2008-08-06, 21:06
Medlem
Har funderat om det inte vore en bra idé att investera i fastigheter i USA snart. Inte just nu pga olika faktorer, bl.a. att Fed höjer räntan snart. Men senare, kanske närmare nästa räntesänkning? Om inga andra faktorer spökar.

Eftersom fastigheterna i USA är väldigt billiga just nu efter subprimekrisen, så tänkte jag att man kunde köpa fastigheter där, hyra ut dom under några år och sälja vid nästa topp i fastighetscykeln.

Vad säger FB's investerare om det?
Citera
2008-08-06, 21:39
Medlem
dumms avatar
Jag säger att jag inte tror att krisen är över ännu.

Vi har bara upplevt slutet av början
Senast redigerad av Kivan 2008-08-07 kl. 12:44. Anledning: #2 post quote
Citera
2008-08-06, 21:45
Medlem
StyleWarss avatar
Du måste bli värsta experten på IRS regelverk och har flera ton regler att tampas med. Men det finns klipp att göra helt klart. Dock så suger de stora utländska investmentbankerna tag i dessa fortare än du hinner säga "flaska", och de har all möjlig personal som brottas med alla hinder som sätts up av IRS.
Citera
2008-08-06, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dumm
Jag säger att jag inte tror att krisen är över ännu.

Vi har bara upplevt slutet av början

Jag tror inte heller det är över ännu. Arbetslösheten ökar, inflationen är hög och Fed kommer höja räntan snart.

Citat:
Ursprungligen postat av StyleWars
Du måste bli värsta experten på IRS regelverk och har flera ton regler att tampas med. Men det finns klipp att göra helt klart. Dock så suger de stora utländska investmentbankerna tag i dessa fortare än du hinner säga "flaska", och de har all möjlig personal som brottas med alla hinder som sätts up av IRS.

Det lät jobbigt. Men jag får studera vidare om IRS. Vad är det för regler du tänker på? Också inom IRS? Vet att Securities and Exchange Commission har en del regler/bestämmelser som jag måste känna till. Tack för infon!
Citera
2008-08-06, 23:59
Medlem
StyleWarss avatar
http://www.irs.gov/businesses/small/international/article/0,,id=129631,00.html
Citera
2008-08-07, 19:55
Medlem
Nån som vet hur det är att ta banklån till investeringar? Räcker investeringen i sig som säkerhet?
Citera
2008-08-07, 20:05
Medlem
4% förlagsbeviss avatar
Ett tips är att kolla upp Real Estate Investment Trusts (REITs).
Citera
2008-08-09, 21:02
Medlem
Dr.Wöhlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinxen85
Har funderat om det inte vore en bra idé att investera i fastigheter i USA snart. Inte just nu pga olika faktorer, bl.a. att Fed höjer räntan snart. Men senare, kanske närmare nästa räntesänkning? Om inga andra faktorer spökar.

Eftersom fastigheterna i USA är väldigt billiga just nu efter subprimekrisen, så tänkte jag att man kunde köpa fastigheter där, hyra ut dom under några år och sälja vid nästa topp i fastighetscykeln.

Vad säger FB's investerare om det?

hq bank släppte i juni en strukturerad produkt som följer "boprisindex" USA, gå in på hq.se och kika
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in