2008-08-18, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daryl.Gates
George Lazenby ..en försupen alkoholist...

Inte bara alkoholist, utan en FÖRSUPEN alkoholist. Det var som fanken.
Citera
2008-08-18, 12:51
Medlem
getosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daryl.Gates
Kan detta verkligen stämma tror ni? Skulle självaste James Bond kunna göra något sådant? Väldigt dåligt omdöme från EON productions att välja en sådan figur som representant för en av filmvärldens meste gentlemannahjälte. Detta raserar ju nästan bilden man hade om Bondskådisarna, eller?

- Nä det kan inte stämma. Skådespelare gör aaaaldrig något sådant.
Citera
2008-08-18, 18:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av getost
- Nä det kan inte stämma. Skådespelare gör aaaaldrig något sådant.
Skådespelare må göra vad de vill, men det här är en ställföreträdare för självaste James Bond, agent 007, vi talar om!
Citera
2008-08-18, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GJJ
Gjorde inte Timothy Daltons Bond det en gång? Fast hon dog direkt i slutet, mördad av skurkar...
Hans kompis Felix Leitner CIA gifte sig i en "Timothy Dalton film" Hon blev dödad nästan direkt av Columbianska maffian..
Citera
2008-08-18, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cruelstein
Lazenby var kass som Bond men filmen var en av de bättre från den perioden. Åtminstone bättre än både filmen före (Åskbollen) och den efter (Diamantfeber).

Nej nej nej.

Han var den BÄSTE av alla Bond och var också
med i DEN BÄSTA FILMEN. Inget snack. Snyggast
också.
Citera
2008-08-18, 19:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Goriot
Nej nej nej.

Han var den BÄSTE av alla Bond och var också
med i DEN BÄSTA FILMEN. Inget snack. Snyggast
också.
Ironi?
Citera
2008-08-18, 21:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av marang
Inte bara alkoholist, utan en FÖRSUPEN alkoholist. Det var som fanken.
Hehe, jo men det är en viss skillnad. Bara jämför Gudrun Schyman med Bengt Fahlström, t.ex.
Citera
2008-08-29, 11:58
Bannlyst
Nu verkar han vara igång igen http://www.aftonbladet.se/nojesliv/klick/article3205403.ab En riktig klippa .
Citera
2008-08-29, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oggiss
Inte konstigt med tanke på att han var den sämsta James Bond skådisen...

Kan väl inte direkt hålla med. Han var ingen riktig "skådis", men hade en viss sorts charm i samma stil som Sean Connery och Roger Moore. Varken Timothy Dalton eller Pierce Brosnan är i närheten av honom vad gäller detta.

Men jag kan gott och väl hålla med om att han var en diva på den tid det begav sig. Han ville ju inte göra fler filmer. Läste nånstans att han på senare var ångersam och kallade sig själv "ung och dum". Någon källa för detta saknar jag dock.
Citera
2008-08-29, 20:05
Medlem
Mahous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plastskallen
Kan väl inte direkt hålla med. Han var ingen riktig "skådis", men hade en viss sorts charm i samma stil som Sean Connery och Roger Moore. Varken Timothy Dalton eller Pierce Brosnan är i närheten av honom vad gäller detta.
När Lazenby kom till England (han är australiensare) var han ett namn som modell, och han hade inte gjort några riktiga roller före OHMSS.
Citera
2008-11-13, 15:38
Medlem
njetski-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plastskallen

Men jag kan gott och väl hålla med om att han var en diva på den tid det begav sig. Han ville ju inte göra fler filmer. Läste nånstans att han på senare var ångersam och kallade sig själv "ung och dum". Någon källa för detta saknar jag dock.

George Lazenby är min favorit som Bond och filmen var en av de bästa.

Jag tror inte han var någon diva, snarare tvärtom efter vad man har läst om filmen. Väldigt tråkigt att han lydde sin manager's råd att tacka nej till kontraktet om fler filmer. Man förstår ju varför han ångrade sig.
Citera
2012-12-01, 22:44
Medlem
George Lazenby befinner sig för närvarande i Sverige. Vill ni fråga honom om hans sätt att behandla kvinnor så har ni chansen imorgon då han närvarar vid SciFi-mässan i Stockholm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in