• 5
  • 6
2010-10-29, 19:12
Medlem
Superstefans avatar
Jag tycker MSOffice är mycket härligare att jobba med, förmodligen är det väl en vanesak, men det känns iaf mycket mer lätthanterligt när saker ligger exakt som man vill ha dem.
Outlook är dessutom värt pengarna, speciellt om man har studentrabatt då man får Office Professional Plus (Dvs precis allt) för samma pris vanligt folk köper Hem&Student-utgåvan för.
Jag valde Office nästan uteslutande för att kunna ha Outlook, vilket jag inte ångrar.

Det finns dock en sak som OpenOffice utklassar MSOffice på
, och det är förmågan att skriva och infoga ekvationer i textdokument. MSWord har en plågsamt dålig funktion för att mata in formler medan OpenOffice har ett oerhört smidigt och logiskt textinmatningssystem.
På grund av detta har jag även OpenOffice installerat, har blivit en hel del labbrapporter under åren, och med MSWord vetefan om jag stått ut...
Citera
2010-10-31, 21:38
Bannlyst
IBM Lotus Symphony 3 räcker för mig. Bygger dessutom på Open Office

http://symphony.lotus.com/software/l.../home.nsf/home
Citera
2010-11-10, 21:04
Medlem
SinXs avatar
Har de löst problemet med rättstavning/rättning av grammatik än? Slarvar väldigt ofta, speciellt när jag är trött och den funktioner var i princip oanvändbar i OO, medan den fungerar riktigt bra i MS Office.
Citera
2010-11-16, 16:09
Medlem
Jag har upplevt att Open Office:s stavningskontroll föreslår särskrivna ord, detta var ett par år sedan och fick mig att ta kraftigt avstånd från Open Office. Någon mer som varit med om detta?
Citera
2010-11-16, 18:00
Medlem
Quwerrt93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supermode
Jag har upplevt att Open Office:s stavningskontroll föreslår särskrivna ord, detta var ett par år sedan och fick mig att ta kraftigt avstånd från Open Office. Någon mer som varit med om detta?

Har jag också varit med om.
Citera
2010-11-16, 18:37
Medlem
Ni vet att de uppdatera och förbättrar sånt hela tiden. De gjorde rejäl förbättring ett par år seden.

Finns tydligen 3 st extra grejerna om man söker Svenska och Swedish som man ska ladda ned från deras hemsida. Även om ni redan laddat ned svenska OpenOffice.
Senast redigerad av panpo98 2010-11-16 kl. 18:40.
Citera
2011-02-14, 13:51
Medlem
brianmolkos avatar
Har just installerat Open Office på min nya mini PC. När jag installerade det fick jag installationsfiler på skrivbordet. Kan jag radera dem nu när jag installerat programmet, eller ska de vara kvar, jag har inte använt alla program i office mappen då jag främst var ute efter motsvarigheten till word.
Citera
2016-09-10, 01:20
Medlem
Får uppdatera här sen 2011

OpenOffice stöder inte det senaste formatet docx, textrutor försvinner så OpenOffice kan inte vara nån ersättare.

Så är FeeOffice kvickare som hänger med
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in