Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2008-08-21, 12:22
Medlem
Jimmysws avatar
HijackThis log
Senast redigerad av Jimmysw 2008-08-21 kl. 12:24.
Citera
2008-08-21, 12:45
Medlem
Ödlans avatar
"F2 - REG:system.ini: Shell=" verkar märkligt, sök igenom din dator med http://www.eset.com/onlinescan/ bara för att vara på den säkra sidan. "O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)" kan du ta bort, resten ser okej ut.

Använder du något fildelningsprogram när du förlorar din uppkoppling? Använder du trådlös eller trådbunden anslutning?
Citera
2008-08-21, 13:05
Medlem
Jimmysws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ödlan
"F2 - REG:system.ini: Shell=" verkar märkligt, sök igenom din dator med http://www.eset.com/onlinescan/ bara för att vara på den säkra sidan. "O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)" kan du ta bort, resten ser okej ut.

Använder du något fildelningsprogram när du förlorar din uppkoppling? Använder du trådlös eller trådbunden anslutning?
Sitter i stortsätt på internet och msn när det händer. Eventuellt spelar jag något spel. Det som är mest psykande är att MSN inte reagerar direkt utan man tror att man är inloggad en bra stunt innan man loggas ut.

Hur ska jag ta bort den där "No Name"?
Använder dock uTorrent ibland, dock stänger jag av det direkt efter jag tankat klart det jag vill ha.
Senast redigerad av Jimmysw 2008-08-21 kl. 13:09.
Citera
2008-08-21, 13:25
Medlem
Ödlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jimmysw
Hur ska jag ta bort den där "No Name"?

Kryssa i den i HJT och välj "fix selected".

Citat:
Ursprungligen postat av Jimmysw
Använder dock uTorrent ibland, dock stänger jag av det direkt efter jag tankat klart det jag vill ha.

Misstänkte att du använder uTorrent. Om du söker på forumet kommer du hitta andra som haft samma problem som du beskriver vid användandet av uTorrent. Det har även postats lösningar på problemet. Sök och du skall finna.
Citera
2008-08-21, 13:47
Medlem
Jimmysws avatar
Citat:
Kryssa i den i HJT och välj "fix selected".
Ska göra detta. Ska jag även ta bort "F2 - REG:system.ini: Shell="?

Citat:
Misstänkte att du använder uTorrent. Om du söker på forumet kommer du hitta andra som haft samma problem som du beskriver vid användandet av uTorrent. Det har även postats lösningar på problemet. Sök och du skall finna.
Saken är den att jag nästan aldrig har uTorrent igång. Detta händer vad jag än gör om man säger så.
Senast redigerad av Jimmysw 2008-08-21 kl. 13:50.
Citera
2008-08-22, 12:07
Medlem
Har du sökt efter nyare drivrutiner till nätverkskortet och kollat i loggboken vad som kan tänkas orsaka problemet?
Citera
2008-08-24, 20:33
Medlem
Jimmysws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av h-user
Har du sökt efter nyare drivrutiner till nätverkskortet och kollat i loggboken vad som kan tänkas orsaka problemet?
Ingen aning om varken hur man läser i denna loggbok samt updaterar nätverkskortet. Är det samma drivers som till moderkortet tro?
Moderkortet lirar på samma drivrutiner som när datorn köptes ~2001 eller 2002
Senast redigerad av Jimmysw 2008-08-24 kl. 20:39.
Citera
2008-11-06, 15:50
Medlem
Dr. Hydes avatar
Har du fått ordning på det?

Jag har precis samma problem, det har funkat hur bra som helst förut, men på det nya nätverket funkar det inte alls. Stänger av sig i 2-3sek lite titt som tätt.

Har stängt av QoS Packet Scheduler, men det gav gjorde ingen skillnad. Det funkar hur bra som helst för alla andra i huset, men på min dator funkar det inte alls.

uTorrent har jag igång ibland, men det är konstigt även när det är avstängt. Spelar inget utan sitter bara irc, msn o surfar.

Finns det någon som har en aning om vart felet kan ligga?

Använder mig av vista...
Citera
2008-11-06, 20:59
Medlem
Dr. Hydes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr. Hyde
Har du fått ordning på det?

Jag har precis samma problem, det har funkat hur bra som helst förut, men på det nya nätverket funkar det inte alls. Stänger av sig i 2-3sek lite titt som tätt.

Har stängt av QoS Packet Scheduler, men det gav gjorde ingen skillnad. Det funkar hur bra som helst för alla andra i huset, men på min dator funkar det inte alls.

uTorrent har jag igång ibland, men det är konstigt även när det är avstängt. Spelar inget utan sitter bara irc, msn o surfar.

Finns det någon som har en aning om vart felet kan ligga?

Använder mig av vista...

Update: Har fixat det nu, tankade ner nya drivrutiner. Så nu funkar allt smidigt igen
Citera
2008-11-09, 12:37
Medlem
Ubis avatar
Jag har haft ungefär samma fel
F-secure stängde av mitt internet varje timme när den gjorde automatiska uppdateringar.
Jag kontaktade F-secure supporten och fick en uppdatering av dom så det slutade
Nu har jag bytt till norton och du tror det är det som är fel kan du ju maila till f-secure och fråga
Citera
2008-11-16, 20:50
Medlem
Jimmysws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ubi
Jag har haft ungefär samma fel
F-secure stängde av mitt internet varje timme när den gjorde automatiska uppdateringar.
Jag kontaktade F-secure supporten och fick en uppdatering av dom så det slutade
Nu har jag bytt till norton och du tror det är det som är fel kan du ju maila till f-secure och fråga
Det var felet jag hade. F-Secure blockerade. Sitter nu med Avast och det fungerar bra!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in