2008-08-20, 12:12
Medlem
Klädstrecket som tidigare nämnts är alltid ett alternativ, men var tydliga med att förklara att det är helt frivilligt så att inte någon blyg stackare börjar känna sig kränkt eller dylikt.

När jag nollades in på gymnasiet så, ja först var det en klassisk lek som involverar vatten, äpple, mjöl och sockerbitar (tråkigt enligt mig). Sedan så var det dragkamp utan snöre mellan klasserna, man helt enkelt ställde sig på ett led och höll tag i personen framför o sedan drog man. Även detta relativt tråkigt.

Sista leken gick helt enkelt på att man band ihopp klassen i fötterna med kortare rep så att man blir som ett led. Sedan skulle man gå på detta vis ikapp medan de äldre eleverna kastade vattenballonger. Detta tyckte iaf jag som nolla var en riktigt rolig grej, man snubblar om vart annat, får sammarbeta inom den nya klassen och samtidigt faktiskt känna att man blivit nollad. Att det sedan var dagens sista aktivitet gjorde att man knappast kunde bry sig mindre om att "slit o släng"-kläderna man hade på sig blev blöta.
Citera
2008-08-20, 17:37
Bannlyst
Tack för tipsen! Klädsträcksleken kommer vi definitivt köra. Sammanhållningen ska vara bra mellan oss 3or och de, så det är ju inte att vi ska förnedra de. Vi har även planerat att kanske dra nån gång då o då och umgås med den klassen vi får.
Citera
2008-08-20, 19:10
Medlem
Lite svårt att förstå nyttan med att känna 3orna eller 2orna på gymnasiet. Det är ju inte som i fråga om högskola/universitet där nollning är till för att lära känna nya staden och få kontakter man kan skaffa böcker etc av
Citera
2008-08-20, 19:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Lite svårt att förstå nyttan med att känna 3orna eller 2orna på gymnasiet. Det är ju inte som i fråga om högskola/universitet där nollning är till för att lära känna nya staden och få kontakter man kan skaffa böcker etc av

Därför att vi har det som tradition på vår skola. Fortfarande problem? Ring 118118
Citera
2008-08-20, 19:40
Medlem
G.Bs avatar
Ni kan göra a lá procivtas style

http://www.youtube.com/watch?v=3pwaXI2ugR8

http://www.expressen.se/nyheter/1.819492/har-hetsas-elever-att-slicka-varandras-kroppar
Citera
2008-08-20, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av omgwtfbbq
Därför att vi har det som tradition på vår skola. Fortfarande problem? Ring 118118

Denna tradition är något förbehållet högre utbildningar och inte något så simpelt som gymnasister. När jag gick i gymnasiet tog vår klass avstånd från nollning och vägrade nollas. En trea försökte nolla oss, men vi gick inte med på det. De målade då på våra skåp. Någon i min klass öppnade då alla deras skåp och slängde ut ALLT på korridorsgolvet.

Rektorn förbjöd nollningar efter det
Citera
2008-08-20, 20:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
En trea försökte nolla oss, men vi gick inte med på det. De målade då på våra skåp. Någon i min klass öppnade då alla deras skåp och slängde ut ALLT på korridorsgolvet.

Rektorn förbjöd nollningar efter det

Ja det lite Uppdrag Granskning status på detta alltså.
Citera
2008-08-20, 23:06
Medlem
arsamiluks avatar
matkrig - Ställ alla nollor på en presenning och kasta mat på dem
Borsta tänderna med kaviar
Tjej ska äta banan ur skrevet på en kille
Nollhävningar - armhävningar där varje armhävning innebär noll hävningar
Nollknytare - Låt en trea ta upp sina skosnören och låt närmaste nolla knyta dem åt denne
Repdragning med alla nollor mot en tredjeringare med krona med repet fastbundet i ett träd bakom den trean
Spruta ned alla nollor med vitlök+vattenblanding från vattenpistol
Lägga en surströmming i käften på en nolla och låta honom springa med den
Rita nollor i ansiktet med tuschpenna
Nollpall - En trea använder en nolla som fotpall när han sitter ned på stol
Fontänbad - Tvinga nolla att bada i närmaste fontän
Porrnovellnolla - Låt nolla läsa upp en porrnovell mitt i staden
Blanda ihop något riktigt jävligt och tvinga nollorna att dricka det.. typ gammal mjölk, surströmmingsspad, larver osv...

Så var vår gymnasienollning.. tror den hamnade på nyheterna efter det
Citera
2008-08-21, 13:40
Medlem
beroendes avatar
Haha annars gör som vi gjorde drog dit en bil med en ganska stor tv i bagaget och ta av alla kläderna utan kalsongerna på 1;orna och bind fast dem framför tvn och sett på bög porr å skratta åt dem som fick stånd haha klassiker
Citera
2008-08-21, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beroende
Haha annars gör som vi gjorde drog dit en bil med en ganska stor tv i bagaget och ta av alla kläderna utan kalsongerna på 1;orna och bind fast dem framför tvn och sett på bög porr å skratta åt dem som fick stånd haha klassiker

Kul med mobbning? Hade jag råkat ut för detta hade jag bytt skola direkt eller polisanmält er för mobbning.
Citera
2008-08-21, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arsamiluk
matkrig - Ställ alla nollor på en presenning och kasta mat på dem
Borsta tänderna med kaviar
Tjej ska äta banan ur skrevet på en kille
Nollhävningar - armhävningar där varje armhävning innebär noll hävningar
Nollknytare - Låt en trea ta upp sina skosnören och låt närmaste nolla knyta dem åt denne
Repdragning med alla nollor mot en tredjeringare med krona med repet fastbundet i ett träd bakom den trean
Spruta ned alla nollor med vitlök+vattenblanding från vattenpistol
Lägga en surströmming i käften på en nolla och låta honom springa med den
Rita nollor i ansiktet med tuschpenna
Nollpall - En trea använder en nolla som fotpall när han sitter ned på stol
Fontänbad - Tvinga nolla att bada i närmaste fontän
Porrnovellnolla - Låt nolla läsa upp en porrnovell mitt i staden
Blanda ihop något riktigt jävligt och tvinga nollorna att dricka det.. typ gammal mjölk, surströmmingsspad, larver osv...

Så var vår gymnasienollning.. tror den hamnade på nyheterna efter det

Förstår det för detta är trakaserier och mobbning och ni borde ha polisanmälts för psykiskt misshandel
Citera
2008-08-21, 14:03
Medlem
trafalgars avatar
När jag blev nollad så var det två stycken som åt pungglass.
En annan berättade om rövhäv under sin nollning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in