Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-08-15, 02:36
Medlem
Dr.Sativas avatar
Hej !

Kört med Version Tracker Pro förut men tycker inte det varit nå bra. Har ni nå tips på något bra program som letar upp vilka drivrutiner som behöver uppdateras?
Citera
2008-08-15, 02:52
Medlem
Muckarduvas avatar
Inget svar på din fråga, men mitt eget idiom är "If it's not broken, don't fix it!"

Funkar allt så att man är nöjd så finns det ju ingen som helst anledning att uppdatera något. När man väl märker att något börjar halta, så går man ju direkt till tillverkarens sida för den aktuella enheten och fixar till just detta, men låter allt annat vara om det inte finns något fel-samband.

Förstår om du inte blev nöjd med detta inlägg, men jag försökte ändå sprida lite visdomsord efter alla mina år i branschen.
Citera
2008-08-15, 10:45
Medlem
Nippes avatar
dr*vermagician.com

/N
Citera
2008-08-15, 15:56
Medlem
Dr.Sativas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muckarduva
Inget svar på din fråga, men mitt eget idiom är "If it's not broken, don't fix it!"

Funkar allt så att man är nöjd så finns det ju ingen som helst anledning att uppdatera något. När man väl märker att något börjar halta, så går man ju direkt till tillverkarens sida för den aktuella enheten och fixar till just detta, men låter allt annat vara om det inte finns något fel-samband.

Förstår om du inte blev nöjd med detta inlägg, men jag försökte ändå sprida lite visdomsord efter alla mina år i branschen.

Jo, sant som du säger. Men mitt grafikkort är inte uppdaterat sen 2003 och inte Bios heller!
Citera
2008-08-16, 03:11
Medlem
Muckarduvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Sativa
Jo, sant som du säger. Men mitt grafikkort är inte uppdaterat sen 2003 och inte Bios heller!

Finns ingen trollformel som får prylar från 2003 att bli lika kraftfulla som dagens hårdvara genom drivrutinsuppdateringar. Antingen gillar man läget man har eller köper nytt.

BIOS ska man överhuvudtaget inte rota i om man inte vet vad man gör, om man inte har ett väldigt uttalat skäl till varför man "måste" flasha om det.
Citera
2008-08-16, 03:54
Medlem
En_Tavlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muckarduva
Funkar allt så att man är nöjd så finns det ju ingen som helst anledning att uppdatera något.
Om jag inte uppdaterade min webbserver hade den nog inte sett ut som den gör idag. Eller pratar du möjligtvis bara drivrutiner?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in