Citat:
Ursprungligen postat av Skiftnyckel
Ahh, precis vad jag skulle skriva!
Edit: Den trevliga öns elit samlas här, allt från nyutsläppta missbrukare, juggar som visar onda ögat åt en till gamla tandlösa kärringar som simulerar oralsex framför ögonen på dig. Allsköns annat patrask är också där. I like it

Adas nära Backaplan?
Ett annat hak på Hisingen som verkligen skriker ut aggresiva sunkvibbar är ju Restaurang Vågmästaren vid Vågmästareplatsen. Jag har aldrig i hela mitt liv sett en så tragisk samling människor som där. Det ser lite ut som ett härbärge för hemlösa, fast med utskänkningstillstånd. Inte för att jag skulle sätta min fot där inne, men vid de tillfällen jag har gått förbi har jag sett mer än nog. Andra lång framstår som ett riktigt stekartillhåll i jämförelse.
I och för sig tycker jag att Andra lång känns mer som ett tillhåll för studenter (King's Head), medelålders ölfantaster (the Rover), semi-hipsters (Publik) och salongsberusade svenssonpar (Jazzå) än ett äkta sunkstråk. Det är egentligen bara Sejdeln som håller sunkfanan riktigt högt, med Kelly's som god tvåa. Dock har Kelly's för ung och medveten publik för att klassas som Äkta Sunk(TM). Men det är väl en definitionsfråga antar jag - föredrar man Parkan, Peacock eller dylikt förstår jag om man uppfattar Andra långgatan som rätt schleten. Själv tycker jag att det är en rätt okej pubgata för den med tunn plånbok.