2016-03-25, 20:53
Medlem
varmkorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hwal
Filmtipset har massa kul statistik som är svårslagen samt väldigt enkel att söka upp saker för utvinna egen statistik som inte finns på letterboxd eller imdb. Däremot så fungerar sidan mindre och mindre för varje vecka som går, så jag personligen skulle nog inte lägga ned för mycket tid på att föra över betyg det så länge man inte vet hur länge sidan kommer hålla igång.

Tror det får bli Letterboxd isåfall

Citat:
Ursprungligen postat av chessjamt
Schysst! La till dig också.

Ja jävla trist att FT dog nu. Ska försöka ägna tiden åt att kolla runt på Letterboxd och bli lite mer bekant med funktionerna.

Vad är fördelarna jämfört med IMBD?
Citera
2016-03-25, 22:53
Medlem
Hwals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av varmkork

Alltså filmtipset är också bra på att ge tips, nog den enda datorgenerade tipsfunktionen som finns. Det är sällan den gissar helt fel på vad du kommer ge filmen för betyg när du väl satt en del. Brukar vara fel på Max 1 betygsteg vilket är hyfsat imponerande. Hittat många bra tips via de n funktionen, men som sagt, det funkar dåligt och om du inte är plusmedlem så måste man ha adblock för att orka ta sig omkring på sidan, det är verkligen galet mycket reklam. Vilket man slipper på letterboxd.

Imdb använder jag dock inte då användarna förstört betygsskalan. Helt värdelöst ibland.
Citera
2016-03-25, 22:56
Medlem
chessjamts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av varmkork

Den känns mer personlig än IMDB är mitt spontana intryck. Kände inte att jag hade så stort utbyte av mitt IMDB-konto jämfört med vanliga besökare på hemsidan. Har inte hunnit utforska Letterboxd så mycket ännu men den har en mer personlig touch eller stil, som gjord just för oss filmälskare, medan IMDB är ett ganska bra (eller ja hyfsat bra iaf) sida för nyheter och trivia, info/fakta om filmer och personer. Sedan så är det väl en smaksak men tycker att Letterboxd ser snyggare ut, gillar designen mer än på IMDB. Och så underlättar det ju såklart att de gamla FT kontakterna gått över där. Tycker att det är som sagt väldigt opersonligt på IMDB.
Citera
2016-03-26, 00:36
Avslutad
Behöver man den mejladressen man anger när man skapar ett konto på Letterboxd, förutom vid själva skapandet? Ska också gå över från FT till Letterboxd, så trött på FT...
Citera
2016-03-26, 01:04
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Behöver man den mejladressen man anger när man skapar ett konto på Letterboxd, förutom vid själva skapandet? Ska också gå över från FT till Letterboxd, så trött på FT...
Ja du måste ha den för att aktivera ditt konto via en länk. Ta annars frågor om Letterboxd i rätt tråd. Även om vissa verkar använda FT-tråden som en exodustråd mot Letterboxd.
Citera
2016-03-26, 01:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Ja du måste ha den för att aktivera ditt konto via en länk. Ta annars frågor om Letterboxd i rätt tråd. Även om vissa verkar använda FT-tråden som en exodustråd mot Letterboxd.
Hade missat att det fanns en Letterboxd-tråd!

Men den krävs inte efter att man aktiverat kontot? Såvida man inte glömmer sitt lösenord eller något sådant, vill säga.
Citera
2016-03-26, 03:34
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Men den krävs inte efter att man aktiverat kontot? Såvida man inte glömmer sitt lösenord eller något sådant, vill säga.
Nej inte vad jag vet. Dessutom kan du ändra e-postadressen i dina inställningarna efter aktiveringen.
Citera
2016-03-26, 04:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Nej inte vad jag vet. Dessutom kan du ändra e-postadressen i dina inställningarna efter aktiveringen.
Så bra! Tack för svar. Då kikar jag in i Letterboxd-tråden senare i helgen efter att jag ordnat med konto. Jag tyckte om Filmtipset när det väl fungerade, men senaste månaderna har varit olidliga.
Citera
2016-06-06, 17:54
Medlem
Y.s avatar
Har inte Filmtipset fungerat väldigt bra på slutet, jämfört med de där månaderna där man knappt kom in på sidan? Vet inte om ny redaktör och egen domän (äntligen ingen vidrig N24) har någonting med det att göra, men det är skönt att se! Den kändes verkligen döende ett tag. Då märktes det hur beroende man verkligen var av sidan. Nu känns det nästan värt att skaffa ett plusmedlemskap för första gången, för att verkligen sponsra den positiva utvecklingen av en fantastisk hemsida.
Citera
2016-07-09, 19:01
Medlem
Hwals avatar
Ja nu fungerar ju filmtipset galant igen vilket är riktigt skönt! Den fula nyheter24-url:en är borta också. Liten ändring men mycket snyggare nu De har också fixat mängder av gamla buggar och verkar faktiskt bry sig om sidan nu. När filmtipset fungerar så tycker jag det är överlägset bäst även fast jag också använder letterboxd och icheckmovies som komplement. Men om jag måste välja så ligger filmtipset närmast hjärtat och har helt klart mest och bäst funktioner samt ett litet men sjukt roligt forum.

Hoppas det fortsätter och bara blir bättre, man ser också att användarna som försvann i början av året har börjat komma tillbaka. Sidan har börjat återhämta sig i antal besök och betyg per dag.
Citera
2016-07-10, 19:18
Medlem
Tobias123s avatar
Rätt ny på filmtipset, gillar det starkt än sålänge! Lagt in 1000 filmer hittills o ett snitt på 2,83 med totalt 27 st 5er i betyg
Citera
2017-01-04, 11:24
Medlem
Hwals avatar
Då går filmtipset mot sitt slut, står på första sidan idag att om nyheter24 inte hittar en köpare så lägger de ned sidan för gott 31/3. Så himla trist, har använt sidan flera gånger om dagen i 5 år, kommer kännas otroligt tomt och mitt filmtittande lär få sig en stor smäll pga detta. Fy fan, 2017 startar med Donald Trump och nedläggning av min favoritsida.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in