Flashback bygger pepparkakshus!
2008-07-28, 15:00
Bannlyst
Jag har en ny laptop med vista 64bits version på. Den funkar sådär tycker jag så jag tänkte skapa en partiton och installera xp på den. Är det nån som provat och vet om det funkar bra.
Citera
2008-07-28, 17:51
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Det är inga problem förutom mycket mekande, läs mer om det här.

http://www.howtogeek.com/howto/windows-vista/install-windows-xp-on-your-pre-installed-windows-vista-computer/
Citera
2008-07-28, 18:01
Medlem
Supranoos avatar
Ja det går, hade vista och xp på samma hdd. Gör en ny partition och sedan installerar du OS på den nya prtitionen
Citera
2008-07-28, 19:18
Medlem
Ratchers avatar
ända som kan bli problem är väl bootmngr? eller har dom rättat till buggarna med den samt återsällnings punkterna som påverkade både xp och vista om dom fanns på samma dator?

har inte kollat det på senare tid.
Citera
2008-07-28, 21:11
Bannlyst
Har mycket snart stött på ett problem som inte finns i guiden. Det går inte att krympa partitonen som vista ligger på, jag har 50gb ledigt så det borde vara lugnt. Men jag får bara upp att jag kan krympa disken 0 mb, och att det kan bero på växlingsfil för ögonblicksbilder. Nån som vet vad som menas?
Citera
2008-07-28, 22:20
Medlem
k0das avatar
har inte kört in vista och bökat och hållt på jag vet bara att jag har bootat upp till 3 olika windows xp på samma hårdisk och hör och häpna, samma partition, enda jag såg till var att varje windows hade sin egna \windows mapp och att boot.ini var någolunda normal, that's it, sedan om samma funkar för vista det vet jag somsagt inte men om man har tid och inget på någon hårddisk kan man ju alltid testa.

förövrigt använder inte xp bootmngr alls, bara vista som använder det.
Citera
2008-07-28, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jimsuttra
Jag har en ny laptop med vista 64bits version på. Den funkar sådär tycker jag så jag tänkte skapa en partiton och installera xp på den. Är det nån som provat och vet om det funkar bra.
Trodde detta var en fråga tills jag såg punkten, jag hade fel.
Citera
2008-07-29, 00:26
Medlem
k0das avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uicker
Trodde detta var en fråga tills jag såg punkten, jag hade fel.
den är där, bara osynlig.
Citera
2008-07-29, 07:58
Bannlyst
Ɂ
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in