2008-07-27, 11:59
Medlem
Hej!

Okej, för att göra det hela myyyycket enkelt... jag har då jag gjorde en registry cleaning av någon anledning blivit av med den exe fil som ska få Background Intelligent Transfer Service (=BITS) igång i Windows xp. Det innebär att den inte startar automatiskt, vilket gör att jag inte kan t ex uppdatera datorn med nya uppdateringar, bl a.

När jag försöker starta upp BITS automatiskt får jag felmeddelande om att sökvägen hittas inte, vilket jag nu har efter mycket felsökning förstått beror på att hela den exekverbara filen "bitsinst.exe" saknas i min dator, men jag har alla DLL filerna på plats.

Så, min undran är.. kan någon SNÄLL själ leta fram och kopiera samt lägga upp sin fil "bitsinst.exe" OM du kör en Windows XP SP2 någonstans så jag kan helt enkelt ladda ner den till min dator?!

Jag har letat ihjäl mig på nätet och kan för mitt liv inte hitta just den enskilda filen att hämta hem
Vidare har jag försökt med otaliga "repairs" från Microsoft osv men det funkar inte heller.
Alternativt om någon hittar en download länk till filen, vore jag så himla tacksam!

Stort tack på förhand.
Mvh
Citera
2008-07-27, 19:23
Medlem
Ville ingen hjälpa mig med detta? (
Jag garanterar på heder och samvete att det handlar om en helt ofarlig fil, "bitsinst.exe" som får tjänsten Background Intelligent Transfer Service igång. Det innehåller inga konstigheter.

Jag har en länk till Microsofts supportsida där ni kan se i sista rutan alla de filer som ingår i tjänsten. Hur mycket jag än laddar ner uppdateringar och nyladdningar, kan jag av någon naledning inte få en ny sådan fil, då alla supportverktyg bara uppdaterar den, men skapar ej ny fil.

Har även försökt reinstallera, men då vill den inte kopiera filerna rätt från Servicepack 2 mappen i Windows (

Här är länken:
"http://support.microsoft.com/?kbid=923845"

I sista boxen under "Windows XP" ser ni att "bitsinst.exe" ingår som den exekverbara filen som får hela tjänsten igång. Jag har alla dll-filer, men saknar exe-filen.
Går ej att hitta på nätet heller för nedladdning.

OM någon snäll själ kan leta fram sin på sin Windows XP SP2 och lägga upp den för nedladdning vore jag enormt tacksam!
Men vill ingen göra det så kan jag ju inte tvinga någon.. ibland behöver man en mer handgriplig hjälp än bara svar på en fråga

Stort tack på förhand.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in