Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-08-11, 17:59
Medlem
Bajsmannen på FRA

Citat:
Ursprungligen postat av Theron
Domen med bevismaterial är väl fortfarande offentlig, om den inte har hunnit hemligstämplas? En vänlig förfrågan till brottsoffret och/eller Liza Marklund är nog lämpligt. Det finns fler som har blivit trampade på av FRA-anställda men inte vill framträda offentligt.
Domen från tingsrätten gällande bajsmannen/Lennart Gagerman har mål nr B 28162-06. Är väl bara att beställa antar jag. Polisförhören med bajsarn är ännu smaskigare. Där visar han verkligen på att han är en mycket sjuk människa som inte borde få gå lös på våra gator än mindre arbeta på FRA.
2008-08-11, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tangpil
Domen från tingsrätten gällande bajsmannen/Lennart Gagerman har mål nr B 28162-06. Är väl bara att beställa antar jag. Polisförhören med bajsarn är ännu smaskigare. Där visar han verkligen på att han är en mycket sjuk människa som inte borde få gå lös på våra gator än mindre arbeta på FRA.

Låter intressant, vet du vilken position han har/hade och om han jobbar kvar på FRA?

Om någon plockar ut handlingarna vore det toppen om de kunde publiceras på nätet. Detsamma gäller förstås den videon som tydligen ska finnas kvar, vore inte fel att få upp den på youtube, du kan säkert få hjälp med det om du vill.
2008-08-11, 18:10
Medlem
Therons avatar
Citat:
Tackar, blir intressant läsning. Jag har tidigare mött en FRA-man av det slaget. Expert inom data men privat med några helvrickade sektorer och ett oresonligt hat mot dem som säger honom emot. I direkt samband med honom har jag sett betydligt värre dåd än avbrutna backspeglar på felparkerade bilar. Det är inte L*nnart.
2008-08-11, 18:12
Medlem
Citat:
Tackar, blir intressant läsning. Jag har tidigare mött en FRA-man av det slaget. Expert inom data men privat med några helvrickade sektorer och ett oresonligt hat mot dem som säger honom emot. I direkt samband med honom har jag sett betydligt värre dåd än avbrutna backspeglar på felparkerade bilar. Det är inte L*nnart.

Gulligt, minst två idioter på FRA. Inte så konstigt kanske, kan väl tänka mig att FRA lockar till sig suspekta individer med märklig människosyn.
2008-08-11, 18:45
Medlem
Citat:
Polisförhör med Lennart Gagerman diarienummer 0201-K42219-06
Gagerman FÖRNEKAR skadegörelse, samtliga fall.
Gagerman uppgav att mycket väl känna till den kvinna som gjort en polisanmälan mot honom. Enligt Gagerman är det hans "dödsfiende" och hon har personnummer XXXXXX-XXXX. Kvinnan har en skrotbil med körförbud. Den har registreringsnummer XXXXXX. Gagerman berättade att kvinnan inte har betalt några utgifter för sin bil och fortsätter trots det att köra den. Gagerman berättade att han under en period regelbundet brukade spotta på kvinnans bil eftersom han retade sig på att hon körde med körförbud utan att något hände. Han har dessutom drivit en informell kampanj mot felparkerade bilar och brukade även vrida på de felparkerade bilarnas backspeglar. Han har nu slutat spotta och slå sönder backspeglar efter att han blev utsatt för en grov misshandel av en kamrat till kvinnan. Misshandeln inträffade den 18 mars 2005 då en "löjligt kort man med spikklubba" slog Gagerman. Gagerman är säker på att kvinnan hade lejt mannen för att misshandla honom. Gagerman berättade att han fick gå med kryckor hela våren. Numera vågar inte Gagerman gå i närheten av kvinnans hus. Han går omvägar till jobbet varje morgon klockan fem. Gagerman berättar att kvinnan gärna kan dö en plågsam död och förklarar att han kände sig glad över att det eventuelt fanns någon annan som retat sig på kvinnans oförsäkrade och oskattade bil. I februari samma dag som "tre kronor" firade på medborgarplatsen, såg han att kvinnan parkerat fel. Gagerman berättar att kvinnan tittade på honom med ondskefull blick. "om blickar kunde döda".... sa Gagerman och förklarade att han kände sig mycket rädd. Gagerman tillfrågades om han ansåg att det var hans uppgift att tillrättavisa kvinnan på det sätt han gjort. Gagerman svarade då att kvinnan kör en bil med körförbud och parkerar fel. Gagerman tillfrågades även om han kunde beskriva kvinnan, och uppgav återigen hennes personnummer och tillade att hon är "löjligt kort med långt hår". Gagerman uppgav att han inte har sparkat sönder någon backspegel. Han är ej våldsbenägen.

Förhörsledarens anteckningar:
Då förhöret skulle återges för ett godkännande, sa Gagerman att han inte ville höra vad han sagt. Efter några minuter påbörjades trots det en återgivning av förhöret. Gagerman avbröt och sa att han absolut inte var intresserad av att höra förhöret läsas upp.
2008-08-11, 19:06
Medlem
FRA Bajsarn

Citat:
Vet ej vad bajsmannen har för position inom FRA, men med tanke på att han har en månadsinkomst på 19 800 kr så lär han ju inte vara VD i allafall. Har trott fram till nu att han var vaktmästare eller liknande. Men det verkar ju som om Lisa Marklund har fått fram mer info, och med tanke på hennes artikel så är han nog inte någon springpojke. På filmen som finns kvar på bajsmannen passerar han bilen samtidigt som han i farten spottar på framrutan. Kommer att lägga ut domen från tingsrätten här, strax
2008-08-11, 19:27
Medlem
honken80s avatar
Besinning besinning... nu måste vi komma ihåg generaldirektörens sårade utrop tidigare i sommras, vi måste lita på att FRA sköter sig, tro tro tro kära medmänniskor. Bajs är naturligt!

FRA är tydligen mycket tillförlitliga i sin rekrytering, de nyttjar ju duktiga rekryteringsföretag som FRA-direktörer har ekonomiska intressen i.

Detta bådar gott för svensken...

Citat:
...
Förhörsledarens anteckningar:
Då förhöret skulle återges för ett godkännande, sa Gagerman att han inte ville höra vad han sagt. Efter några minuter påbörjades trots det en återgivning av förhöret. Gagerman avbröt och sa att han absolut inte var intresserad av att höra förhöret läsas upp.

Oh my goooood... Detta låter stabilt.
Senast redigerad av honken80 2008-08-11 kl. 19:31.
2008-08-11, 19:52
Medlem
Söt&farligs avatar
Ja film på Bajsmannen! *Hoppar förtjust*

Undrar när FRA skall anställa Ninjamannen så det blir än mer horribelt? FReAkshow i spionfabriken.
Senast redigerad av Söt&farlig 2008-08-11 kl. 19:54.
2008-08-11, 19:56
Bannlyst
Vilket svin skulle han krossa något på min bil skulle jag jämna ut han med asfalten.
2008-08-11, 19:57
Medlem
Therons avatar
Citat:
Vet ej vad bajsmannen har för position inom FRA, men med tanke på att han har en månadsinkomst på 19 800 kr så lär han ju inte vara VD i allafall. Har trott fram till nu att han var vaktmästare eller liknande. Men det verkar ju som om Lisa Marklund har fått fram mer info, och med tanke på hennes artikel så är han nog inte någon springpojke. På filmen som finns kvar på bajsmannen passerar han bilen samtidigt som han i farten spottar på framrutan. Kommer att lägga ut domen från tingsrätten här, strax
Har mött en överintelligent kille med tämligen vrickade idéer. Sådana finns det förvisso många av men han som jag mötte jobbade i statsrådsberedningen, vad han gjorde vet jag inte. (Jobbar inte kvar där). En av hans kompisar minst lika vrickad om inte flera snäpp värre jobbade i stadshuset. Ingendera hade några framträdande positioner. Men bägge var välinitierade om sekretessbelagd forskning inom FOI (totalförsvarets forskningsinstitut). Då hade jag möjlighet att kolla delar av vad de berättade, det stämde. Undrade hur sjutton sådana får gå lösa. Vad de gör idag vet jag inte.

Nu dyker alltså bajsmannen upp som säger sig ha gott en hel vår på kryckor utan att bli ifrågasatt. Undrar om han sen kunde springa Sthlm Marathon samma år?
2008-08-11, 20:11
Medlem
Citat:
Har mött en överintelligent kille med tämligen vrickade idéer. Sådana finns det förvisso många av men han som jag mötte jobbade i statsrådsberedningen, vad han gjorde vet jag inte. (Jobbar inte kvar där). En av hans kompisar minst lika vrickad om inte flera snäpp värre jobbade i stadshuset. Ingendera hade några framträdande positioner. Men bägge var välinitierade om sekretessbelagd forskning inom FOI (totalförsvarets forskningsinstitut). Då hade jag möjlighet att kolla delar av vad de berättade, det stämde. Undrade hur sjutton sådana får gå lösa. Vad de gör idag vet jag inte.

Nu dyker alltså bajsmannen upp som säger sig ha gott en hel vår på kryckor utan att bli ifrågasatt. Undrar om han sen kunde springa Sthlm Marathon samma år?
Ha ha, just det han har ju sprungit maran hela 13 gånger under namnet "great society". Finns bilder på dåren på sthlm maratons hemsida
2008-08-11, 20:11
Medlem
Här finns hela tingsrättsdomen i PDF-format:

http://www.4shared.com/file/58652507/6ea31d8/20010506093308055.html

Trevlig läsning!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här