2008-08-19, 21:59
Medlem
apanola IIs avatar
tycker Ben och Jerrys är helt ok, men så testade jag att göra glass själv, inte alls svårt, tvärtom!
dessutom funkar det att göra glass utan glassmaskin.

kan bara säga att jag sett ljuset nu, hemlagad glass slår allt i glassväg, jag skojar inte
och som av en händelse så har jan Hedh kommit med en ny dessertbok som handlar om... glass
http://www.norstedtsforlagsgrupp.se/templates/common/Author.aspx?id=15399&q_context=Prisma
Citera
2008-08-19, 22:04
Medlem
Jag tycker fortfarande Häägen Daz är den bästa glassen, inte så många år sen de gjorde likadant som B&J gör nu dvs. sätta ut massa frysdiskar vid kassan, tyvärr gick det inget bra då. Men de har fortfarande den bästa glassen!
Citera
2008-08-20, 01:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Not_me
Vetefan hur det ligger till med den där Freddy Mercurys aidsfond, dock vet jag att det bara är vaniljen som är krav och rättvisemärkt.
Kikade vidare på "smakorama", bohemian rasberry heter den som går till aidsfonden
Chunky monkey och vanilla toffee crunch och är också rättvisemärkta, "baked alaska" och "fossil fuel" bidrar till någon sorts utbildning om klimathotet.. Hursomhelst väldigt god glass
Citera
2008-08-20, 16:09
Medlem
Är inte så dyrt, kostar som en stor stark.. Allt är relativt förvisso.
Citera
2008-08-22, 16:43
Medlem
mrorbins avatar
B&J´s är i princip den enda glassen jag äter. Så jävla god!
Citera
2008-08-23, 01:01
Bannlyst
Citat:
I råd och röns smälttest var ju GB gräddglass den enda som smälte till en vätska....

...och willys glass blev till en genomskinlig vätska.

godmorgon pucko
Citera
2008-08-23, 01:09
Medlem
Schlomo ben Goys avatar
Männen bakom märket heter Ben Cohen och Jerry Greenfield, båda är judar och om det något dessa hebréer är bra på så är det att tjäna pengar. Därför är det dyrt. Det är fullt möjligt att glassorterna dessutom är goda, men det tänker jag inte ta reda på eftersom jag i möjligaste mån undviker att finansiera judenheten.
Citera
2008-08-23, 09:31
Medlem
Not_mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sfc
godmorgon pucko

Lust att klargöra lite vad du menar? Det finns säkert någon underliggande mening i ditt ordval, men jag förstår nog inte riktigt. Vill du att jag ska förklara lite tydligare vad jag menar i lite enklare ordval så att du förstår?
Citera
2008-08-23, 11:16
Medlem
Tjohildas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlomo ben Goy
Männen bakom märket heter Ben Cohen och Jerry Greenfield, båda är judar och om det något dessa hebréer är bra på så är det att tjäna pengar. Därför är det dyrt. Det är fullt möjligt att glassorterna dessutom är goda, men det tänker jag inte ta reda på eftersom jag i möjligaste mån undviker att finansiera judenheten.
Så du kollar att varje vara du handlar inte är "judeägd"? Du kanske tom vill ha en märkning i affären liknande miljö- eller rättvisemärkningen, "nicht juden produziert" (pardon my tyska)
Citera
2008-08-23, 15:12
Bannlyst
Citat:
Lust att klargöra lite vad du menar? Det finns säkert någon underliggande mening i ditt ordval, men jag förstår nog inte riktigt. Vill du att jag ska förklara lite tydligare vad jag menar i lite enklare ordval så att du förstår?

näe, jag vill bara att du slår upp uttrycket "den enda"
Citera
2008-08-23, 17:56
Medlem
Schlomo ben Goys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjohilda
Så du kollar att varje vara du handlar inte är "judeägd"? Du kanske tom vill ha en märkning i affären liknande miljö- eller rättvisemärkningen, "nicht juden produziert" (pardon my tyska)
Det är det bästa jag läst på länge! Det skulle helt klart underlätta för oss som är antisemiter.
Citera
2008-08-23, 18:48
Medlem
Not_mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sfc
näe, jag vill bara att du slår upp uttrycket "den enda"

Ja, det var en klantig formulering, men med lite vilja så tror jag ändå folk förstår vad som står.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in