2008-08-15, 15:05
Medlem
CapFevers avatar
starta upp datorn via tangentbordet, gr det?
jag vet att det gick p min gammla win 98 dator. men hittar inte ngon liknande instlnig i vista. gr det att fixa?

PS:det gr inte att ndra i bios p min dator.

/cap
Citera
2008-08-15, 17:56
Medlem
Carbonites avatar
Jag tror verkligen inte att du r s hr dlig p datorer men sger det iallafall.

Det enda jag vet i huvudet r genom att man har satt datorn i vntelge, dr alla flktar och hrdiskar slutar snurra. Nr man trycker p tangentbordet s hoppar det snabbt tillbaka till (startar) oerativsystemet.

Fast du verkar ha postat fel eftersom du pratar om vista men trden ligger i mac os forumet.
Citera
2008-08-15, 18:56
Medlem
extremesantas avatar
Kan ju sga fr att vara lite snll...... Man KAN starta datorn via tangetbordet OM det finns sna instllningar i bios
Citera
2008-08-15, 20:07
Medlem
Kivans avatar
Mac OS -> Windows
Citera
2008-08-16, 01:49
Medlem
CapFevers avatar
oj vad mrkligt att jag rka lgga den i fel forum, urskta!
r det verkligen s att det inte gr att starta upp datorn utan hjlp av startknappen.

det fins ju program som kan sligng datorn? s d tycker jag att det borde finnas nt program som gr djupare i bios n vad man kan se p bios menyn?
Citera
2008-08-16, 02:44
Medlem
Muckarduvas avatar
Vissa BIOS medger start av systemet via tangentkombination, men mste i regel strappas p moderkortet. Man flyttar oftast helt simpelt en bygel.

Kolla i din moderkortsmanual.
Citera
2008-08-16, 11:07
Medlem
k0rv3ns avatar
Modifiera tangentbordet. Gr en extra knapp. Frlng kablarna frn startknappen p datorn och dra dom till tangentbordet och knappen du har fixat dr. Frdigt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in