Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2008-08-19, 01:16
Medlem
antagonistens avatar
Har du aktiverat anslutningen (via kontrollpanelen -> nätverksanslutningar) ?
Har de aktiverat uppkopplingen?
Citera
2008-08-19, 03:57
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trafalgar
Varför måste man ha router? Enligt killen på Elgiganten behövs bara en router då man skall fördela bredbandet på flera datorer.
Har du ett kabelmodem med sladd (nätverkssladd) som ska gå till datorn eller har du fått det där lite nyare trådlösa?

I det förra fallet ska du ju bara kolla om du kan koppla in den där sladden någonstans på datorn, och kan du det så är det rätt kontakt.. I det senare fallet behöver du inget nätverkskort i datorn men däremot ett trådlöst dito (en med en liten antenn på skulle jag tro).
Citera
2008-08-19, 16:10
Medlem
trafalgars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d00rkey
Har du ett kabelmodem med sladd (nätverkssladd) som ska gå till datorn eller har du fått det där lite nyare trådlösa?

I det förra fallet ska du ju bara kolla om du kan koppla in den där sladden någonstans på datorn, och kan du det så är det rätt kontakt.. I det senare fallet behöver du inget nätverkskort i datorn men däremot ett trådlöst dito (en med en liten antenn på skulle jag tro).

Ja, ett kabelmodem som kan användas trådlöst ifall man skruvar av antennen enligt användarhandboken. Jag har kopplat in sladden i datorn, men inget händer. Modemet lyser klart.
Citera
2008-08-19, 16:11
Medlem
trafalgars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antagonisten
Har du aktiverat anslutningen (via kontrollpanelen -> nätverksanslutningar) ?
Har de aktiverat uppkopplingen?

1. Jag kan inte aktivera anslutningen, för mitt nätverkskort är inte anslutet. Det ska inte ens behövas sa han på Elgiganten.

2. Jag vette fan, det borde de ha gjort.
Citera
2008-08-19, 16:13
Medlem
trafalgars avatar
Behöver man några säkerhetsnycklar / lösen för att komma igång? Jag har inte fått med ett papper med något liknande, bara hårdvaran.

Heter det Fox wireless med säkerhetsfunktioner? Det som jag ska ha. Man behöver en nyckel / lösen för att fixa det men jag har inte fått något.
Citera
2008-08-19, 20:35
Bannlyst
Citat:
1. Jag kan inte aktivera anslutningen, för mitt nätverkskort är inte anslutet. Det ska inte ens behövas sa han på Elgiganten.

Du måste ha ett nätverkskort anslutet för att komma ut på internet. Trådlöst eller ej. Om du nu inte använder någon form av ett USB-nätverkskort.

Och du behöver inga säkerhetsnycklar eller lösen för att komma igång, däremot om du använder router eller om du kan logga in på ditt modem (?) så kan man kryptera den trådlösa trafiken, om du nu tänker köra trådlöst.
Citera
2008-08-19, 22:51
Medlem
trafalgars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radikal08
Du måste ha ett nätverkskort anslutet för att komma ut på internet. Trådlöst eller ej. Om du nu inte använder någon form av ett USB-nätverkskort.

Och du behöver inga säkerhetsnycklar eller lösen för att komma igång, däremot om du använder router eller om du kan logga in på ditt modem (?) så kan man kryptera den trådlösa trafiken, om du nu tänker köra trådlöst.

Okej problem löst, jag hade tagit fel kabel helt enkelt. Jag frågade brorsan om det var rätt kabel och han sa "jaja, det är rätt kabel!". Så nu funkar det i alla fall. Jag beställde säkerhetspaketet med. Har inte sett till det på min dator än. Eller kommer det samtidigt som datorn hämtar data medans det laddas i böjan?
Citera
2008-08-19, 23:43
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Okej problem löst, jag hade tagit fel kabel helt enkelt. Jag frågade brorsan om det var rätt kabel och han sa "jaja, det är rätt kabel!". Så nu funkar det i alla fall. Jag beställde säkerhetspaketet med. Har inte sett till det på min dator än. Eller kommer det samtidigt som datorn hämtar data medans det laddas i böjan?
Kul att det löste sig med själva uppkopplingen, fast jag förstår inte hur du kunnat plugga in fel kabel??

Angående säkerhetspaketet: Kolla om du kan logga in på dina sidor ("Mina tjänster") på www.comhem.se. (Tillfälligt lösenord och sånt har jag för mig står på din första faktura.) .. Om du kan det så kan du under Mina abbonemang se om du har fått en licensnyckel till säkerhetspaketet, och i så fall får du maila för att be om länk till en nerladdning. Jag fick göra det för den länken skickade de, för min del, tydligen inte ut automatiskt.. Men sen var det bara till att hämta och installera.

Jag blev dock aldrig riktigt vän med deras/FSecure's skydd, utan valde rätt snabbt att återgå till mina gamla vanliga gratis standardprogram AVG Free Edition (antivirus) och Sygate Personal Firewall (brandvägg), vilka jag tycker fungerar mycket bättre och slimmare!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in