2008-07-25, 21:37
Medlem
Luposs avatar
Som rubriken lyder undrar jag vad anledningen till detta är. Att socialdemokraterna är stora motståndare till ett socialdemokratiskt förslag som röstas igenom under vår nuvarande regering är inget konstigt. Likaså att Aftonbladet förstorar upp detta förvånar nog ingen.

Varför tar Flashback ställning i frågan genom att starta ett delforum för just detta politiska beslut?
Citera
2008-07-25, 21:43
Bannlyst
Eftersom det kan förekomma debatter angåenge FRA lagen, vilka som tycker det är positivt och negativt.

Om man skriver över msn eller liknande kanske folk undrar om de scannar igenom det och vad man kan göra för att förhindra det.

Det finns otroligt mycket att diskutera inom FRA lagen, jag tycker dock det är otroligt dåligt för hur i helvete går åsiktsregistrering+FRA lagen ihop, krockar inte de?
Citera
2008-07-25, 21:47
Medlem
b0gfettos avatar
Det gick igenom för att borgarna ville det, inte för att sossarna blev nekade att gå igenom förslaget.
Klart att ett ämne som tar upp massa trådar bör ha ett eget forum, annars blir det som en cancer som ska sprida sig över hela forumet vilket sd vill/lyckas göra (utan att ha ett eget forum). Att ha trådar om FRA överallt är minst lika störigt som sd trådar där dom inte hör hemma.
Citera
2008-07-26, 00:18
Medlem
Snövits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lupos
Varför tar Flashback ställning i frågan genom att starta ett delforum för just detta politiska beslut?

Flashback tar inte den ställningen det gör medlemmarna. Det fanns helt enkelt underlag och tillräckligt många trådar. Tex Muhammedbilderna kom till på samma sätt. Det kommer förmodligen också att aktiveras om frågan inte längre är aktuell.
Citera
2008-07-26, 00:22
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snövit
Flashback tar inte den ställningen det gör medlemmarna. Det fanns helt enkelt underlag och tillräckligt många trådar. Tex Muhammedbilderna kom till på samma sätt. Det kommer förmodligen också att aktiveras om frågan inte längre är aktuell.

Kort sagt: Aktuella händelser (FRA, Engla (fick en egen tråd), Knutby osv) får ett eget forum, även om jag och andra ogillar det så är förmodligen inte sd en enskild och endast nu en aktuell händelse.
(Tolkar jag det som...)
Citera
2008-07-26, 00:31
Medlem
Ruskigbusss avatar
FRA är en unik händelse i svensk inrikespolitik, där båda blocken är lika goda kålsupare och där motståndet mot lagen också finns inom alla läger.

Flashback är för yttrandefrihet och FRA-lagen är ett hot mot denna, enligt min personliga åsikt.

När dessutom FRA-trådar spred sej över i princip alla forum, och då menar jag alla, från cannabis, bildbehandling, it-säkerhet, fildelning, politikforumen, juridik - ja, till och med Laidback, så tyckte några användare att det vore lämpligt att samla detta i ett forum, så slapp samma frågor ställas gång på gång. Admin höll med och därmed skapades forumet.

När frågan är färdigdiskuterad, så kommer de levande trådarna att flyttas till sina "rätta" forum, och övriga kommer att arkiveras.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in