Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-07-26, 23:27
Medlem
Satt och kollade på en film för ett tag sen, och fick lusten att boota upp ett gammalt spel med samma tema. Laddar ner spelet och ska just börja installera, men inget händer. Pillar lite och ser att datorn fortfarande tror att spelet är installerat sen förut (vilket det inte är). Så vad jag behöver är någonting som kan ta bort regkeyn från registret, som får datorn att tro detta. Några tips? Försökte upprepade gånger att få bort den med RegCure, men lyckades inte.
Citera
2008-07-27, 09:49
Medlem
kimdah2002s avatar
funkar inte regedit ?
Citera
2008-07-27, 10:49
Medlem
Nej, jag gick in och tog bort allt som verkade relevant men problemet kvarstår
Citera
2008-07-27, 10:52
Medlem
Von Drakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PuffaRoll
Nej, jag gick in och tog bort allt som verkade relevant men problemet kvarstår

Gjorde du en sökning på namnet i Regedit?
Citera
2008-07-27, 10:54
Medlem
xrizzs avatar
Prova med Regmon från Sysinternals. Den visar alla registernycklar som används. Filtrera så att den bara visar vilka regkeys som just spel-processen använder (Varning! Kan vara ganska många!), och se om du kan hitta något du missat tidigare.
Good Luck!
Citera
2008-07-27, 10:57
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Och som ett tips innan någon operation utförs under registret är att man tar en backup på detta.

Tar man bort någon / några strängar fel så är risken att operativsystemet inte kan startas upp.
Citera
2008-07-27, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Von Drake
Gjorde du en sökning på namnet i Regedit?

Jepp, hittade inget.

Citat:
Ursprungligen postat av xrizz
Prova med Regmon från Sysinternals. Den visar alla registernycklar som används. Filtrera så att den bara visar vilka regkeys som just spel-processen använder (Varning! Kan vara ganska många!), och se om du kan hitta något du missat tidigare.
Good Luck!

Tack för tipset, ska kolla upp den nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in