Citat:
Ursprungligen postat av efmi
alltså jag har ingen skiva. så som jag förstått det ska jag bränna ut en installationsskiva någonstans ifrån. har en hp pavilion.
Ja men då har du alldeles säkert en återställningspartion på din dator för att du skall kunna återställa datorn till fabriksskick. Kolla i kontrollpanelen efter nåt som heter återställning eller liknande, jag är inte säker på vad det heter på HP:s datorer men på min Sony heter programmet "Recovery Center" och därifrån väljer du sen bara att återställa din C så att du får den som den var när du köpte den.
Kom bara ihåg att när du väl startat denna process försvinner alla dina filer så ta backup på allt innan du börjar med detta.
Det man också ska tänka på är att datortillverkarna idag oftast förinstallerar en massa program (såkallad bloatware) när du installerar ditt os så du kommer förmodligen att få alla dessa extra program installerade igen.
Vill man slippa dessa är nog en egen vista installations-skiva att rekommendera där du själv väljer vad du vill ha med i installationen.
Finns också program som "PC Decrapifier" som du köra efter din installation och då kan du välja att plocka bort denna bloatware.