2009-02-05, 14:07
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Jag såg programmet. Ondskan personifierad. Säger att han inte minns. Vad tror du om det?

Att han förstår att det han gjort är fel och väcker ett enormt avsky (därmed inte sagt att han ångrar sig). Att han tycker det är jobbigt att prata om.

Tror inte han inbillar sig att någon går på det, men straffmässigt har det ju förmodligen ingen betydelse. För att undvika ännu hårdare psykisk press så kan han köra med "jag minns inte".
Citera
2009-02-06, 15:26
Medlem
Celerons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fortunae
Hoppas det avskummet får livstid..

Något annat än livstidsdom på obestämd tid borde vara uteslutet. När vi nu inte har möjlighet att döma till dödstraff i det här landet.

Men med tanke på de enligt mig orimligt låga straff som flera kallblodiga mördare fått under förra året så är tyvärr det mesta möjligt.

EDIT:
Citat:
Ursprungligen postat av missmarmelad6
http://www.gt.se/Nyheter/1.1423413/vi-behandlas-som-skyldiga

Dessa uttalanden är intressanta.

Citat:
Han hade mått psykiskt dåligt under flera år, men Annelie hade aldrig sett honom aggressiv
(min fetstil)
Citat:
Några minuter senare har polisen hämtat hennes son.
Ingen säger något, men när Annelie går in på nätet och ser artikeln om mordet på en 23-årig kvinna i Hjo - då vet hon.
- Jag kan inte förklara, men jag kände det på mig.
(min fetstil)

Citat:
Några timmar senare bekräftar polisen att sonen är misstänkt för mord.
- Det var en fullständig chock. Jag kände bara "men herregud vad har hänt." Vad är det som pågår?
(Min fetstil)

Trots att hon redan visste ("kände det på sig") så påstår hon att när polisen ringde så tycks de av hennes uttalande att döma ha kommit som en fullständig överraskning.

Visste hon mer om sonen och hans "lynne" än hon säger i intervjun ?. Och vill på något sätt "tona ner" det ?.

Varför väcker en artikel om ett extremt aggressivt våldsdåd denna "intuition" hos modern om sonen aldrig varit aggressiv ?.
Senast redigerad av Celeron 2009-02-06 kl. 15:58.
Citera
2009-02-07, 12:58
Medlem
Fortunaes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celeron

Trots att hon redan visste ("kände det på sig") så påstår hon att när polisen ringde så tycks de av hennes uttalande att döma ha kommit som en fullständig överraskning.

Visste hon mer om sonen och hans "lynne" än hon säger i intervjun ?. Och vill på något sätt "tona ner" det ?.

Varför väcker en artikel om ett extremt aggressivt våldsdåd denna "intuition" hos modern om sonen aldrig varit aggressiv ?.

Ja men exakt,modern måste leva i total förnekelse.
Klart man ser och vet om ens barn skulle kunna utföra vålsbrott/ psykotiska/m.m
Hon vill inte att det ska vara så bara, hennes psyke kanske inte tillåter det.
Som mor tar man ju på sig skulden för allt ens barn gör eftersom man ifråga sätter sitt eget föräldraskap.

Jag vet exakt hur min lilla son fungerar, jag vet när han gjort jävelskap.
Så, så klart att mamma Varg visste.
Citera
2009-02-07, 20:59
Medlem
Ciphrows avatar
Hoppas på livstid, känner till både johanna och varg(mikael) lite lätt sådär och han är verkligen bra udda, satt på fest ihop med honom på nyår för måste va två år sedan eller nått där han satt i sönderklippta jeans med lila strumpbyxor under o berättade vitt o brett om hur bra han va på att tatuera (va tydligen lärling just då i trollhättan vill jag minnas) och att han var öppet bisexuell.
Bästa tjejkompisens polare va ihop med denne mikael under den tiden så va nog lite tur att det inte va hon som strök med. Nu blev de min gamla grannes sambos kusin istället som blev offer. Hoppas dom hänger aset
Citera
2009-02-07, 21:06
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ciphrow
Bästa tjejkompisens polare va ihop med denne mikael under den tiden så va nog lite tur att det inte va hon som strök med. Nu blev de min gamla grannes sambos kusin istället som blev offer. Hoppas dom hänger aset
Och jag mötte Lassie.
Citera
2009-02-08, 13:37
Medlem
Ciphrows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrik & Panik
Och jag mötte Lassie.

Gjorde du? Vet att folk brukar va ganska oseriösa med vilka dom känner eller inte på fb men här är det sanning, känner även grannen till johanna om det nu ger bonuspoäng
Citera
2009-02-10, 00:13
Medlem
Inget nytt om detta fall?

Någon som har någon form av printscreenbilder eller liknande från Iskalls bilddagbok? Bilddagboken är nämligen endast för vänner nuförtiden...
Citera
2009-02-11, 17:33
Medlem
andrewcs avatar
Antar att detta är offret http://profiles.myfreecams.com/Trisha#

Hon verkade minst sagt, udda?
Citera
2009-02-11, 21:56
Medlem
IskallNo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hljomalind
Inget nytt om detta fall?

Någon som har någon form av printscreenbilder eller liknande från Iskalls bilddagbok? Bilddagboken är nämligen endast för vänner nuförtiden...

Anledningen till att den bara är för vänner numer är pga idioter som du.
Tack o hej.
Citera
2009-02-11, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IskallNo1
Anledningen till att den bara är för vänner numer är pga idioter som du.
Tack o hej.

Nu var det inte det jag frågade efter, kära Iskall.
Citera
2009-02-11, 23:49
Medlem
IskallNo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hljomalind
Nu var det inte det jag frågade efter, kära Iskall.

Ok?
Så du menar att du inte hade gått in och printscreenat själv om den hade vart öppen för alla?
Citera
2009-02-12, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IskallNo1
Ok?
Så du menar att du inte hade gått in och printscreenat själv om den hade vart öppen för alla?

Varför skulle jag printscreenat? Det hade inte behövts om den hade varit öppen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in