2008-08-07, 18:34
Medlem
IridiuMs avatar
http://img522.imageshack.us/img522/4472/dsc00732if8.jpg

Den här lådan såg jag idag under en bro i stockholm. Långa kabelhärvor längs balkarna går till lådan. Lådan är monterad på virke som är målat svart för att inte synas antar jag? Kablarna sitter med silvertejp och klämmor liknande klädnypor.
Allting var riktigt B.

Vad är det här?! Ska jag ringa polisen?
2008-08-07, 18:36
Medlem
t0rsks avatar
Om du är nojig och tror att det är en bomb så är det väl bättre att ringa polisen än att springa o sätta sig på flashback?

Inte så lätt att se på den bilden var det är för något. Jag tycker det ser ut som en frysbox av något slag.
2008-08-07, 18:36
Medlem
Mung0s avatar
ring aftonbladet istället...
2008-08-07, 18:40
Medlem
Jag kan lova dig att den inte är en bomb för det är på tok för mycket kabel för det. Jag skulle gissa på att det är ågon sorts mätutrustning men vad som mäts går inte att säga från bilden.
2008-08-07, 18:42
Medlem
Jag tror inte heller att det är någon bomb, vad skulle alla de kablarna vara till i så fall?

Men ponera att det nu ÄR en bomb, som du tydligen oroar dig för. Tycker du verkligen att det är så vettigt att sitta här och fråga om det istället för att ringa till polisen och tipsa dem? Bomber dödar människor, och det kunde ha undvikits om du ringde polisen först istället för att sitta och diskutera saken på ett forum först.

Jag kommer nog aldrig riktigt att förstå hur folk tänker...
2008-08-07, 18:42
Medlem
Scenario: Det kanske ligger en bomb under en bro, vad gör jag?
Lösning: Jag postar en tråd på FB om det.

Citat:
Ursprungligen postat av GJJ
Jag tror inte heller att det är någon bomb, vad skulle alla de kablarna vara till i så fall?[...]
Det är just det som skapar misstanken om att det skulle röra sig om någon slags bomb. Det kan vara kablar för att fjärrstyra bomben, eller att den är sammankopplad med andra bombenheter, för att de skall lösas ut samtidigt.

Men samtidigt kännes det som att det är lite väl många kablar och det är svårt att förstå varför lådan är så stor, vad kan det vara som kräver så mycket utrymme i syfte att spränga.
Senast redigerad av Mansig 2008-08-07 kl. 18:46.
2008-08-07, 18:43
Medlem
PacmanSwes avatar
Du hittar en alternativ bomb under en bro och du tar en bild, gå hem och sätter dig på flashback? Gör din sjukdom ont?
2008-08-07, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mansig
Scenario: Det kanske ligger en bomb under en bro, vad gör jag?
Lösning: Jag postar en tråd på FB om det.

Bomber smäller inte om de har outats på Flashback först, det är en vedertagen sanning!
2008-08-07, 18:50
Medlem
Herr gurkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PacmanSwe
Du hittar en alternativ bomb under en bro och du tar en bild, gå hem och sätter dig på flashback? Gör din sjukdom ont?
Satan vad jag skrattade åt det!
Det är kombinationen med smileyn som gör det!
2008-08-07, 19:02
Moderator
WirelessGkit2s avatar
Knappast en bomb. Men för all del, ring polisen. Hellre ligga i sängen i natt och tycka att man är ett nojjigt nöt än att se bilder på en sprängd bro och döda människor.

Låser tråden, för det spårade ju ur tämligen omedelbart.

/Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in