Citat:
Ursprungligen postat av Red_Sea
Jag har en fråga som jag nyss kom på här.
Ni gör alltid en sedvanlig omröstning bland moderatorer om medlemmen ska bli avstängd eller inte.
Om det slutar med att det blir 50-50, hur gör ni då? Får användaren vara kvar då, eller har admin det slutgiltiga beslutet?
För det mesta är resultatet rätt givet. Men vi tillämpar hellre fria än fälla så för fällande så måste den sidan "vinna". Är det jämt och diskussion uppstår så kan vi givetvis konsultera Admin som i så fall har sista ordet.
Citat:
Ursprungligen postat av Red_Sea
En annan sak. Ni röstar som jag skriver. Om någon solklart har brutit mot en regel men en del moderatorer kompisröstar för att dom vill ha kvar honom/henne här inne, men att övriga moderatorer inte vet om detta.
Vi säger att jag blir avstängd. Så är jag kompis med en moderator, vilket jag kanske är, vet inte! Men så ska ni rösta om jag blir avstängd eller inte. Och min kompis som är moderatorer bildar pakt med andra moderatorer och dom röstar för att jag inte ska bli avstängd, hur tar ni ställning till det? Om övriga moderatorer inte vet om att några stycken har bildat en pakt för att ha kvar mig. Är det samma sak där, om det är ett solklart brott och många röstar emot att användare ska bli avstängd, vad händer då?
Osannolikt scenario. Men visst finns det moderatorer som har folk de känner ute på forumet men röstar man inte med vad praxis säger eller så som regelverket brukar tolkas så kommer det att märkas och diskussion uppstå. Skulle någon rösta partiskt så får Admin hantera detta och eventuellet kan ju ett förtroende då vara förbrukat.