2008-08-02, 01:08
Bannlyst
Hej!

Nån som kan förklara hur uttagningen av en moderator går till i detalj?

Allt förutom utannonserandet sker ju "bakom kullisserna" så det hade vart intressant att veta

Admin kan ju inte ha koll på vilka som är kunniga i ett speciellt forum så hur funkar detta? Vad hände sen - kontakt via PM?

Tackar på förhand...
2008-08-02, 01:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dr myller
Hej!

Nån som kan förklara hur uttagningen av en moderator går till i detalj?

Allt förutom utannonserandet sker ju "bakom kullisserna" så det hade vart intressant att veta

Admin kan ju inte ha koll på vilka som är kunniga i ett speciellt forum så hur funkar detta? Vad hände sen - kontakt via PM?

Tackar på förhand...
Vad jag vet så sker en röstning "bakom kulisserna". Dom väljer antagligen ut ngn som rapporterat många inlägg och är aktiv i just det forumet.
2008-08-02, 01:21
Medlem
NicJays avatar
finns hur många trådar som helst om det här.....sök lite

men om du vill ha svar på din fråga
Varje vecka så startar admin en tråd i laidback, och den som först svarar i den blir moderator.....
2008-08-02, 01:26
Medlem
wembis avatar
"Man tager hvad man hafver".

En "dussinperson" utan för mycket intellekt brukar duga bra för det mesta.
2008-08-02, 01:47
Medlem
Utnämningen av moderatorer på forum följer i regel samma koncept som allt annat här i livet, det är ren och skär nepotism. Vill du bli moderator på Flashback ska du alltså nästla in dig hos moderatorerna, snacka lite med en av dem på MSN, träffas i verkliga livet (exempelvis på en Flashbackträff/fest), och därmed få en moderator att "gå i god" för dig. Ännu bättre är det givetvis om du råkar vara gammal kursare eller motsvarande med en moderator. Förutom detta krävs det givetvis att det finns ett behov av fler moderatorer samt att du i övrigt besitter de kvaliteter som eftersträvas.

Givetvis inser vem som helst att en träff IRL värderas högre än tiotusen kvalitetsinlägg. Notera nu gärna att jag inte motsätter mig detta, jag anser tvärtom att det är helt i sin ordning att det är så. Jag skulle exempelvis som företagare aldrig anställa en random Flashbackare utan att först ha träffat personen hur kloka inlägg denna än skrev.
Senast redigerad av Fennicum 2008-08-02 kl. 02:08.
2008-08-02, 02:15
Moderator
tobess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fennicum
Utnämningen av moderatorer på forum följer i regel samma koncept som allt annat här i livet, det är ren och skär nepotism. Vill du bli moderator på Flashback ska du alltså nästla in dig hos moderatorerna, snacka lite med en av dem på MSN, träffas i verkliga livet (exempelvis på en Flashbackträff/fest), och därmed få en moderator att "gå i god" för dig. Ännu bättre är det givetvis om du råkar vara gammal kursare eller motsvarande med en moderator. Förutom detta krävs det givetvis att det finns ett behov av fler moderatorer samt att du i övrigt besitter de kvaliteter som eftersträvas.

Givetvis inser vem som helst att en träff IRL värderas högre än tiotusen kvalitetsinlägg. Notera nu gärna att jag inte motsätter mig detta, jag anser tvärtom att det är helt i sin ordning att det är så. Jag skulle exempelvis som företagare aldrig anställa en random Flashbackare utan att först ha träffat personen hur kloka inlägg denna än skrev.

Här har vi ett exempel på någon som inte vet vad han snackar om.

Men, som sagt. Det finns ett antal trådar om detta. Sök, och bumpa en av de trådar som redan finns om du har mer frågor.

/Moderator

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in