2008-07-30, 13:38
Medlem
Ska prova ginza nästa gång. Men det dryga är när man köper en skiva där det är dekaler på albumet som ingår till skivomslaget. Då kan man ju inte bara byta ut fodralet, då försvinner ju dekalen.
Citera
2008-07-30, 13:42
Medlem
Emohruliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frejc
Ska prova ginza nästa gång. Men det dryga är när man köper en skiva där det är dekaler på albumet som ingår till skivomslaget. Då kan man ju inte bara byta ut fodralet, då försvinner ju dekalen.

Och dekalen är ju ett absolut måste!!
Citera
2008-07-30, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frejc

Vilka dekaler? Är det dom där fula där det står "including the hits blabla.."?
Citera
2008-07-30, 18:18
Medlem
Jag har faktiskt aldrig drabbats av trasiga fodral, försenade leveranser eller felplockade ordrar från CDON.

Däremot har jag fått cdskivor utan texthäften/framsidor från Ginza. Vid ett tillfälle har jag dessutom fått en cdbox utan skivor från dem. Det har dock aldrig varit något problem att rätta till när jag kontaktat kundtjänst.
Citera
2008-07-30, 18:56
Medlem
Jag har aldrig haft några problem av något slag alls med CDON faktiskt, och jag har handlat där skitmånga gånger över åren. De har även ofta mycket bra priser på massor av svinbra musik, de är väldigt ofta mitt första val då man ska ha nåt som inte är så värst underground. Köper man mer än ett par skivor får man väl fortfarande de där smarta enkoma pappfodralsgrejerna?

Ginza däremot bojkottar jag då de har gjort ett aktivt val att inte distribuera vis musik pga politiska och religiösa övertygelser, sånt kan dra raka jävla vägen åt faan tycker jag.
Citera
2008-07-31, 14:30
Medlem
Fajten med CdOn kan göras lång från min sida. Utlåvade skivor har tagit slut, mail har inte kommit fram (enligt dom) vafan tror dom att mail försvinner i cyberrymden???

Det sjukaste är ju att dom skickar nya foldral som går lika sönder som dom andra.

Tricket är att beställa mängder med skivor och gärna lite böcker. Då får man ett paket som ska hämtas ut på Maxi. Om det inte är så att dom skickar i omgångar, vilket dom ofta gör.

Att mina skivor gått sönder är brevbärarens fel. Det fullständigt smattrar av plast som går i bitar när brevbäraren pressar ner det vadderade kuvertet.

Som jag ser det så får man nog passa sig lite från att bli osams med sin brevbärare, kan tänka mig att man skiter lite i sin egen bakgård då. Därför har jag tagit beefen med Cdon ist.

AAH nu blev jag på dåligt humör
Citera
2008-07-31, 14:46
Medlem
putteputte88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vorph666
Fajten med CdOn kan göras lång från min sida. Utlåvade skivor har tagit slut, mail har inte kommit fram (enligt dom) vafan tror dom att mail försvinner i cyberrymden???

Ja det händer faktiskt att mail inte levereras som de ska. Men händer det samma person flera gånger och kanske från olika mailadresser, men med samma ärende kan det tyckas en aning suspekt. Synd att det inte har funkat, men du verkar inte vara ensam om problemet.

Kommer nog att välja Ginza nästa gång jag köper online, efter dessa negativa kommentarer här.
Citera
2008-07-31, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wezt
Vilka dekaler? Är det dom där fula där det står "including the hits blabla.."?

Näe, men tex. The Mars Voltas senaste skiva, där är det en bild sedan en dekal där det står "the mars volta, the bedlam in goliath". Kanske inte det viktigaste att ha kvar, men den hör ändå till designen..
Citera
2008-07-31, 16:30
Medlem
Daggys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utopist
Jag har faktiskt aldrig drabbats av trasiga fodral, försenade leveranser eller felplockade ordrar från CDON.

Däremot har jag fått cdskivor utan texthäften/framsidor från Ginza. Vid ett tillfälle har jag dessutom fått en cdbox utan skivor från dem. Det har dock aldrig varit något problem att rätta till när jag kontaktat kundtjänst.

Undrar om det skulle funka att beställa något som man sedan säger att fodralen var trasiga till och att CDn saknades, så man får en att t.ex ge bort...
Citera
2008-07-31, 17:03
Medlem
Smygrökarns avatar
Jag gillar CDON beställde ett spel en gång och fick det dagen efter
Citera
2008-07-31, 22:29
Medlem
Jack BauerCTUs avatar
Beställde ganska nyligen en skiva från CDON. Självklart var fodralet sönder.
Citera
2008-08-03, 22:08
Medlem
CDOn är riktigt struliga, både på gott och på ont. Har själv fått stå ut med trasiga fodral (en majoritet av alla skivor jag beställt därifrån(vilket är många) samt att titlar i deras sortiment i själva verket inte finns, något de meddelar et par månader senare). Men jag har också fått mail där det stått att jag har typ 567:- tillgodo, och då är det min senaste beställning som jag på nått sjukt vis fått tillbaks pengarna ifrån. Det har hänt tre gånger, två gånger rättade dom inte till det och jag kunde således köpa en massa skivor gratis, men tredje gången korrigerade dom det. En annan gång hade de satt fel prislapp på gudfadenboxen så den kostade 99:-, Köpte 12 st och sålde dom lagom till jul för 3-400. CDON är skit men dom har en hel del och ibland är deras dumhet till gagn för kunden
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in