2024-07-15, 05:20
Medlem
Det kanske är dags att skicka TV:s Uppdrag Granskning dit...

Skumrask i bokbranschen... det talas om regelvidriga honorar, dåliga översättningar och recycling av gammalt groll... det handlar, kort sagt, om fnask och fnurg i Dorisburg... Uppdrag Granskning spionerar nu på ett förlag som tycks vara way out of line...
Citera
2025-08-23, 12:07
Medlem
Hur har det gått här då? Är de ute ur leken nu?
Citera
2025-08-23, 13:24
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Pontefiore
Hur har det gått här då? Är de ute ur leken nu?

Menar du verkligen att du inte läst deras höstkatalog?

https://issuu.com/modernistabooks/docs/modernista_katalog_h_st_2025
Citera
2025-08-23, 16:07
Medlem
Shalashaskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Menar du verkligen att du inte läst deras höstkatalog?

https://issuu.com/modernistabooks/docs/modernista_katalog_h_st_2025
Har jag drömt det, eller har de inte sålt sina kataloger för pengar?
Citera
2026-04-11, 06:42
Medlem
Det här bolaget översätter en massa vulgär dynga. Litteraturen förstörs ju ifall man ska bli att skriva som en vetenskapsman som ständigt söker nuet, helt utan någon anknytning till kultur och historia. Det här är ju egentligen bilder-böcker, så varför inte illustrera boken istället då?

Vet inte hur många böcker som jag köpte på årets bokrea ifrån detta bolag, och genomgående var det högst löjligt skrivet helt utan subtila antydningar, och istället rätt på, med en fullständigt vidrigt vulgär prosa, och med något så feminint som att herrarna i böckerna känner en sexuell ångest.

John Banville tar priset som den absolut sämsta beskrivaren av oss människor som jag tvingats läsa på ett tag. Men det kan jag förstå då han själv säger sig föredra Joyce framför Proust.....

Böckerna vore mera ok ifall de inte hade haft ett sådant vidrig vulgärt ungdomligt språk, för i det fallet så hade man kunnat förstå de som ändå tycker om denna typ utav litteratur. Vad finns där i detta som jag själv missar?
Citera
2026-04-11, 06:48
Medlem
Jirgl, Banville ( som i sin tur recenseras positivt av Don Dellilo vilken skriver helt ofattbart ungdomligt, och som väl är en av de som kan belastas för att ha förstört vår kultur en gång för alla ). Dessa kasperfigurer som sitter o flinar i ett hörn.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in