Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2008-08-16, 13:34
Medlem
SamBams avatar
Tjena.
Jag undrar vad risken att man råkar ut för virus och skit när man kör xp med en macbook?

Och om det finns risk för det, kan man fixa att den inte kopplar sig till nätet?

Tack på förhand.
Citera
2008-08-16, 13:58
Medlem
StyleWarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SamBam
Tjena.
Jag undrar vad risken att man råkar ut för virus och skit när man kör xp med en macbook?

Och om det finns risk för det, kan man fixa att den inte kopplar sig till nätet?

Tack på förhand.
Det är givetvis samma risk som om du har en dator av märket Dell och kör windows XP.

Och givetvis kan du dra ut din ethernetkabel/brandvägga in dig/koppla ner dig från internet.

Så.
Citera
2008-08-16, 13:59
Medlem
Du har samma problem med virus i Windows som på vilken annan dator som helst. Vet inte hur illa det är nu för tiden, det kanske kommer med några service packs förinstallerade. Om det inte gör det så ska du nog se till att du har installerat dem innan du kopplar upp dig mot internet.

Jag vet inte hur Windows funkar, men den lär ju inte koppla upp sig till nätet utan att du sagt nåt om det.
Citera
2008-08-16, 15:45
Medlem
Inaktivera alla nätverksanslutningar i Kontrollpanelen > Nätverksanslutningar så kopplar du inte upp dig mot nätet även om du har kabeln i.

Och som alla säger är det självklart att det är lika stor risk att suga åt sig ett virus som att sitta på en vanlig PC.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in