2008-08-21, 20:35
Medlem
Lars Vinterdcks avatar
Hej,

polaren min hller p att installera tinyxp och han verkar ha gjort rtt fram till detta.

http://i33.tinypic.com/5otgzp.jpg

Datorn han anvnder har haft vista frut. Han har bara en hrddisk.
Citera
2008-08-21, 20:45
Medlem
stilltons avatar
jag tror att det kan bli problem om man gr direkt frn vista till tinyxp.. kr en formatering/partionering med delpart.exe s gr det nog bttre.
http://russelltexas.com/delpart.htm

ett annat vanligt problem r att alla filer inte blivit skrivna korrekt nr skivan brndes, det r en sn massa smfiler som ska brnnas, s kr p 1 eller 2x-speed nr du brnner fr att vara sker p en korrekt skrivning.
Citera
2008-08-21, 21:01
Medlem
tvcasualtys avatar
Bara fr att klargra, din kompis har bootat frn XP-skivan och formaterat partitionen/hrddisken innan va? Annars ligger nog felet dr...
Citera
2008-08-21, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stillton
ett annat vanligt problem r att alla filer inte blivit skrivna korrekt nr skivan brndes, det r en sn massa smfiler som ska brnnas, s kr p 1 eller 2x-speed nr du brnner fr att vara sker p en korrekt skrivning.

Enklast r att brnna i normal hastighet och se till att brnningsprogrammet verifierar att allt som brnts r korrekt genom att lsa skivan eftert och jmfra med iso-filen.
Citera
2008-08-21, 21:12
Medlem
stilltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kissekattt
Enklast r att brnna i normal hastighet och se till att brnningsprogrammet verifierar att allt som brnts r korrekt genom att lsa skivan eftert och jmfra med iso-filen.
OK, tack fr tipset kissekattt!
Citera
2008-08-21, 21:14
Medlem
jomenvisst84s avatar
Har du USB-enheter anslutna (Externa hrddiskar, kortlsare osv), ryck ur dom! Orsakar allt som oftast BS under install.
Citera
2008-08-21, 21:44
Medlem
Lars Vinterdcks avatar
Har installerat min dator med samma skiva s den r det inte fel p. Gick ven direkt frn vista till tinyxp sjlv och det gick bra. Ska frga honom angende USB-minnen etc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in