Citat:
Ursprungligen postat av trafalgar
Okej problem löst, jag hade tagit fel kabel helt enkelt.

Jag frågade brorsan om det var rätt kabel och han sa "jaja, det är rätt kabel!". Så nu funkar det i alla fall. Jag beställde säkerhetspaketet med. Har inte sett till det på min dator än. Eller kommer det samtidigt som datorn hämtar data medans det laddas i böjan?
Kul att det löste sig med själva uppkopplingen, fast jag förstår inte hur du kunnat plugga in fel kabel??
Angående säkerhetspaketet: Kolla om du kan logga in på dina sidor ("Mina tjänster") på
www.comhem.se. (Tillfälligt lösenord och sånt har jag för mig står på din första faktura.) .. Om du kan det så kan du under Mina abbonemang se om du har fått en licensnyckel till säkerhetspaketet, och i så fall får du maila för att be om länk till en nerladdning. Jag fick göra det för den länken skickade de, för min del, tydligen inte ut automatiskt.. Men sen var det bara till att hämta och installera.
Jag blev dock aldrig riktigt vän med deras/FSecure's skydd, utan valde rätt snabbt att återgå till mina gamla vanliga gratis standardprogram
AVG Free Edition (antivirus) och
Sygate Personal Firewall (brandvägg), vilka jag tycker fungerar mycket bättre och slimmare!