann oss på en djuphavsfisketur i Australien för ett par år sedan. Det var en sådan tur
där man får hänga med på en båt med ett gäng andra, man får ett spö i handen och ställer sig vid relingen.
På båten var vi ungefär 20 pers totalt. Vi ställer oss nästan längst fram i fören och börjar fiska. Efter en halvtimme
har ta mig fan typ alla på båten fått napp utan vi tre. Till höger om oss står en asiat, han får napp och börjar veva.
Till historian hör att varje spö hade 3 st krokar på metreven, och visst fan har inte bara asiaten lyckats få napp,
på vägen upp har han även lyckats kroka en stackars fisk i fenan...

Nu börjar vårt tålamod ta slut. Till vänster om oss har vi en äldre man. Denna man har på något sätt lyckats få en
VIP-plats längst fram i fören, så han sitter där och jäser i en skön fåtölj och drar fisk på fisk.

Jag och mina kompisar står och svär över alla jävla fiskare som får napp, och efter ett tag häver jag ur mig:

-Kolla den jävla gubben till vänster. Där sitter han i sin jävla fåtölj och drar fisk på fisk medan vi sliter som djur och får absolut ingenting.

-Sluta jiddra, börja fiska, säger då den jävla gubben...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in