2008-08-21, 16:37
Medlem
infidels avatar
Ja, precis som topic säger så vill jag att ni ska posta era bästa källor till kulturberikning. Plats, tid, typ av blattar, händelser man kan förvänta sig, chans att det händer något osv. Jag vill veta detta för att jag vill exponera mina naiva svennebekanta till mångkulturen så de lär sig rösta rätt. De kanske får lite stryk i processen men det får nog anses vara av den sorten som bara gör dem gott.
2008-08-21, 16:50
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av infidel
Ja, precis som topic säger så vill jag att ni ska posta era bästa källor till kulturberikning. Plats, tid, typ av blattar, händelser man kan förvänta sig, chans att det händer något osv. Jag vill veta detta för att jag vill exponera mina naiva svennebekanta till mångkulturen så de lär sig rösta rätt. De kanske får lite stryk i processen men det får nog anses vara av den sorten som bara gör dem gott.

Bra initiativ. Alla kan behöva gå på safari ibland. Ta med filmkamera.
2008-08-21, 16:56
Medlem
Citat:
Barnfamiljer och andra du är rädd om rekommenderas en lugnare safari
Citat:
Inom kollektivtrafiken i Stockholm har en stor del av de anställda utländsk bakgrund. På blå linjen är runt 90 procent av spärrvakterna inte födda i Sverige. Det har även resulterat i att allt fler chefer har invandrarbakgrund. Av 29 enhetschefer inom Veolia har 17 icke-svensk bakgrund....Vi har märkt att det ofta fungerar bättre om chefen inte är etnisk svensk.
http://stockholm.city.se/nyheter/2008/08/20/Invandrare__pa_jobbet____en_fordel/

.
2008-08-21, 16:57
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Insinuerar du att svenskar som "röstar rätt" (SD förmodar jag?) är "naiva svennebekanta" som åker på stryk?
2008-08-21, 16:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Bra initiativ. Alla kan behöva gå på safari ibland. Ta med filmkamera.
HAHA
OnT: Rinkeby, Botkyrka, Vällingby, bromma M.M. Som tricky sa, ta med en kamera och lägg ut bilder efter safarin
2008-08-21, 17:00
Medlem
Jag har många gånger funderat på att man själv, eller några andra, borde ha dold kamera på sig och fota och filma det man upplever i sin mångkulturella vardag och sen lägga upp det på nätet. Det hade kunnat öppna ögonen hos en hel del Svenssons ute i landet tror jag. Ännu bättre vore om ett gäng aktivt sökte upp mångkulturen och t.ex. en ung blond kvinna med dold kamera och mikrofon besökte olika miljöer. Självklart får man se till att det finns några hårda killar som befinner sig i närheten och kan ingripa när det börjar bli otrevligt.
2008-08-21, 17:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Varnagel
Jag har många gånger funderat på att man själv, eller några andra, borde ha dold kamera på sig och fota och filma det man upplever i sin mångkulturella vardag och sen lägga upp det på nätet. Det hade kunnat öppna ögonen hos en hel del Svenssons ute i landet tror jag. Ännu bättre vore om ett gäng aktivt sökte upp mångkulturen och t.ex. en ung blond kvinna med dold kamera och mikrofon besökte olika miljöer. Självklart får man se till att det finns några hårda killar som befinner sig i närheten och kan ingripa när det börjar bli otrevligt.
Synd bara att median kommer göra allt för att det inte ska visas för allmänheten
2008-08-21, 17:30
Medlem
rambergsjesuss avatar
Intressant idé det där med diskret filmande, vad är det för typ av dold kamera som tvreportage och dylikt använder sig av? Typ Janne Josefsson & co..
2008-08-21, 19:46
Medlem
Wittgensteins avatar
Diskussionsunderlaget håller inte.

Tråd låst.

/Mod.
Senast redigerad av Wittgenstein 2008-08-21 kl. 19:54.
2008-08-21, 19:50
Medlem
Det finns ingenstans med så mycket kriminalitet att det skulle vara sannolikt att man drabbades av det i vanliga fall.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in