Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-08-03, 15:20
Medlem
tetras avatar
tänkte höra om någon kan hjälpa mig fixa så jag kan ha högre upplösning på min laptop.
har ett Mobile Intel® 965 Express Chipset Family i den,
och har rätt drivrutiner installerade men ändå kan jag bara ha 1280*800,
vilket är riktigt störande när man ska tex spela poker osv.

edit: har windows vista som os.
Citera
2008-08-03, 15:25
Medlem
Antagligen är det högsta upplösningen du kan ha på din laptop. Vanligaste upplösningen om du har en 15,4" skärm.
Citera
2008-08-03, 15:29
Medlem
tetras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ooskar
Antagligen är det högsta upplösningen du kan ha på din laptop. Vanligaste upplösningen om du har en 15,4" skärm.

så det finns typ inget program eller nått som gör att man kan få högre?
Citera
2008-08-03, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tetra
så det finns typ inget program eller nått som gör att man kan få högre?
Aldrig hört talas om det, en bildskärm klarar inte av högre upplösning än vad den är tillverkad för.
Citera
2008-08-03, 15:40
Medlem
debeos avatar
Det finns ju två saker som spelar in. Skärmen (som hårdvara) har en maxupplösning, den kommer du aldrig komma över på något sätt någonstans. Men sen spelar ju även drivrutinerna in. Är dom gamla eller felaktiga så får du kanske inte alla upplösningsalternativ.

Men som redan sagts så, om du har en 15.4" skärm så är det inte helt otroligt att det är maxupplösningen.

Fast det finns ju fler saker man kan göra för att råda bot på problemet (vad är problemet förresten?), mindre ikoner på skrivbordet, mindre font, minimilistiska skins till winamp och liknande. Allt det stoppar ju på mer saker på skärmen.
Citera
2008-08-03, 15:48
Medlem
som tidigare nämnts så har ju datorskärmar en maxupplösning, alltså av hur många punkter bilden är uppbyggd. Min laptop har också 1280*800 i upplösning och det är den upplösning som man ska inställd på den. Du skulle inte tjäna något på att skicka högre upplösning till skärmen, snarare tvärtom.
Citera
2008-08-03, 16:09
Medlem
supreme100s avatar
skickar du högre upplösning än vad skärmen fysiskt klarar av så blir det ingen bild alls, det blir bara svart
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in