Citat:
Ursprungligen postat av TheInsane
Är all-i-allo där jag jobbar. Hoppar runt på diverse olika distrikt i princip. Det lär inte vara svårt att få jobb som brevbärare. Att däremot få ett fast distrikt som man kör varje dag är nog desto svårare. Iaf där jag jobbar. De som kommer in nya blir i regel hoppare eftersom de flesta som jobbat länge redan har sina egna distrikt.
Vet ej vad någon född i slutet av 80-talet tjänar men runt 17000 tror jag.
Att köra lite olika distrikt stör mig inte om jag flyttar utåt, även om det är skönt att ha ett fast område. Är dessutom van vid att det är körigt som nyanställd, det har varit något av en regel i mitt förhållandevis korta arbetsliv.
17 000 kr/mån är bättre än vad jag tjänat i snitt hittills. Börjar på ett nytt jobb nu i veckan där jag har möjlighet att tjäna snuskigt mycket, men det är extremt psykiskt krävande att vara säljare, speciellt via telefon. Jag skulle helt klart överleva på 17 k, är van vid att leva snålt, och det är ju något av tanken om/när jag genomför min plan.
Citat:
Ursprungligen postat av 237
Jag är också inne i samma tankar.
Men för min del räcker det inte att flytta runt i sthlm, jag måste bort från denna skiten helt. Till ett annat län, där folk gärna är lite bonniga och där hela världen kretsar kring den lilla hålan de bor i. Jag bodde i en sån håla en gång, men då föraktade man den. Nu när man varit i storstadsmeten i några år, så vill man tillbaka till det enkla, lite lugnare och mer kvalitativa livet.
Du är inne på rätt spår min vän. Frågan är om du inte skulle må bäst av att också komma ifrån sthlm helt i slutändan.
Btw, jag har precis det senaste halvåret upptäckt min kreativa sida (den som vill kan kolla på min sida och mina alster, länk underst). Det är grymt skönt för ens inre frid att skapa. Kan verkligen rekomendera det till alla som behöver varva ner.
Jag känner att jag måste ta ett steg i taget. Har mina vänner och min familj i sthlm. Även om jag trivs bra med att bo ensam, så betyder det inte att jag vill leva i exil helt och hållet.
Har också en kreativa sida. Från att jag var 6-7 lirade jag piano i 10 år, men det har sinat rejält de senaste åren. Jag önskar att jag orkade ta upp det igen, men pallar det inte i storstadsstressen. Har även skrivit ända sedan jag lärde mig skrivarkonsten när jag var liten. Kunde läsa och skriva innan jag började skolan, <3 farmor, vi möts in the afterlife igen.

Att skapa elektronisk musik, som jag avgudar, är även någonting jag skulle vilja göra i kombination med pianot. Måste bara spara ihop till en bättre dator först.
Citat:
Ursprungligen postat av submar12
Om inte stockholm är ett måste kan jag inget annat än rekommendera ön Ven, där finns mer eller mindre allt du söker..
I det här skedet är det ett måste, men berätta gärna lite om dina personliga erfarenheter av ön.
Citat:
Ursprungligen postat av Niccoo
Vill bara gratulera dig till ditt livsval och hoppas dig all lycka! Förhoppningsvis kommer man själv till en sådan punkt längre fram i livet.
Själv är jag uppvuxen ute på Österlen och hade det bara funnits arbete där hade jag nog kunnat tänka mig att flytta tillbaka. Alternativet som jag funderar på är att skaffa anställning i Malmö och bosätta mig någonstans utanför Ystadtrakten.
Som sagt, lycka till!
Jag står i ett vägskäl, valet är långt ifrån klart, även om det lockar oerhört. Ska ge det här nya jobbet en chans i 6 månader och se om jag kan leva gott på det, annars står det mellan topic och att börja plugga, gärna i en annan stad.
Citat:
Ursprungligen postat av SoPL
Blir det inte väldigt ensamt att bo så avskilt, särskilt om du hade tänkt och bo där själv? Men visst om det är meningen med det hela har du ju tänkt i rätt banor

Men hur går tankarna kring en eventuell partner/familj? vilka skall ta hand om dig när du blir äldre? Klarar du av att underhålla ett hus, dvs reparationer och andra praktiska saker, min far har genom alla år lärt mig att det finns mycket att göra när man har ett hus på landet...
Det där med växthus och att odla lite grönsaker och organiska droger låter härligt

men hur gör du när grannen hälsar på och vill titta på dina tomater?

Lever relativt avskilt redan idag, så det kommer inte direkt bli någon radikal förändring. Är i dagsläget väldigt stressad av att jobba så pass mycket som jag gör, och tror att det skulle göra mig gott psykiskt att byta arbetsuppgifer och allra helst minska på arbetet, leva snålare men renare och i en mer frifylld miljö. (Läs topic.

)
Partner är dock någonting jag, som alla andra, kanske mer än de flesta känner stor saknad av. Har ännu inte har sexualdebut, trots att jag är nyligen 21 år fyllda. Det är ett stort hål, som säkert skulle blir svårare att fylla ute på landet. Det är helt klart ett av de största frågetecknen, men hittar jag ett litet hus längs pendeltågslinjen och börjar jobba som t ex brevbärare och har en överkomlig lön, så har jag fortfarande möjlighet att vara ute på stan på helgerna. Dock tycker trivs jag bäst med att möta nya vänner genom jobb eller vänner. Så fann jag den enda tjej jag varit seriös med, men som tog slut lika snabbt som det började, pga av ett jävla snedtramp från min sida...
Gällande underhåll av huset så hör jag vad du säger, men borde det inte vara relativt lugnt om det är ett litet hus? Dessutom skriver jag inte i sten att jag ska leva där resten av livet. Tycker bara om att testa nya saker, och tror som jag skriver ovan att jag skulle må bättre av att leva i en lugnare, naturskönare miljö, där jag kan fokusera mer på kreativa saker än rent knegande. Önskar ju dessutom att mina alster leder någonstans i framtiden också. Ska skriva en roman eller novell om en del omtumlande händelser som inträffat senast åren bl a. Skrivartalangen är hyffsad, materialet är ovärdeligt, mitt problem är bara att komma till skott och träffa rätt.
Växthuset är min egendom, och måste stå på en liten avskärmad gård. Där har ingen annan att göra utom jag själv och de jag litar på, även om det är en bra idé att dölja det, om det går. Det kommer naturligtvis att vara i väldigt liten skala dessutom, och vallmoblommor är inte olagligt att odla så länge de inte plockas ur jorden.