Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2008-08-02, 21:06
Medlem
rdjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratzz
Spybot search and destroy är vad jag vet ett spionprogram, samma med CC cleaner. Det var iaf vad min reparatör sa till mig när jag lämnade in min dator för att fixas till.

Spybot Search & Destroy är ett program för att ta bort bl a spionprogram, det är inget spionprogram. Du har missuppfattat vad han sagt eller så har han pratat om någon av de många kloner som finns som försöker imitera Spybot S&D.
Citera
2008-08-02, 22:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rdj
Spybot Search & Destroy är ett program för att ta bort bl a spionprogram, det är inget spionprogram. Du har missuppfattat vad han sagt eller så har han pratat om någon av de många kloner som finns som försöker imitera Spybot S&D.
Jaha ja, då missuppfattade jag. Så det är ett program att rekommendera som jag förstått det
Citera
2008-08-02, 23:13
Medlem
luddekluddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztek
Ska jag fortsätta med avast? Verkar helt okey faktiskt.
Avast och enbart avast har jag kört i snart 2 år. Hittills har den inte fått mig att slita loss mitt hår än, så jag rekommenderar det starkt. Håll dig borta från den tyska hårdporren och sidor som serials.ws så bör du klara dig fineman:P Det är dessa sidor som är värst i virussyfte.

Alla dessa säkerhetsprogram känns helt onödiga.

Följande tycker jag ska bort:
- Ad-Aware + AD-Watch 2008
- Window Washer
- RegCure
- Open DNS (Internet optimizer)
- CCleaner

Citat:
- ITE Smart Guardian (Temperatur övervakning, som inte anger någon varning av överhettning av CPU eller grafikkort - förutom Chippet (CHIPSET) som brukar ligga runt 48 grader normalt, men kan komma upp till 52-54 grader. Jag låter fläkten gå på max och tempen faller som tur är. Jag låter då datorn få vila ett tag och sen är jag igång och spelar eller tankar igen.

Om inte ITE anger någon varning vad gör den då för någon nytta?

Edit: Kolla även din msconfig vad det är för program som startar i samband med datorn. Mycket av det som finns där går att inaktivera vilket snabbar upp datorn avsevärt.
Citera
2008-08-03, 01:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av luddekludde
Om inte ITE anger någon varning vad gör den då för någon nytta?

Jag menade att allt har en normal temp medans Chipsetet blir några grader varmare och det händet att spelet hämger sig i några sek, men sen funkar det igen. Jag menade inte att ITE är verklöst....

Citat:
Edit: Kolla även din msconfig vad det är för program som startar i samband med datorn. Mycket av det som finns där går att inaktivera vilket snabbar upp datorn avsevärt.
Såklart jag gör.
Citera
2008-08-03, 02:44
Medlem
Vamoss avatar
Alltså, själv kör jag med Avira som antivirus och COMODO som firewall. Om du vill ha det bästa antiviruset så är det nog Nod32 som gäller.
För att scanna igenom datorn använder du Superantispyware och Malwarebytes' Ant-Malware, som hittar det mesta. Sen om du är orolig för att du har virus kan du ju även dra upp en Hijackthis-logg här i forumet
Är ingen expert men detta är mina åsikter
Citera
2008-08-03, 09:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vamos
Alltså, själv kör jag med Avira som antivirus och COMODO som firewall. Om du vill ha det bästa antiviruset så är det nog Nod32 som gäller.
För att scanna igenom datorn använder du Superantispyware och Malwarebytes' Ant-Malware, som hittar det mesta. Sen om du är orolig för att du har virus kan du ju även dra upp en Hijackthis-logg här i forumet
Är ingen expert men detta är mina åsikter
Din åsikter/tips du just angav har mer eller mindre "avvisats" av andra användare här på forumet - som tydligen vet bättre (hoppas jag)

Har använt SUPERAntispyware flretal gånger, och den tar bort en hel del, ja, och jag tyckte det programmet fungerade perfekt.... (?)
Malwarebytes Anti-Malware däremot, låter tyvärr Ej bekant.

En viktig fråga: ska man skaffa en annan brandvägg än Windows egna?
Suger inte en ny brandvägg mycket ur ram-minnet?
Vill helst ha det så lågt som möjligt nämnligen..... mellan 300-700mb max.

Svar uppskattas som sol och blå himmel!
Citera
2008-08-03, 11:20
Medlem
luddekluddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vamos
Om du vill ha det bästa antiviruset så är det nog Nod32 som gäller.

NOD32 är fruktansvärt bra men det drar mycket resurser. Samma sak gäller med AVG.

Citat:
Ursprungligen postat av Ztek
En viktig fråga: ska man skaffa en annan brandvägg än Windows egna?

Nej. Inte om du inte utsätts för ständiga intrångsförsök. Isf tycker jag att en till brandvägg är ganska overkill. Om du har en router så tror jag också den har en inbyggd brandvägg, plus att om du inte har forwardat några portar till din dator så är det svårt att få tag på dig.
Citera
2008-08-03, 11:55
Medlem
w580is avatar
Citat:
NOD32 är fruktansvärt bra men det drar mycket resurser. Samma sak gäller med AVG.

Nod32 drar inte alls mycket resurser, det är en av de snålaste AV som går att köpa.
Citera
2008-08-03, 16:31
Medlem
asteaks avatar
Jag använder mig av dessa program!

Antivirus - F-security , men vill byta till ESET.NOD32.AV.&.SMART.SECURITY.v3.0.566.x86.&.x64. Inc Fix.To.2050-TJO som funkar utmärkt.

Spionprogram - kör med Ad-Aware SE Professional, kanon!

"snabba upp win, program" - CCleaner, hur lätt som helst att förstå och gör min dator snabbare.

Brandvägg - Windows inbyggda

///Asteak
Citera
2008-08-05, 01:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av w580i
Nod32 drar inte alls mycket resurser, det är en av de snålaste AV som går att köpa.
har hört det med
Citera
2008-08-05, 01:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av asteak
Jag använder mig av dessa program!

Antivirus - F-security , men vill byta till ESET.NOD32.AV.&.SMART.SECURITY.v3.0.566.x86.&.x64. Inc Fix.To.2050-TJO som funkar utmärkt.

Spionprogram - kör med Ad-Aware SE Professional, kanon!

"snabba upp win, program" - CCleaner, hur lätt som helst att förstå och gör min dator snabbare.

Brandvägg - Windows inbyggda

///Asteak
Har Nu samma som du!
Citera
2008-08-05, 02:09
Medlem
w580is avatar
Spionprogram - malwarebytes antimalware, superantispyware, hijackthis och suspectfile.

antivirus - kaspersky internet security 2009

städprogram, CCleaner, Winxp manager.
Senast redigerad av w580i 2008-08-05 kl. 02:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in