Citat:
Ursprungligen postat av cnaas
Har efter en tids funderande kommit fram till att det är dags att formatera min dator. Ska formatera om den till Vista Home Premium 32Bit (ja , jag måste göra det, eftersom garantin inte gäller om jag bytar ne mig till XP) så inga frågor om det!
Nu lite frågor:
1, Om jag ska spara World of Warcraft på en extern hdd sålänge, kommer det då funka att dra över detta till datorn igen utan problem? Funkar detta med alla spel?
2, Stoppar man in skivan när man är direkt i Windows eller?
3, Är det krångligt att formatera med Vista? Bara formaterat med XP förut så...
4 Något jag bör tänka på innan jag formaterar och under tiden jag formaterar?
Jag editar om jag kommer på fler frågor!
Tack på förhand kära medmänniskor!
1, Ja, detta funkar med WoW, iaf nör jag gjorde så för nåt år sen. Det kan vara problem med andra spel ifall dem sparar filer på andra ställen än sin egen mapp, tillexempel i Common Files eller så.
2, Du stoppar i skivan och startar om datorn, under uppstart visas en screen med oftast en bild i mitten och sen står det antingen i överkant eller nederkant typ F2 = setup, F12= "Boot Sequence Order" eller liknande saker... Då väljer du Boot alternativet.
Här får du välja i vilken ordning datorn ska boota, normalt strå hårddisken överst, sen CD/DVD, sen kanske usdb device eller nåt... ändra så att CD/DVD hamnar överst och välj spara eller liknande alternativ. Sen när datorn drar igång så komemr den boota från din skiva istället.
3, När jag formaterade mitt Vista för ca 1,5 veckor sen så gick det på räls. Det enda som tog tid vara att hitta drivisar då mitt förra OS var en Compaq-version med alla drivrutiner förinstallerade.
4, Hmm, njaaa inget jag kan komma på just nu