2008-08-23, 14:11
Medlem
Denoms avatar
Paranormala fenomen, ockultism och ufologi är i dagsläget en forumdel som när man kollar igenom trådarna är ett skämt. Antingen så är det trådar där ts redan från början är oseriös och bara vill få folk att skratta eller så blir dom mer seriösa frågorna besvarade med inlägg som "Det kallas något som inte finns annat än i ditt huvud..." eller "Det bästa sättet emot spöken är att inte tro på spöken. När du väl tror att spöken inte finns är jag säker att du inte ser mer :P"

Detta gör det jävligt svårt att följa topicen i en tråd för att man regelbundet måste plöja sig igenom alla dessa inlägg som ändå inte tillför ett skvatt.

Är det andra som upplever situationen liknande och vad finns det att göra åt saken?
Citera
2008-08-23, 14:19
Medlem
supermassives avatar
Nu skriver jag inte där så överdrivet mycket, jag läser mer. Men bara utav det jag ser så kan jag verkligen säga att det ganska ofta förekommer OT som t.ex. "Vad går du på?" "De kanske letar efter lägenhet" och en massa annat skitsnack som inte borde vara där överhuvudtaget. Men tydligen har en hel del svårt att hålla sig ifrån denna del utan istället tillför mer skit än nytta.
Citera
2008-08-23, 14:27
Medlem
antagonistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Vad finns det att göra åt saken?
RP, RP och återigen RP.
Vi har inte tid/lust/ork att läsa igenom varenda inlägg som postas, därför är det väldigt uppskattat när ni skickar RP på inlägg som stör diskussionen/bryter mot reglerna.

Edit: Det räcker dock med att ni skickar en RP per tråd och meddelar att den behöver städas upp.
Citera
2008-08-23, 14:34
Medlem
Krafses avatar
Mmm jag håller fan med. Det är värre än nånsin nu! Jag blir mest arg varje gång jag läser där för folk är bara där och skriver idiotiska inlägg och försöker motbevisa existensen av diverse fenomen trots att tråden inte handlar om att bevisa/motbevisa något. Man får ju skilja på diskussion och bevisning, eller är det fel att tycka så? Ta t.ex tråden om NEGS. Den handlar INTE om någon bevisning utan bara att diskutera fenomenet. Ska det vara så svårt att fatta?
Det är många trådar där man bara vill diskutera fenomen och historier utan att få en massa onödiga påtryckningar som inte leder nån vart mer än irritation..

Som du säger, de värsta kommentarerna är de där "Har du tagit fel svamp eller?" och "Jävla foliehatt." eller "Bevisa det då!" eller "Du har sett en neger som ska sno din TV. eller "Man brukar sluta ljuga ihop en massa skit vid 10 års ålder."
Citera
2008-08-23, 18:42
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antagonisten
RP, RP och återigen RP.
Vi har inte tid/lust/ork att läsa igenom varenda inlägg som postas, därför är det väldigt uppskattat när ni skickar RP på inlägg som stör diskussionen/bryter mot reglerna.

Edit: Det räcker dock med att ni skickar en RP per tråd och meddelar att den behöver städas upp.

Japp, RP is the shit oavsett forumdel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in