2008-08-22, 15:04
Medlem
Snart_Arnolds avatar
Tjena! Tänkte dra igång min första odling nu efter löning. Det jag har tänkt mig är att köpa ett odlingstält á la 50 djup x 90 bredd x 160 höjd och jag tänkte sätta 5st femmade lowryder#2 frön. Det kanske låter overkill att köpa odlingstält till första odlingen, men det kommer bli fler odlingar efter så ja passar på

Till belysningsfrågan då: Kommer det att räcka med en 400w HPS med cooltube till 5 plantor? Vill ju ha lite yield i alla fall.

Kom på nu när jag skrev detta också.. Kommer det utrymmet att räcka till för 5 plantor? Vill ju att dom små liven ska må bra där inne.

Samt en liten näringsfråga! På nordicgrow.com säljer dom ett HESI näringspaket innehållandes :
1st Supervit 10ml
1st Rotstimulator 0,5L
1st TNT complex 0,5L
1st Blomcomplex 1L
1st Fosfor plus 1L
1s Powerzyme 0,5L

Det känns som om allt detta inte kommer att behövas? Vilken näring rekomenderar ni att jag köper?
Citera
2008-08-22, 16:12
Medlem
Snart_Arnolds avatar
Ingen?
Citera
2008-08-22, 16:21
Medlem
Den belysnigen borde klart räcka till 5 plantor tycker jag.

Näringen har jag ingen aning om.
Citera
2008-08-22, 17:37
Medlem
Senalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snart_Arnold
Tjena! Tänkte dra igång min första odling nu efter löning. Det jag har tänkt mig är att köpa ett odlingstält á la 50 djup x 90 bredd x 160 höjd och jag tänkte sätta 5st femmade lowryder#2 frön. Det kanske låter overkill att köpa odlingstält till första odlingen, men det kommer bli fler odlingar efter så ja passar på

Till belysningsfrågan då: Kommer det att räcka med en 400w HPS med cooltube till 5 plantor? Vill ju ha lite yield i alla fall.

Kom på nu när jag skrev detta också.. Kommer det utrymmet att räcka till för 5 plantor? Vill ju att dom små liven ska må bra där inne.

Samt en liten näringsfråga! På nordicgrow.com säljer dom ett HESI näringspaket innehållandes :
1st Supervit 10ml
1st Rotstimulator 0,5L
1st TNT complex 0,5L
1st Blomcomplex 1L
1st Fosfor plus 1L
1s Powerzyme 0,5L

Det känns som om allt detta inte kommer att behövas? Vilken näring rekomenderar ni att jag köper?

Belysningen räcker gott o väl. Tänkte du köra näring från Hesi så tycker jag att det räcker med Blomcomplex o Fosfor plus. Eftersom du odlar lowryders är veggtiden så kort att plantorna inte behöver någon extra näring förutom den som finns i jorden. Ska du köra på nått extra tycker jag rotstimulatorn är värd pengarna!
Citera
2008-08-22, 23:59
Medlem
Snart_Arnolds avatar
Okej! Tackar så mycket för svar. Vad tror ni om utrymmet? Det blir inte för trångt?
Citera
2008-08-23, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snart_Arnold
Okej! Tackar så mycket för svar. Vad tror ni om utrymmet? Det blir inte för trångt?

Kommer funka för lowryder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in