Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2009-04-14, 22:55
Medlem
Jag kan bjuda på en vent kannal, servern är typ alltid uppe.
Citera
2009-12-20, 10:07
Medlem
L3V3RM1NDR0Ms avatar
Jo men om man även hade moderatorer i venten? Efter 1/2 tilsägningar så åker man på ban? Känns som att det kanske skulle vara svårt att administrera.
Vet inte om man kan ipbanna? För det går ju inte ha olika lösen för olika användare.... eller så kanske någon duktig på IT-avdelningen skulle kunna pilla ihop något liknande program med olika underavdelningar där man kan diskutera.
jag skulle kunna bidra med en 24/7 server jag har 24 mbit. några i tråden har också sagt att dem kan sponsra med serv men känns som det skulle bli VÄLDIGT tramsigt och oseriöst med "privata" servrar om ens flashback skulle tillåta det? Flashback ni har inga funderinga på att utöka hemsidan från forum o chatt till även en ventrilo eller liknande? Iaf jag och även många andra skulle nog bli väldigt glada??!?! Vad sägs om ett test?? om det skulle vara en total flopp är det ju bara lägga ner?

Edit: Det bästa hade nog varit om någon snäll själ gjorde ett sådant program så man slipper tex in/utloggning för att störa.
I detta program har manman hade sitt riktiga FB nick o lösen för o komma in. jag kan inget om programmering och vet inte hur komplicerat ett sådant program/projekt är, men om några kloka geekz här på FB slog sina hjärnor ihop och hjälptes åt?

Fast en sådan tjänst kasnke inte är något Flashback vill ha?
Senast redigerad av L3V3RM1NDR0M 2009-12-20 kl. 10:14.
Citera
2009-12-20, 16:18
Medlem
Ankishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L3V3RM1NDR0M
Jo men om man även hade moderatorer i venten? Efter 1/2 tilsägningar så åker man på ban? Känns som att det kanske skulle vara svårt att administrera.
Vet inte om man kan ipbanna? För det går ju inte ha olika lösen för olika användare.... eller så kanske någon duktig på IT-avdelningen skulle kunna pilla ihop något liknande program med olika underavdelningar där man kan diskutera.
jag skulle kunna bidra med en 24/7 server jag har 24 mbit. några i tråden har också sagt att dem kan sponsra med serv men känns som det skulle bli VÄLDIGT tramsigt och oseriöst med "privata" servrar om ens flashback skulle tillåta det? Flashback ni har inga funderinga på att utöka hemsidan från forum o chatt till även en ventrilo eller liknande? Iaf jag och även många andra skulle nog bli väldigt glada??!?! Vad sägs om ett test?? om det skulle vara en total flopp är det ju bara lägga ner?

Edit: Det bästa hade nog varit om någon snäll själ gjorde ett sådant program så man slipper tex in/utloggning för att störa.
I detta program har manman hade sitt riktiga FB nick o lösen för o komma in. jag kan inget om programmering och vet inte hur komplicerat ett sådant program/projekt är, men om några kloka geekz här på FB slog sina hjärnor ihop och hjälptes åt?

Fast en sådan tjänst kasnke inte är något Flashback vill ha?
Har du 24/1 kommer din lina inte palla antalet anvandare som kommer forsoka ansluta fran flashback.

Jag och min polare driver en pub vent server som brukar ha kring 70-80 pers inne och som anvands ganska ofta utav folk fran dota traden.
Den drar mer an 1Mbit och kraver ofta en del moddande och trixande for att det ska funka utan problem.

Jag skulle forovrigt rosta nej for forslaget. Inte pga att det inte ar nagot som flashback ska syssla med far det far de sjalva valja men att det skulle vara ett HELVETE att fixa med modererande osv.
Nej inte vart det.
Citera
2009-12-20, 19:00
Medlem
Lillaas avatar
Är det inte så på den nyare versionen av ventrilo att man kan ställa in från i servern vilka användarnamn som skall ha admin behörigheter, i så fall är det bara till att ha så att man samkör med medlemslistan här på forumet.

Jag kan tänka mig att nyare versionen är spärrad för max 20 personer, men det finns nog redan något ljushuvud som sitter på en crackad server som kan ta in 10 gånger så mycket folk om inte mer (?)

Och angående folk som spammar så är det väl bara att ta "global mute" på dem
Citera
2010-02-12, 18:57
Medlem
haha bump för den här tråden, jag är så sjukt uttråkad ! finns det någon ventrilo som flashbackare hänger på ? kanske inte skulle va lika uttråkad om det fanns någon rolig själ att prata med.
Citera
2010-02-14, 15:38
Medlem
mycket folk börjar gå över till mumble för vent strular så hemskt på win 7. sen har mumble massa andra fördelar och det är opensource.

finns massa öppna servrar där man kan skapa kanaler med eller utan password. här kan man ladda windows versionen http://downloads.sourceforge.net/project/mumble/Mumble/1.2.2/Mumble-1.2.2.exe?use_mirror=switch

och här hittar du server filer och linux och osx klienter. http://mumble.sourceforge.net/
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in