2008-07-29, 11:06
Medlem
Tafkafs avatar
Kör Vista och har detta konstiga fenomen att under /Control panel/Network and Sharing center/ så står det "access local only" och på bilden över så är linjen från "Network" till "Internet" överkorsad. Om jag försöker reparera så säger Vista att det inte är något fel. Jag kan surfa webben som vanligt men sharing fungerar inte.
Sen plötsligt så har jag access igen utan att göra något. Vad kan detta bero på? Litet irriterande att inte kunna fixa detta själv.
Citera
2008-08-24, 12:07
Medlem
Tafkafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tafkaf
Kör Vista och har detta konstiga fenomen att under /Control panel/Network and Sharing center/ så står det "access local only" och på bilden över så är linjen från "Network" till "Internet" överkorsad. Om jag försöker reparera så säger Vista att det inte är något fel. Jag kan surfa webben som vanligt men sharing fungerar inte.
Sen plötsligt så har jag access igen utan att göra något. Vad kan detta bero på? Litet irriterande att inte kunna fixa detta själv.

Ursäkta att jag bumpar mig själv. Jag frågar igen; är det någon som har en aning om vad ovanstående kan bero på/vad man kan gör åt saken?
Citera
2008-08-24, 19:00
Medlem
Du kanske redan testat eller så är det inte ett alternativ men statisk address ska tydligen lösa det.

http://groups.google.se/group/micros...b9303?lnk=raot
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in