Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2008-08-24, 15:32
Medlem
TheDeepSixs avatar
Alkohol och en rubbad skalle låter inte helt omöjligt.
Citera
2008-08-24, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TellusG
De flesta våldtäkter slutar inte med sprut, de slutar med en slak veke och en förbannad våldtäktsman, speciellt bland gruppvåldtäckter är detta vanligt. Våldtäcksmän är inga stålmän, de är fega stackare som behöver trycka ner kvinnor genom att frånta dem möjligheten att välja vem de ska ha sex med.

Benso plus alkohol.

Det finns flera olika typer av våldtäkter.

Det "kulturella" fenomenet gruppvåldtäkt vill jag inte uttala mig om.

De allra flesta våldtäkter utförs av någon som är bekant med offret och det sker nästan alltid då alkohol är med i bilden.
Dvs. majoriteten av alla våldtäkter innefattar en vanlig tjej (oftast full) som blir utnyttjad (läs våldtagen) av en till synes vanlig killkompis.

Men, vad som är relevant i den här tråden är varianten överfallsvåldtäkt.
Dessa kan i sin tur se sig väldigt olika ut.
En del avslutas/fullbordas, dvs. förövaren ejakulerar. Vanligare är dock att förövaren sprutar någon annanstans, t.ex. i en buske.
Och självklart finns det våldtäkter där förövaren inte äns blir hård.

Att våldtäkt handlar om makt ifrågasätter jag inte. Men det är naivt och för enkelt att påstå att det endast handlar om makt och aldrig är en sexuell handling eller på något sätt kopplat till sexualitet.
Sexualitet är väldigt mångnyanserat och exakt vad som kan/får/bör innefattas under termen kan vara svårt att avgöra.

Våldtäkt är självklart inte att likställa med ett ordinärt sexuellt samlag (ett sådant kräver t.ex. båda parternas samtycke). Men våldtäkt är i dess form, om man tar i begrundande dess psykologiska orsaker samt det rent fysiologiska händelseförlopp som bevisligen sker i flera våldtäkter, något att (åtminstone i vissa fall) förknippa med avvikande och abnormala sexulla preferenser.

Att våldtäkter inte kan och aldrig har med sex att göra är lite av en myt. Ibland är så fallet, visst. Men det är egentligen en generalisering och troligtvis ett uttryck människor myntat då de inte kan greppa den psykologi som ligger bakom en våldtäkt.

För många våldtäktsmän är våldtäkt något som är starkt förknippat med både makt, våld, förnedring och sexuell tillfredsställelse. Allt går så att säga hand i hand.
Att människor fortfarande går omkring och säkert kläcker ur sig liknande kommentarer...
Citat:
Ursprungligen postat av Sei´taer
Men våldtäkt handlar inte om att vara kåt. det är en makthandling inte en sexuellhandling.
...är beklagligt. Det är inte applicerbart på alla förövare och således felaktigt. En myt helt enkelt, precis som att de flesta förövare är äckliga fyllegubbar i mörka gränder när det statistiskt sätt handlar om fräscha och många gånger helt vanliga till synnes sjyssta killar.
(Observera dock att det nämnda fallet rör överfallsvåldtäkt).

För övrigt håller jag med om att våldtäktsmän tillhör jordens avskum.

Gällande TS fråga tror jag att det skulle räcka med stora mängder alkohol och en rubbad mentalitet för att begå det nämnda brottet.
Citera
2008-08-24, 21:12
Medlem
Xalterads avatar
Alkohol, kanske benzo också - men det skulle jag inte sätta pengar på. Men antagligen även någon slags psykisk störning,

Självfallet en skum verklighetsbild etc. av en "annorlunda uppfostran"...
Citera
2008-08-27, 13:54
Medlem
JockeMedEnKnivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killthepoor
.
de flesta våldtäkter är säkert maktgalenskaper, men finns väl säkert en del våldtäkter som bara är total kåthet också, kanske lite väl upptriggad av typ tjack, lite alkohol på det så det blir genomförbart. det är väl inte omöjligt

och nu vet vi ju inte vilken slags våldtäkt det här var, så det känns lite konstigt att hela tråden snurrar kring det
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in