2008-07-29, 16:47
Medlem
Jag funderar på att dra till USA om 1 år som Au Pair då studenten förhoppningsvis är bärgad.

Men jag undrar bara om DU har något tips som man kan ha missat, eller något negativt/positivt med Au Pair.

Jag menar man får ungefär 7000 i månaden med fritt boende, mat, tv, internet och allt därtill + flygbiljett hem/dit.

/C
Citera
2008-07-29, 17:46
Medlem
Om du är tjej ska du försöka komma till någon svinrik familj och inleda ett förhållande med pappan.
Citera
2008-07-29, 18:52
Medlem
Stromstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bleeh'
Jag funderar på att dra till USA om 1 år som Au Pair då studenten förhoppningsvis är bärgad.

Men jag undrar bara om DU har något tips som man kan ha missat, eller något negativt/positivt med Au Pair.

Jag menar man får ungefär 7000 i månaden med fritt boende, mat, tv, internet och allt därtill + flygbiljett hem/dit.

/C

Du vet att man måste ta hand om hemmet/barnen va?
Citera
2008-07-29, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stromstrom
Du vet att man måste ta hand om hemmet/barnen va?

Haha såklart
Arbetat på dagis och har en lillasyster (2år).
Glömde väl nämna att man måste arbeta för pengarna, men min poäng kvarstår ^^
Citera
2008-07-30, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bleeh'

/C

Hur får du det till 7000kr i månaden? Lönen är $176 i veckan, dvs drygt 4000 kr i månaden.
Jag har varit aupair i new york och kan hjälpa dig med dina frågor men då får du vara lite mer specifik med dina frågor och skriva exakt vad det är du undrar över. Jag åkte med en förmedling som heter skandinaviska institutet som jag rekommenderar. Vitsen med att åka med en förmedling är att du får ett visum samt möjligheten att byta familj om den första inte fungerar.

http://www.scandinavianinst.com/se/html/index.asp
Citera
2008-08-05, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joanna
Hur får du det till 7000kr i månaden? Lönen är $176 i veckan, dvs drygt 4000 kr i månaden.
Jag har varit aupair i new york och kan hjälpa dig med dina frågor men då får du vara lite mer specifik med dina frågor och skriva exakt vad det är du undrar över. Jag åkte med en förmedling som heter skandinaviska institutet som jag rekommenderar. Vitsen med att åka med en förmedling är att du får ett visum samt möjligheten att byta familj om den första inte fungerar.

http://www.scandinavianinst.com/se/html/index.asp

Vem säger att jag ska åka me dom o få 176$ ? ^^

Nämen tack ändå, den där sidan förklara mycket, mucho gracias!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in