2009-02-02, 21:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av haraldkasper
Så uppför sig bomullstjacket: Vi löser t.ex. 0,5 gram i 2mL i vatten ( varmt eller kallt vatten skit samma för resultatet blir det samma. ) det löser sig riktigt fint säg sedan att du måste skita innan du slår i dig den typ 10 minuter Då är pumpen full med "bomull" och det går ju inte att slå i sig. Men värmer man nu upp lösningen till 37 grader så mär den åter i form av en lösning som sedan åter igen blir en bomullspropp när det "svalnar" '

"Gris tjack" har jag för mig att det kommer från polen och heter något liknande "fenmetrazin" troligt vis med PH i början

Nästan rätt angående gristjacket. Det är fendimetralinsulfat, benämns också fendimetrazin, och är en helt utmärkt amfetaminvariant som ger ett bra rus. Vitt och ganska jämnt pulver utan klumpar, svag eterdoft. Mycket möjligt att Polen är vanligast ursprungsland, det vet jag inget om.
Citera
2009-02-03, 18:36
Medlem
seaofgreens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlusFifty
Nästan rätt angående gristjacket. Det är fendimetralinsulfat, benämns också fendimetrazin, och är en helt utmärkt amfetaminvariant som ger ett bra rus. Vitt och ganska jämnt pulver utan klumpar, svag eterdoft. Mycket möjligt att Polen är vanligast ursprungsland, det vet jag inget om.
Har hört att det kallas "gristjack" för att man gav grisarna det för att dom skulle bli kåta och knulla av sig bättre hahaha. Men fendimetrazin eller som jag hört (femetrazin) var populärt här i krokarna att vispa tjack med som inte gav någon "kick" för att det ger en sån jääävla värmekick från fötter till skalle! Testade att slå i mig rent fendimetrazin en gång och det kändes som jag började brinna invärtes.
Senast redigerad av seaofgreen 2009-02-03 kl. 18:38.
Citera
2009-02-03, 20:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av seaofgreen
Har hört att det kallas "gristjack" för att man gav grisarna det för att dom skulle bli kåta och knulla av sig bättre hahaha. Men fendimetrazin eller som jag hört (femetrazin) var populärt här i krokarna att vispa tjack med som inte gav någon "kick" för att det ger en sån jääävla värmekick från fötter till skalle! Testade att slå i mig rent fendimetrazin en gång och det kändes som jag började brinna invärtes.

Kan det vara så att fenmetrazin och fendimetrazin är två helt olika substanser? Det "fendimetralin" jag pratar om kallas definitivt "gristjack" och ger en alldeles utmärkt kick och en behaglig påtändhet. Möjligen något kortare rus än riktigt amfetamin, men ändå helt OK. Kåthet ger det också!
Att jag vet så säkert med "fendimetralin" beror på att jag för många år sedan torskade med en mindre mängd på mig, och snutens analyser visade då tydligt exakt vad det var! Visserligen var det blandat med druvsocker (vilket också framgick av analysen) men den exakta kemiska beteckningen plockade de i alla fall fram åt mej. Därför vet jag!
Ingen extremt värmekick på mitt gristjack i alla fall. Och på den tiden IV:ade jag med!
Citera
2009-02-04, 18:46
Medlem
seaofgreens avatar
Citat:
Kan det vara så att fenmetrazin och fendimetrazin är två helt olika substanser? Det "fendimetralin" jag pratar om kallas definitivt "gristjack" och ger en alldeles utmärkt kick och en behaglig påtändhet. Möjligen något kortare rus än riktigt amfetamin, men ändå helt OK. Kåthet ger det också!
Att jag vet så säkert med "fendimetralin" beror på att jag för många år sedan torskade med en mindre mängd på mig, och snutens analyser visade då tydligt exakt vad det var! Visserligen var det blandat med druvsocker (vilket också framgick av analysen) men den exakta kemiska beteckningen plockade de i alla fall fram åt mej. Därför vet jag!
Ingen extremt värmekick på mitt gristjack i alla fall. Och på den tiden IV:ade jag med!
Ja det verkar vara 2 olika substanser http://sv.wikipedia.org/wiki/Fenmetrazin och http://sv.wikipedia.org/wiki/Fendimetrazin men fendimetralin hittar jag inget som heter men dom båda metrazin:arna är tydligen narkotikaklassade så myten jag hört om att man ger det till grisar verkar nog vara busted. Men kranen som kom med tjacket hade även lika mycket fenmetrazin som vi fick med ifall vi ville ha "kick" på skiten. Valfritt att blanda i mao...
Citera
2009-02-06, 13:38
Medlem
AryanBrothers avatar
Citat:
Så uppför sig bomullstjacket: Vi löser t.ex. 0,5 gram i 2mL i vatten ( varmt eller kallt vatten skit samma för resultatet blir det samma. ) det löser sig riktigt fint säg sedan att du måste skita innan du slår i dig den typ 10 minuter Då är pumpen full med "bomull" och det går ju inte att slå i sig. Men värmer man nu upp lösningen till 37 grader så mär den åter i form av en lösning som sedan åter igen blir en bomullspropp när det "svalnar" '

"Gris tjack" har jag för mig att det kommer från polen och heter något liknande "fenmetrazin" troligt vis med PH i början

Dude! Så det är alltså bomullstjack? Stötte på detta fenomen runt jul och blev alldeles kallsvettig då jag trodde att lösningen på nåt sätt läkt ut ur pumpen.

Men, jag har hört att detta kan bero på att tjacket är utspätt med kreatin. Kan detta stämma?
Citera
2009-02-07, 12:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av seaofgreen
Ja det verkar vara 2 olika substanser http://sv.wikipedia.org/wiki/Fenmetrazin och http://sv.wikipedia.org/wiki/Fendimetrazin men fendimetralin hittar jag inget som heter men dom båda metrazin:arna är tydligen narkotikaklassade så myten jag hört om att man ger det till grisar verkar nog vara busted. Men kranen som kom med tjacket hade även lika mycket fenmetrazin som vi fick med ifall vi ville ha "kick" på skiten. Valfritt att blanda i mao...

Har läst på lite nu. Fenmetrazin kallades även Fenmetralin - min egen slutsat blir att Fendimetrazin då - analogt - måste ha kunnat kallas Fendimetralin. Gristjacket är/var Fendimetralinsulfat (detta är jag säker på), vilket var en något svagare centralstimulant än Fenmetrazin/Fenmetralin. Tydligen ansågs dock Fendimetralin vara något mer beroendeframkallande än Fenmetralin. Paul McCartney brukade under en tid Fenmetralin. (Källa: olika sidor på engelska Wikipedia).
Citera
2012-05-11, 08:20
Medlem
Opheliums avatar
Citat:

Gristjack har jag hört är hormoner i, men det kanske bara är en hörsägen. Men det finns hormon tjack i omlopp ibland vilket inte är bra! Man kan till exempel få förstorat hjärta...
Citera
2024-12-19, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SulFatrykarn
Det är lustigt vissa grejer dyker upp med jämna mellanrum, men folk brukar inte riktigt veta vad det är. Två skumma grejer som ibland dyker upp är
1. "sprittjack" 2. "bomullstjack"

hittills har jag fått helt olika förklaringar från olika människor varje gång man ska förklara vad det är, jag fattar fortfarande inte vad "sprittjack" är t ex. Här är några mer eller mindre trovärdiga förklaringar:

"sprittjack":

"tjacket är renat med sprit"
"tjacket luktar sprit"
"tjacket luktar målarfärg"
"man ska slå tjacket med sprit" (!!!)

"bomullstjack":

"tjacket är vitt och i bollar så det ser ut som bomull"
"tjacket ger vita bomullsmoln i lösningen"
"man måste rena tjacket i bomull"
"tjacket slår på mjukt - som bomull"

eller det klassiska uttrycket "gristjack"

"man gav det till grisarna på bondgårdar i skåne så blev de inte så feta"
"man svettas som en gris av det"
"det är rosa - som grisar!"
"det är fultjack som bara duger åt grisar"
"det är phentermin"

Gris tjack är bra, lite ljus ljus rosa i land och är fenmetralin eller om det fenmetrazin. Men det är bra och nåt av ovanstående är sällsynt men finns då och då i Finland oftare än här och ska vara riktigt kåttjack
Citera
2024-12-19, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SulFatrykarn
dina förklaringar är helt klart dom mest troliga

det blir bara lite konstigt när sprittjacket inte ens luktar sprit utan bara vanligt tjack.

Kan lukta olika men av själva smäcket, det du känner som smak i munnen efter en rykare så får man inte den där vidriga smaken, precis som blomster smakar precis som det luktar så smakar sprit tjack just som du tagit en svag snaps typ
Citera
2024-12-29, 18:47
Medlem
GlennGBGs avatar
Är ingen tjackis själv, har kört mest mdma, benz, horse men självklart har det hänt och ofta också att det blivit tjack på krog eller rejv.

Har bara hört gristjack en gång och då var det några snubbar på VOOV 2007 tror jag i min yttre krets som dragit i sig det, "polskt gristjack" mer specifikt.

Det var lite nedlåtande så min uppfattning var att det inte var bra, men det är bara en gissning som efter att jag läst här så inser jag att det antagligen är fel.
Citera
2025-02-09, 10:09
Medlem
Finns väl både fenmetralin och fenmetrazin.. och nån av dessa ska tydligen enligt en gubbe på kåken vara ett riktigt jävla tjack som inte är så vanligt i Sverige men desto vanligare i Finland. Ta det med en nypa salt men de äldre var ju i sitt esse när "smeknamnet" kom.. well well

Citat:
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in