Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2008-08-13, 18:52
Medlem
Jag söker ett program för att kunna planera ett forskningsprojekt. Tidsplanering är den viktigaste funktionen, dels övergripande för hela projektet och dels för de enskilda deltagarna. Helst bör det vara freeware, annars inte allt för mycket då projekt ändå är relativt litet (3-4 personer). Det bör också vara enkelt att lära sig, gärna enkelhet framför många funktioner.

Allra helst skulle jag vilja hitta en webbaserad tjänst där man arbeta på samma dokument från olika platser. Gärna detta kombinerat med ett program för tidsplanering som jag nämnde ovan.

Några förslag på vad som skulle kunna passa?
Citera
2008-08-13, 19:57
Medlem
merlin2s avatar
kolla här:
http://www.projektplatsen.se

på mitt jobb har jag arbetat med den och den funkade bra
Citera
2008-08-13, 20:54
Medlem
Tack! Jo jag kollade på den förut, den såg väl rätt okej ut om det inte vore för alla glattiga businessmänniskor som ska vara med på videos och bilder överallt. Men jag ska ge det en chans, absolut.

Har också hittat några gratisalternativ gällande program för gantt-diagram och liknande:
OpenProj
Open Workbench
Gantt project
3fproject 2006

Någon som har arbetat med något av dessa och kan rekommendera?

Började med Openproj lite, det verkar ganska enkelt. Dock förstår jag inte hur man gör en huvuduppgift som i sin tur har flera underuppgifter. Någon som har använt det och vet om det går?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in