Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-08-11, 22:51
Medlem
KchefenLs avatar
två saker stör mig

1 så har nokia software updater till pc som förser telefonen med senaste mjukvaran, men det verkar inte finnas till mac. inte ens en fil går att ladda ned.. hur e det tänkt att detta ska gå till om man är sofistikerad applemänniska?

2 när jag surfar via mobilen (as we speak) så avslutas det helt plötsligt med felmeddelandet rfcommkanalen bla bla, modemet har plötsligt avslutats och liknande. det jävliga är att jag behöver starta om både dator och mobil ibland ett antal ggr för att det ska funka igen.. ska det vara så?

jag har prövat joikuspot light men tycker det funkar.... inte alls

nån annan i samma sitts med tips?

annars är jag helnöjd...
Citera
2008-08-11, 23:07
Medlem
Artygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KchefenL
två saker stör mig

1 så har nokia software updater till pc som förser telefonen med senaste mjukvaran, men det verkar inte finnas till mac. inte ens en fil går att ladda ned.. hur e det tänkt att detta ska gå till om man är sofistikerad applemänniska?

2 när jag surfar via mobilen (as we speak) så avslutas det helt plötsligt med felmeddelandet rfcommkanalen bla bla, modemet har plötsligt avslutats och liknande. det jävliga är att jag behöver starta om både dator och mobil ibland ett antal ggr för att det ska funka igen.. ska det vara så?

jag har prövat joikuspot light men tycker det funkar.... inte alls

nån annan i samma sitts med tips?

annars är jag helnöjd...

Joikuspot light är väl lite halvlamt med premium-versionen fungerar ypperligt tycker jag. Är du inte beredd att betala vet du själv vilken väg du måste ta för att få tag på premiumversionen utan att betala.
Citera
2008-08-11, 23:17
Awaiting Email Confirmation
Testishs avatar
Oj, jag trodde jag hade uppdaterat telefonen men det var tydligen bara själva Nokia Multimedia Transfer som var uppdaterat.

Min Nokia har version 10 i mobilen nu. Version 15 finns ute, så jag tänker genast uppdatera den.
Jag tänker ladda ner programmet till Windows och köra det i VMware Fusion.
Om du inte har det så pröva att göra samma sak, men med Darwine.
Det är ett gratisprogram som låter dig köra .exe-filer direkt i MacOS.

Jag har dock för mig att det är i betastadiet så jag vet inte om det ens går att använda usb med programmet.

Darwine:
http://darwine.sourceforge.net/download.php
Citera
2008-08-12, 23:25
Medlem
KchefenLs avatar
tack för tipsen ska provas.. men joikuspot premium e lite sugen på och vet inte vart jag ska kolla. finns det crackat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in