Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-07-30, 14:15
  #1489
Medlem
Laughing-Buddhas avatar
En Mongol och en cis medlem har enligt vad jag hört blivit av med sina västar. Detta ska ha hänt i samband med att dom spöades upp i Huddinge som det tidigare har sagts i denna tråd.

Något mer förnedrande kan man inte tänka sig i MC sammanhang.
Citera
2011-07-30, 14:33
  #1490
Medlem
JJDecays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av c_splinter
Ja dom lär och har en jävla massa att lära. Dom lever i en Hollywoodfilm och min uppfattning är att Jonet och hans bihang har tittat för mycket på Sons of Anarchy. Jag tror att han fått hela ide'n om att starta mc-klubb därifrån och av hans uttalanden är det så tydligt vilken fantasivärld puckot lever i. Han har inte en aning vad detta liv innebär och jag undrar om han någonsin själv kommer inse hur pinsam han har varit.
Han har inget i bikerkulturen att göra och jag hoppas han försvinner från den snart.

Det blir nog svårt att vara/ses/agera som en bikerklubb om det visar sig att ingen är biker i sin sanna bemärkelse, att det finns ett gemensamt intresse som binder ihop klubben. Om västen är det enda som håller dem gemensamt finns det nog stor risk att det blir både ett och två avhopp om "föreningen/klubben" inte visar sig vara vad medlemmarna förväntat sig.

Nu vet jag inte hur många om någon i Mongols Sverige åker hoj och har erfarenhet av biker kulturen. Jag har svårt att tro att motherchapter i USA skulle godta att ha ett chapter med deras namn om det visar sig att Mongols i Sverige är bilburen och bara åker runt och "spelar Allan".

En MC klubb utan MC som kommer till varje fest/träff etc i bil, blir ju ett "skämt" för alla andra bikers. Att dessa bikers inkl. mig själv kanske inte säger något rakt ut till dessa personer är ju beroende på att man inte vill ha eventuella galningar eller idioter efter sig, eller ännu värre sina nära och kära.

Det finns ju en viss risk att folk som inte är bikers, som ändå söker sig till bikervärlden har en tendens att göra ogenomtänkta våldshandlingar och inte alldeles sällan emot anhöriga och nära och kära.
"Vanliga bikers" är inte med i biker kulturen för att vara tuffa eller våldsamma. Det finns inga matcho poäng att vinna på att vara tuff och frän enligt mig.

Jag tror ändå någonstans att Mongols USA har sådana bylaws att de krävs att man är biker och åker hoj för medlemsskap (före och efter Doc). Tror heller inte det räcker med att gå till närmsta HD dealer och köpa en sporre sedan åka till deras klubblokal och fylla i en medlemsansökan.

Som ett exempel kan man ju ta dessa poliser som genom åren lyckats infiltrera olika MC gäng, dom har haft all uppbackning i form av tid och pengar av staten för att kunna "låtsas leva biker liv", det har ändå tagit flera år att bli medlem.

Så i slutänden, är inte Mongols MC bikers i slutänden tror jag personligen dom kommer bli nersläckta av Motherchapter och en viss "grundare av Mongols MC Sweden" får nog ligga väldigt lågt för att ha "dragit deras namn i smutsen".
Citera
2011-07-30, 18:35
  #1491
Medlem
BigB666s avatar
Ha ha jo man kan hålla med om att mongols mc s är en liten överraskning! Men på samma gång måste folk här fårstå att om nu JB lyckas med sin etablering av mmc scandinavien har han gjort något stort!

Ni tror att då kommer någon ta över och kasta ut JB, ledsen att göra alla jag vill va en tuff viker här inne besvikna. Har kommer då va högt uppsat och respekterad vad andra än tycker om hans domar mm. Klubben har självklart kolat upp han, det är en sak alla stora klubbar gör. De har tyckt att saker såg ok ut och då bör andra it bikers med flera helt enkelt hålla käften.

De flesta typ 99,99 % av de som skriver här har ingen insyn i 1% välden och kommer troligen aldrig få det i heller. De som hängt i mc svängen läs mc svängen inte 1% världen länge tror sig veta en massa men har inte mycket insikt alls även om dom tror sig ha. Det finns en anledning till det vilken är att de inte vill ni ska veta utan ni får höra lite almänna saker för att ni ska få känna er lite stolta och lite tuffare så ni kan sitta på krogen och fixa små flickor genom påsåda kontakter med de "stora" grabbarna och då gärna ge sken av att de vill ha med mig men jag vill inte passar inte mig jag är mer av en ensam varg och vill sköta mina grejer själv! Där med lite underton att de gör något kriminelt som är för bra för att dela med andra! ( deta är egentilgen saker som fortkörning på 70 väg smugelöl och andra hederliga vardags Svensson brott!

Det går inte att jämnföra er mc värld och % arnas det är helt olika världar. Det är självklart inte alla bikers vill in i en storklubb lika lite som en kille med 1% drömmar vill slösa tid i en liten klubb för att lära sig saker som sen i alla fall saknar betydelse. Alla är nya i blörjan många lär sig och blir kvar andra lämna tidigt när det börjar förstå vad det handlar om och det är en efektiv självsanering.

Sen alla 81 fans som blir förda bakom ljuset och tror dom är en del av något stort när dom i skäla verket bara är väldigt små betydelse lösa brickor i ett stort spel de alldrig kommer förstå eller ens komma nära att göra.

Saker som händer har inte alltid någon betydelse % världen är full med gråzoner som är svåra att tyda och förstå.
Men en del saker händer av anledningar som ingen utomstående kan förstå och komma på varför hur mycket även om de läser, lyssnar, frågar runt kommer på olika teorier mm mm..

Dags och tänka till gubbar!

Sen att det inte är samma nu som för 5-10-15 år sen. Nej det är det inte saker händer och det utveklas på olika hål precis som övriga världen. Saker försvinner andra kommer till. Men nej klart saker förändras mycket när % klubbar gör sitt antåg i ett land. Vore konstigt annars. Att andra klubbar mm förändras är klubbarnas egna problem och de själv som bestämmer det. Även om många gärna vill tro att de är en del i den störe världen och för den sakens skull förändrar saker de tror att de behöver. Men nej ingen som säger att det måste göras. NI är en del av en gammal mc kultur och inte i % kulturen och är där med inte en del av det och behövr inte bry er alls...

Sen hur fan ni kan tro att det inte förekommer komenikation mellan stor klubbarna är bara jävligt dumt!

Ut och åk med er i stället och sluta leva på andra klubbars ryckte när det passar för att sen i nästa sekund gnälla som barn när det går på andra hålet!!!

Skött er själv i stället så har ni absolut inget att klaga på och igen den som säger annat vet inte vad de pratar om!
Citera
2011-07-30, 19:56
  #1492
Medlem
Nu är jag ingen expert på detta men skulle kunna sätta vad som helst på att det här e samme lille 50 kilos medlem eller wannabe i mongos som justin bieber samma sätt att skriva och samma typ av haussande som innan men men vad vet jag. Dessutom är svenska mongols ute påhal is....
Ni har bara 2 st hojar i klubben va??? hehehe sug på den du Jonas!
Citera
2011-07-30, 20:14
  #1493
Medlem
b-os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigB666
Ha ha jo man kan hålla med om att mongols mc s är en liten överraskning! Men på samma gång måste folk här fårstå att om nu JB lyckas med sin etablering av mmc scandinavien har han gjort något stort!

Ni tror att då kommer någon ta över och kasta ut JB, ledsen att göra alla jag vill va en tuff viker här inne besvikna. Har kommer då va högt uppsat och respekterad vad andra än tycker om hans domar mm. Klubben har självklart kolat upp han, det är en sak alla stora klubbar gör. De har tyckt att saker såg ok ut och då bör andra it bikers med flera helt enkelt hålla käften.

De flesta typ 99,99 % av de som skriver här har ingen insyn i 1% välden och kommer troligen aldrig få det i heller. De som hängt i mc svängen läs mc svängen inte 1% världen länge tror sig veta en massa men har inte mycket insikt alls även om dom tror sig ha. Det finns en anledning till det vilken är att de inte vill ni ska veta utan ni får höra lite almänna saker för att ni ska få känna er lite stolta och lite tuffare så ni kan sitta på krogen och fixa små flickor genom påsåda kontakter med de "stora" grabbarna och då gärna ge sken av att de vill ha med mig men jag vill inte passar inte mig jag är mer av en ensam varg och vill sköta mina grejer själv! Där med lite underton att de gör något kriminelt som är för bra för att dela med andra! ( deta är egentilgen saker som fortkörning på 70 väg smugelöl och andra hederliga vardags Svensson brott!

Det går inte att jämnföra er mc värld och % arnas det är helt olika världar. Det är självklart inte alla bikers vill in i en storklubb lika lite som en kille med 1% drömmar vill slösa tid i en liten klubb för att lära sig saker som sen i alla fall saknar betydelse. Alla är nya i blörjan många lär sig och blir kvar andra lämna tidigt när det börjar förstå vad det handlar om och det är en efektiv självsanering.

Sen alla 81 fans som blir förda bakom ljuset och tror dom är en del av något stort när dom i skäla verket bara är väldigt små betydelse lösa brickor i ett stort spel de alldrig kommer förstå eller ens komma nära att göra.

Saker som händer har inte alltid någon betydelse % världen är full med gråzoner som är svåra att tyda och förstå.
Men en del saker händer av anledningar som ingen utomstående kan förstå och komma på varför hur mycket även om de läser, lyssnar, frågar runt kommer på olika teorier mm mm..

Dags och tänka till gubbar!

Sen att det inte är samma nu som för 5-10-15 år sen. Nej det är det inte saker händer och det utveklas på olika hål precis som övriga världen. Saker försvinner andra kommer till. Men nej klart saker förändras mycket när % klubbar gör sitt antåg i ett land. Vore konstigt annars. Att andra klubbar mm förändras är klubbarnas egna problem och de själv som bestämmer det. Även om många gärna vill tro att de är en del i den störe världen och för den sakens skull förändrar saker de tror att de behöver. Men nej ingen som säger att det måste göras. NI är en del av en gammal mc kultur och inte i % kulturen och är där med inte en del av det och behövr inte bry er alls...

Sen hur fan ni kan tro att det inte förekommer komenikation mellan stor klubbarna är bara jävligt dumt!

Ut och åk med er i stället och sluta leva på andra klubbars ryckte när det passar för att sen i nästa sekund gnälla som barn när det går på andra hålet!!!

Skött er själv i stället så har ni absolut inget att klaga på och igen den som säger annat vet inte vad de pratar om!

Kul vi har en här som har insyn i 1% världen..
Citera
2011-07-30, 21:49
  #1494
Avstängd
Buzz-Aldrins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigB666
Ha ha jo man kan hålla med om att mongols mc s är en liten överraskning! Men på samma gång måste folk här fårstå att om nu JB lyckas med sin etablering av mmc scandinavien har han gjort något stort!

Ni tror att då kommer någon ta över och kasta ut JB, ledsen att göra alla jag vill va en tuff viker här inne besvikna. Har kommer då va högt uppsat och respekterad vad andra än tycker om hans domar mm. Klubben har självklart kolat upp han, det är en sak alla stora klubbar gör. De har tyckt att saker såg ok ut och då bör andra it bikers med flera helt enkelt hålla käften.

De flesta typ 99,99 % av de som skriver här har ingen insyn i 1% välden och kommer troligen aldrig få det i heller. De som hängt i mc svängen läs mc svängen inte 1% världen länge tror sig veta en massa men har inte mycket insikt alls även om dom tror sig ha. Det finns en anledning till det vilken är att de inte vill ni ska veta utan ni får höra lite almänna saker för att ni ska få känna er lite stolta och lite tuffare så ni kan sitta på krogen och fixa små flickor genom påsåda kontakter med de "stora" grabbarna och då gärna ge sken av att de vill ha med mig men jag vill inte passar inte mig jag är mer av en ensam varg och vill sköta mina grejer själv! Där med lite underton att de gör något kriminelt som är för bra för att dela med andra! ( deta är egentilgen saker som fortkörning på 70 väg smugelöl och andra hederliga vardags Svensson brott!

Det går inte att jämnföra er mc värld och % arnas det är helt olika världar. Det är självklart inte alla bikers vill in i en storklubb lika lite som en kille med 1% drömmar vill slösa tid i en liten klubb för att lära sig saker som sen i alla fall saknar betydelse. Alla är nya i blörjan många lär sig och blir kvar andra lämna tidigt när det börjar förstå vad det handlar om och det är en efektiv självsanering.

Sen alla 81 fans som blir förda bakom ljuset och tror dom är en del av något stort när dom i skäla verket bara är väldigt små betydelse lösa brickor i ett stort spel de alldrig kommer förstå eller ens komma nära att göra.

Saker som händer har inte alltid någon betydelse % världen är full med gråzoner som är svåra att tyda och förstå.
Men en del saker händer av anledningar som ingen utomstående kan förstå och komma på varför hur mycket även om de läser, lyssnar, frågar runt kommer på olika teorier mm mm..

Dags och tänka till gubbar!

Sen att det inte är samma nu som för 5-10-15 år sen. Nej det är det inte saker händer och det utveklas på olika hål precis som övriga världen. Saker försvinner andra kommer till. Men nej klart saker förändras mycket när % klubbar gör sitt antåg i ett land. Vore konstigt annars. Att andra klubbar mm förändras är klubbarnas egna problem och de själv som bestämmer det. Även om många gärna vill tro att de är en del i den störe världen och för den sakens skull förändrar saker de tror att de behöver. Men nej ingen som säger att det måste göras. NI är en del av en gammal mc kultur och inte i % kulturen och är där med inte en del av det och behövr inte bry er alls...

Sen hur fan ni kan tro att det inte förekommer komenikation mellan stor klubbarna är bara jävligt dumt!

Ut och åk med er i stället och sluta leva på andra klubbars ryckte när det passar för att sen i nästa sekund gnälla som barn när det går på andra hålet!!!

Skött er själv i stället så har ni absolut inget att klaga på och igen den som säger annat vet inte vad de pratar om!


Helvete vad du skriver illa pojk.

Du kanske ska prova och göra ett nytt försök i morgon utan kemiska substanser i kroppen?
Du gillar alltså Jonas Bergendahl, du har inga kontakter inom 1% sfären.
Har jag förstått dig rätt?
Citera
2011-07-30, 23:23
  #1495
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laughing-Buddha
En Mongol och en cis medlem har enligt vad jag hört blivit av med sina västar. Detta ska ha hänt i samband med att dom spöades upp i Huddinge som det tidigare har sagts i denna tråd.

Något mer förnedrande kan man inte tänka sig i MC sammanhang.

Vilka va det som läxade upp gossarna då?
Citera
2011-07-31, 10:24
  #1496
Medlem
BigB666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buzz-Aldrin
Helvete vad du skriver illa pojk.

Du kanske ska prova och göra ett nytt försök i morgon utan kemiska substanser i kroppen?
Du gillar alltså Jonas Bergendahl, du har inga kontakter inom 1% sfären.
Har jag förstått dig rätt?


Visst skriver jag illa men nej det beror inte på kemiska substanser i kroppen. Känner inte killen men det lilla man hört och läst så känner jag att han inte är min typ av kille he he. Men det tar ju inte bort ren fakt! Liknade domar finns bland folk i de andra stora klubbarna så att bara gå på såna saker om att det kommer få han utkastad är ju fel!

Sen visst jobbiga utalande i media mm verkar dom ju bra på! Men hur allt kommer sluta är för tidigt att säga.

Sen även om dom kommer få in vad nu kallar riktigt folk så kommer det va väkdigt svårt för dom att kasta ut JB då!

Men japp det blev lite rörig text tog bort en del jag tyckte blev olämpligt att lägq ut här. Men tror en del fattar vad och förstår vad som rätt i alla fall!
__________________
Senast redigerad av BigB666 2011-07-31 kl. 10:26.
Citera
2011-07-31, 10:30
  #1497
Medlem
BigB666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buzz-Aldrin
Helvete vad du skriver illa pojk.

Du kanske ska prova och göra ett nytt försök i morgon utan kemiska substanser i kroppen?
Du gillar alltså Jonas Bergendahl, du har inga kontakter inom 1% sfären.
Har jag förstått dig rätt?



Kontakter i 1%? He he nej det har ju ingen här som inte är 45+ och är som jag beskrev tidigare! Ni vissar gång på gång er okunnskap i olika trådar här men måste i alla fall hela tiden hävda annat. (nej att stava kass har inte med okunnskap eller dålig bildning i deta fallet så du sliper hänga upp dig på det)
Citera
2011-07-31, 13:09
  #1498
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigB666

Sen även om dom kommer få in vad nu kallar riktigt folk så kommer det va väkdigt svårt för dom att kasta ut JB då!
Varför skulle det bli väldigt svårt att kasta ut honom? om tillräckligt många i klubben vill ha bort honom så åker han ut, inte svårare än så.
Citera
2011-07-31, 13:25
  #1499
Medlem
BigB666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BEVERBONKARN
Varför skulle det bli väldigt svårt att kasta ut honom? om tillräckligt många i klubben vill ha bort honom så åker han ut, inte svårare än så.


Ok! Men han har trots allt tagit hitt mmc och i och med det kommer han om han håller sig hyfsat stadig och lär sig inom snar framtid sitta rätt stadigt. Det är inte hur lätt som hälst att åka ur en klubb och ju högre postion ju svårare är det. Det måste va så för att inte små personliga konflikter inom klubben ska få en person utkastad. Finns ingen stor klubb där alla gillar alla och då måste det var så att om man inte gör bort sig helt och drar klubben i skiten kan man inte bara åka ut pga några få åsikter.. Även om man kan tycka att han redan jobbar rätt hårt på det är det ju inte något utomstående bestämmer!

Otrevliga domar och korkade utalande visst! Men knappast den första i en sån organistsion som har sånna domar!

Nej tror i heller inte riktigt dom kommer lyckas om dom inte snabbt börja ändra sig och kanske får hitt en kille som lär upp dom. Inte ovanligt att nya klubbar får en "lärare" till sitt chapter en tid som tar hand om och vissar vägen!
Citera
2011-07-31, 13:31
  #1500
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigB666
Ok! Men han har trots allt tagit hitt mmc och i och med det kommer han om han håller sig hyfsat stadig och lär sig inom snar framtid sitta rätt stadigt. Det är inte hur lätt som hälst att åka ur en klubb och ju högre postion ju svårare är det. Det måste va så för att inte små personliga konflikter inom klubben ska få en person utkastad. Finns ingen stor klubb där alla gillar alla och då måste det var så att om man inte gör bort sig helt och drar klubben i skiten kan man inte bara åka ut pga några få åsikter.. Även om man kan tycka att han redan jobbar rätt hårt på det är det ju inte något utomstående bestämmer!



Nej tror i heller inte riktigt dom kommer lyckas om dom inte snabbt börja ändra sig och kanske får hitt en kille som lär upp dom. Inte ovanligt att nya klubbar får en "lärare" till sitt chapter en tid som tar hand om och vissar vägen!
Nej du där tar du fel. Det är precis lika lätt för en president som en vanlig medlem att åka ur en klubb. Det räcker att någon lägger fram en misstroendeförklaring och vill ha en röstning om det och att tillräckligt många hakar på så åker han ut. Kolla på vad som hände med "Doc" och hans 2 söner som hade höga poster i Mongols. Dom åkte ut allihopa i Bad Standing.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback