2009-08-19, 01:20
Medlem
BrownEyedBoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Obese_Maurice
"VIP-kort" som i det där sketna pappkortet med ditt förnamn och födelseår handskrivet på baksidan, som alla fick gratis för att kunna köpa öl för en femma billigare?
Skrytfaktorn är verkligen skyhög på dem.

precis
Citera
2009-08-20, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrownEyedBoy
röda rummet, la cupole är 2 ställen vid järntorget som du kan besöka samma kväll, glöm inte tjacket!

Ja röda rummet måste fan vara det sunkigaste som finns, vill du ha knark eller problem så är röda rummet att ställe att gå till.
Citera
2009-08-24, 14:03
Medlem
snorkfrokens avatar
la bohem frölunda, gamla la cupole var ju ett jävla ställe oxå... Bordet angered en fre/lör är ju oxå hemskt
Citera
2009-08-26, 21:16
Medlem
gottmospahedens avatar
Det är la Golden, Murveln, Kineskrogen vid Linnéplatsen (ifall den nu kan räknas som "krog", mer åt resturanghållet)..

Tycker även att Tony's i Vasastan är riktigt jävla sunkigt.
Citera
2009-08-29, 15:18
Medlem
Jag minns Västerhus när jag gick dit för några år sedan,fullt med a-lagare som drack upp förtidspensionen samt när jag gick till toaletten stod en bedagad alkis och pissade i handfatet.Aldrig mer!
Citera
2009-08-30, 12:11
Medlem
TaxMonkeys avatar
Solrosen i Haga är generellt ett schysst ställe med lite folk, men det är inte sällan som hela toaletten ockuperas av människor som säljer droger, vilket är ganska konstigt då medelåldern på stället är ganska hög.
Citera
2009-08-30, 13:23
Medlem
TaxMonkeys avatar
Kunde inte ändra mitt inlägg av någon anledning, men skulle vilja tillägga Café Olof, som nämnts nån gång tidigare. Ligger på Johanneberg i studentområdet Olofshöjd. Stället har öppet tors-lör. De städar inte efter de stängt på lördagen, utan innan de öppnar på torsdagen. Under hela veckan ligger alltså utspilld öl och gamla burkar, glas och flaskor kvar, vilket ger en särskilt snuskig och instängd känsla över stället. 20 spänn för en 33 cl, 30 för en GT med 5% gin. Ingen ID-koll så kidsen strömmar in i en sådan massa att det är överfullt en halvtimme efter öppning. Dock rätt schysst då de säljer ölburkarna oöppnade, så man kan enkelt ta de med sig hem och dricka det där istället.
Citera
2009-08-30, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxMonkey
Solrosen i Haga är generellt ett schysst ställe med lite folk, men det är inte sällan som hela toaletten ockuperas av människor som säljer droger, vilket är ganska konstigt då medelåldern på stället är ganska hög.

Det är väl inte så konstigt...
Droger konsumeras av en jävla massa "äldre" människor..
Det är bara det att det inte syns alls lika mycket. De sköter det mycket diskretare och gör ingen större grej av det. det är lite "no big deal" över det.
Detta gäller givetvis inte de som fallit igenom och syns ute på gator o torg.

Sen är det väl inget märkligt med att det kanske återfinns på Solrosen.....
Hela stället skriker ju 70-tal och hasch (och det har väl funnits så länge också kan jag tänka mig..)

De första som började med droger i Sverige börjar väl bli pensionärer nu...
Det var länge sen droger var en ungdomsgrej....
Citera
2009-09-01, 20:57
Medlem
SvenneRevolts avatar
De runt 2:a långgatan brukar vara grymt sliskiga så fort man går förbi där, massa långhåriga drägg som står och putter på varandra. Oftast arbetslösa 25åringar som bär runt på palestinasjalar där.
Citera
2009-09-01, 20:57
Medlem
SvenneRevolts avatar
De runt 2:a långgatan brukar vara grymt sliskiga så fort man går förbi där, massa långhåriga drägg som står och putter på varandra. Oftast arbetslösa 25åringar som bär runt på palestinasjalar.
Citera
2009-09-06, 19:37
Medlem
Parlophones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av groovesnus
Alysa, bakom kebaben i Nordstan
Halta Lotta, Redbergsplatsen
Sejdeln (2:a Långgatan, say no more..)

Sejdeln är ju helmysigt, billig alkohol, gött folk och bra musikquiz på tisdagar. fast jag kanske gillar när det är sliskigt.
Citera
2009-09-10, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5starG
Västerhus (Festerhus) får Fläjm att framstå som en social lekplats för samhällets elit. fläjm har man iofs spexat rätt friskt på i sina dar, främst för att det nog är omöjligt att bli utslängd där. jag å några polare roade oss med att pissa i papperskorgen på toan, vi lyckades nästan fylla hela. en annan gång när dom skulle stänga och dom bad oss gå så sa vi att vi bara skulle göra klart våra gymnastiska övningar. vi var nämnligen i full gång med att göra diverse kullerbyttor och volter på golvet för att bevisa vem som var bäst. hade säkert varit lungt på västerhus också men det är ju lite trångt där

indianen som hänger på fläjm och sjunger kareoke är ju något av en hjälte. i stort all jag träffat har vid något tillfälle haft han som musiklärare, även jag

Åååh, nu minns jag! Jag har nog haft precis samma indian som vikarierande musiklärare! Vilket original. Tack så mycket 5starG för att du påminde mig.

OnT så har jag inte varit på så värst många ställen i Göteborg, men det finns ett ställe på Hjalmar Brantingsgatan som är rättså sunkigt. Har ätit subventionerad skollunch där några gånger.

Om man räknar in livsmedelshygien som en sunkfaktor brukar miljöförvaltningen ge ut rätt läsvärd (skrämmande) information från inspektioner på stadens mindre bra restauranger...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in