Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2008-08-05, 00:01
Medlem
d-aniels avatar
God kväll.
Jag har en svart macbook som jag kopplat med mini-vga från macen till min samsung 24" skärm.
Får max upplösning 1600x1200 på den dock.

Går det att få 1920x1200 på något sätt?
På min f.d tv körde jag med vga, därav köpet av en mini-vga adapter och inte en mini-dvi (plus att dvi uttaget är upptaget av min PC in i samsung skärmen)

Tacksam för svar!
Citera
2008-08-05, 13:49
Medlem
SNIFF2s avatar
Det borde gå att köra på till den upplösning som du vill ha, om nu datorn inte låter dig göra det av sig själv, men då måste du ha ett visst program som låter dig köra custom resolution. Jag vet inte vad programmet heter men det finns liknande trådar som du kan leta i Lycka till.
Senast redigerad av Kivan 2008-08-06 kl. 16:54. Anledning: #2 post quote
Citera
2008-08-05, 13:56
Medlem
Pallemans avatar
SwitchresX
Citera
2008-08-05, 22:26
Medlem
Stöder VGA 1920x1200 eller krävs det att man kör DVI?
Citera
2008-08-06, 12:10
Medlem
d-aniels avatar
det skulle jag vilja veta för min externa 24" är bara svart nu. Jävla programmet har gjort så jag inte kan få någon blid på den alls nu :P
Citera
2008-08-06, 17:40
Medlem
SNIFF2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d-aniel
det skulle jag vilja veta för min externa 24" är bara svart nu. Jävla programmet har gjort så jag inte kan få någon blid på den alls nu :P

haha =P Hur är det med vanliga bildskärmen då, locket har den fortfarande bild? (antar att du har bild efterso m att du skriver...) Någon som har en lösning på detta problem? jag har aldrig upplevt att en skärm bara blivit svart. Använder du DVI eller VGA ? Prova att byta anslutning?
Citera
2008-08-07, 02:16
Medlem
d-aniels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SNIFF2
haha =P Hur är det med vanliga bildskärmen då, locket har den fortfarande bild? (antar att du har bild efterso m att du skriver...) Någon som har en lösning på detta problem? jag har aldrig upplevt att en skärm bara blivit svart. Använder du DVI eller VGA ? Prova att byta anslutning?

jag skiter i det helt enkelt! ansluter med mini-vga till VGA för DVI porten är upptagen av min PC.
Macen fungerar fint på sin original laptop skärm. Sätter jag i mini-dvi kontakten så känner den inte ens av externa skärmen längre :P Helt sjukt.

Tack ändå!
Citera
2008-08-08, 15:46
Medlem
SNIFF2s avatar
Vad var det för modell på din 24'' Samsung? Jag tänkte köpa en 26'' Samsung 2693HM men nu när du har problem med din samsung så undrar jag om det är en sådan bra idé...
Citera
2008-08-11, 02:32
Medlem
d-aniels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SNIFF2
Vad var det för modell på din 24'' Samsung? Jag tänkte köpa en 26'' Samsung 2693HM men nu när du har problem med din samsung så undrar jag om det är en sådan bra idé...

Läst på nu och det är inget problem med skärmen alls, det har jag inte trott en sekund eftersom jag som nämnt innan kör PC på den.
Problemet är programmet jag använda i macen för att ställa in rätt upplösning.
Läste i ett annat forum att om man inte är försiktig så kan man ställa in så att skärmen inte klarar upplösningen osv. bla bla. så man måste installera om mac OSX. Något jag inte kommer göra då jag bara ville testa hur det blir att köra med macen på min 24". Jag har en samsung 244T.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=74593
Citera
2008-08-11, 08:51
Medlem
Vet inte om det är någon hjälp men jag har kört och kan forfarande köra med min MB till min Dell 24" i upplösningen 1920x1200. Jag körde via VGA då jag inte hade mini dvi->DVI sladden till min MB och sen så kör jag redan DVI till PC:n. Dock kör jag med "gamla" OSX och har inte uppgraderat till senaste Tiger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in