Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2009-06-01, 22:25
Medlem
torrenttobbes avatar
Kapar tråden den verkar ju ganska död.
Jag har problem med dubletter i mitt Plex, jag scannar in en mapp och varannan film förekommer på 2 ställen hur ändrar jag detta smidigt?
Citera
2009-06-01, 22:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
Jag har problem med dubletter i mitt Plex, jag scannar in en mapp och varannan film förekommer på 2 ställen hur ändrar jag detta smidigt?
Är det filmer som är uppdelade på två?
Se till så att dom uppackade heter CD1 och CD2. Ibland är det CDA CDB eller bara typ filmnamna.avi och filmnamnb.avi..
Brukar inte hjälpa att kolla mapparna, utan man får packa upp dom och ta bort rarfilerna..
Citera
2009-06-01, 23:04
Medlem
Itmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
Jag har inte riktigt satt mig in i Plex men när jag hade samma problem så har jag gjort på två sätt som fungerat:
1. Movies > Settings > Clean Library
2. En av dubletterna fungerar inte och markerar man den, håller in C och väljer "Remove from library" så, ja, försvinner den.
Citera
2009-06-01, 23:18
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emilsund
Är det filmer som är uppdelade på två?
Se till så att dom uppackade heter CD1 och CD2. Ibland är det CDA CDB eller bara typ filmnamna.avi och filmnamnb.avi..
Brukar inte hjälpa att kolla mapparna, utan man får packa upp dom och ta bort rarfilerna..
Ah du talar nog sanning, det där kan mycket väl stämma!

Citat:
Ursprungligen postat av Itman
Jag har inte riktigt satt mig in i Plex men när jag hade samma problem så har jag gjort på två sätt som fungerat:
2. En av dubletterna fungerar inte och markerar man den, håller in C och väljer "Remove from library" så, ja, försvinner den.

Ska prova dina tips! Tack så mycket
Citera
2009-06-01, 23:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Itman
1. Fungerar bara om filen inte finns, är filerna "feltaggade" så finns dom men uppfattas som två filmer eftersom CD1 eller CD2 inte finns i filnamnet.
2. Stämmer ofta, men ibland dyker dom upp igen när man skannar efter nytt. Då får man åter igen kolla så att filmerna är formaterade på rätt sätt.
Citera
2009-06-01, 23:34
Medlem
Itmans avatar
Citat:
1. Fungerar bara om filen inte finns, är filerna "feltaggade" så finns dom men uppfattas som två filmer eftersom CD1 eller CD2 inte finns i filnamnet.
2. Stämmer ofta, men ibland dyker dom upp igen när man skannar efter nytt. Då får man åter igen kolla så att filmerna är formaterade på rätt sätt.
I see, bra att veta.
Citera
2009-06-03, 01:54
Medlem
_Fiskarns avatar
lånar denna tråden till mitt ärende.

hur får jag plex att tänja på bilden?
vill bli av med de svarta kanterna, skärmen är redan 16:10 och det känns som att man inte behöver ännu mer för att få widescreen(kännsla).

i vlc går det perfekt att ändra det under bildförhållande, men hittar det inte i inställningar på plex?
Citera
2009-06-03, 07:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av _Fiskarn
lånar denna tråden till mitt ärende.

hur får jag plex att tänja på bilden?
vill bli av med de svarta kanterna, skärmen är redan 16:10 och det känns som att man inte behöver ännu mer för att få widescreen(kännsla).

i vlc går det perfekt att ändra det under bildförhållande, men hittar det inte i inställningar på plex?
Tryck på Z när filmen spelas så får du välja hur du vill ha bilden..
Citera
2009-06-03, 22:21
Medlem
_Fiskarns avatar
Citat:
Tryck på Z när filmen spelas så får du välja hur du vill ha bilden..

perfa, det löste det hela. tack!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in