2008-09-09, 17:00
Medlem
huggans avatar
Dom flesta sunkställen har väl nämnts. Men dom sunkigaste måste väl endå vara flames och ställena på Andra Långgatan..
Citera
2008-09-09, 17:06
Medlem
Gothenburgers avatar
Adas för fan!
Citera
2008-09-09, 17:11
Medlem
Mockens avatar
Alysa eller Västerhus är nog fortfarande bäst.
https://www.flashback.org/showthread.php?t=112986
Citera
2008-09-09, 17:12
Medlem
Skiftnyckels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gothenburger
Adas för fan!

Ahh, precis vad jag skulle skriva!

Edit: Den trevliga öns elit samlas här, allt från nyutsläppta missbrukare, juggar som visar onda ögat åt en till gamla tandlösa kärringar som simulerar oralsex framför ögonen på dig. Allsköns annat patrask är också där. I like it
Senast redigerad av Skiftnyckel 2008-09-09 kl. 17:15.
Citera
2008-09-10, 02:01
Medlem
mongrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skiftnyckel
Ahh, precis vad jag skulle skriva!

Edit: Den trevliga öns elit samlas här, allt från nyutsläppta missbrukare, juggar som visar onda ögat åt en till gamla tandlösa kärringar som simulerar oralsex framför ögonen på dig. Allsköns annat patrask är också där. I like it
Adas nära Backaplan?

Ett annat hak på Hisingen som verkligen skriker ut aggresiva sunkvibbar är ju Restaurang Vågmästaren vid Vågmästareplatsen. Jag har aldrig i hela mitt liv sett en så tragisk samling människor som där. Det ser lite ut som ett härbärge för hemlösa, fast med utskänkningstillstånd. Inte för att jag skulle sätta min fot där inne, men vid de tillfällen jag har gått förbi har jag sett mer än nog. Andra lång framstår som ett riktigt stekartillhåll i jämförelse.

I och för sig tycker jag att Andra lång känns mer som ett tillhåll för studenter (King's Head), medelålders ölfantaster (the Rover), semi-hipsters (Publik) och salongsberusade svenssonpar (Jazzå) än ett äkta sunkstråk. Det är egentligen bara Sejdeln som håller sunkfanan riktigt högt, med Kelly's som god tvåa. Dock har Kelly's för ung och medveten publik för att klassas som Äkta Sunk(TM). Men det är väl en definitionsfråga antar jag - föredrar man Parkan, Peacock eller dylikt förstår jag om man uppfattar Andra långgatan som rätt schleten. Själv tycker jag att det är en rätt okej pubgata för den med tunn plånbok.
Citera
2008-09-10, 07:07
Medlem
Schnyggves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mongrel
Adas nära Backaplan?

Ett annat hak på Hisingen som verkligen skriker ut aggresiva sunkvibbar är ju Restaurang Vågmästaren vid Vågmästareplatsen. Jag har aldrig i hela mitt liv sett en så tragisk samling människor som där. Det ser lite ut som ett härbärge för hemlösa, fast med utskänkningstillstånd. Inte för att jag skulle sätta min fot där inne, men vid de tillfällen jag har gått förbi har jag sett mer än nog. Andra lång framstår som ett riktigt stekartillhåll i jämförelse.

I och för sig tycker jag att Andra lång känns mer som ett tillhåll för studenter (King's Head), medelålders ölfantaster (the Rover), semi-hipsters (Publik) och salongsberusade svenssonpar (Jazzå) än ett äkta sunkstråk. Det är egentligen bara Sejdeln som håller sunkfanan riktigt högt, med Kelly's som god tvåa. Dock har Kelly's för ung och medveten publik för att klassas som Äkta Sunk(TM). Men det är väl en definitionsfråga antar jag - föredrar man Parkan, Peacock eller dylikt förstår jag om man uppfattar Andra långgatan som rätt schleten. Själv tycker jag att det är en rätt okej pubgata för den med tunn plånbok.

Ada´s vet jag inget om, annars är jag beredd att skriva under på samtilga punkter! som lite extramatrial kan jag berätta att jag faktiskt ätit på Vågmästaren en gång som ett litet expriment. Minns inte exakt vad jag åt men jag minns att det kostade typ 85:- och smakade som skolmat, om inte snäppet under!! förövrigt så gick jag förbi där i dag och det var stängt! ja när de borde haft öppet alltså? har de konkat eller? kanske inte den mest köpstarka kundkretsen där, förutom runt den 20:de då när alla är kung i baren!
Citera
2008-09-30, 23:29
Medlem
urbanexplorers avatar
Citat:
Bra sammanfattning där av Andra långgatans pubar!
Citera
2008-10-01, 16:47
Medlem
Skavanks avatar
Citat:

Att på något vis dissa The Rover tycker jag är skam och synd! Trevligaste stället i hela stan för fasen, underbart intressant ölutbud, grymt sjysst mat, och kanonbra mat, aldrig haft några negativa erfarenheter därifrån. Att det sedan ligger granne med några av stans mindre heta ställen borde inte komma The Rover till skam!
Citera
2008-10-02, 22:14
Medlem
SMD FBs avatar
Som många andra nämnt så är Gamle port, Stars'n bars och Flame. SKABBIGT, SKABBIGT, SKABBIGT!
Citera
2008-10-02, 22:26
Medlem
schabo-labos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AgonyBoy
Vad menar du med sliskig i detta fallet? Finns ju en massa misärpubar men sliskiga pubar räknar jag mer som mycket hårgele och värdelös fjortismusik.

Golden Gays - skjut in en missil där
Gamle Port - Har aldrig varit där, kommer aldrig gå dit.
De två pubarna på Kungsgatan! Det ena heter Razzia (har dem ens haft öppet? Gräsligaste krognamnet någonsin. Kunde lika gärna döpt stället till "Turkbråk")
Det andra heter Vice versa (heter nåt nytt nu?)
Mer regel än undantag att det står en piketbil in action när jag går förbi där fre-/lördagkvällar.
Razzia, det är väl samma snubbar/ägare som till Respekt på Järntorget. Nån som varit där och kan berätta hur det ser ut på insidan? Samma som under Wish-tiden?

Citat:
Ursprungligen postat av Power_
Bordet i Angered Centrum en Fredag/Lördags kväll är inte allt för trevligt
Nää.. fyy det ser inget vidare ut. Tack och lov att det stänger 02 allafall.

Citat:
Ursprungligen postat av urbanexplorer
Västerhus och Flame i Majorna är det nog inga problem för er att komma in på!

Bra tips där. Alysa/City Kebab är ett härligt sunkigt ställe med riktigt god kebab!
Sejdeln är trevligt också.
Flame är en klockrent namn på en riktigt skitställe.
Citera
2008-10-02, 22:29
Medlem
Skiftnyckels avatar
Citat:
Adas nära Backaplan?
Japp, ligger mellan Backaplan och kvilletorget, precis bakom huset för den stora diskoteksbranden.
Citera
2008-10-06, 20:49
Bannlyst
Citat:
Haha, Flame... vilket ställe, alltså. Sist jag var där stod, på varje bord, en liten fläkt omgiven av orange papper som skulle föreställa, just det, flammor. Sen att deras fläskiga skylt skriker ut WWW.FLAME.NU är ju rätt kul det med. Sidan är rätt läcker, för övrigt.

Jag tycker annars att man får skilja mellan charmsunk á la Andra Lång och sunk-sunk á la Golden Days. Charmsunk funkar ibland, men det riktiga sunket klarar jag mig bra utan.

haha flame är verkligen ett klassikt 18årsställe med allt vad det innebär: billig öl, unga tjejer, billig blackjack, disco varvat med rock musik, karaoke.... suck att man inte var 18 längre...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in